Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Rozebranie kółeczek XT M772


AXE95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, wziąłem się za czyszczenie mojego roweru. Mam pytanie czy kółeczka można rozebrać bardziej na części niż jest to pokazane na zdjęciu, jeśli tak to jak to zrobić? Zdjęcie: e48a158ec5cf362fgen.jpg

  • Mod Team
Napisano

Możesz jeszcze wypchnąć tą srebrną tulejkę, która jest widoczna na kółeczku po prawej stronie. Nic więcej już z tym nie zrobisz.

Napisano

W górnym masz łożysko ślizgowe, więc nie ma co rozbierać. W dolnym maszynowe, więc pewnie jakoś da się to rozłożyć na części jak każde inne. Pytanie, czy później będziesz w stanie złożyć to z powrotem.

Napisano

Udało mi się wyciągnąć jeszcze 2 uszczelki w kółeczku w którym jest łożysko ceramiczne. Swoją drogą ceramikę się raczej używa w hamulcach ze względu na duże opory toczenia...

Napisano
Udało mi się wyciągnąć jeszcze 2 uszczelki w kółeczku w którym jest łożysko ceramiczne. Swoją drogą ceramikę się raczej używa w hamulcach ze względu na duże opory toczenia...

 

Hamulce ceramiczne dobrze hamują i mają bardzo dobre właściwości cierne. Szybko zatrzymują. Łożyska ceramiczne bardzo dobrze się toczą i gładko. Jedno i drugie jest drogie i najlepsze do swoich zastosowań. Twoja logika rodem z podstawówki. Papier ścierny jest chropowaty więc nie da się na papierze pisać?

 

Nie wiem po co wyciągnąłeś te uszczelki. Łożysko ceramiczne jest bezobsługowe. Teraz mogłeś zasyfić je i już nigdy nie będzie takie samo. W dodatku tego się nie smaruje chyba jakimś towotem. Nie rusza się i działa długo i dobrze. Nadgorliwość jest gorsza od...

Napisano

Troszeczkę źle to napisałem. Chodziło mi o to że te łożyska ceramiczne właśnie ciężko się toczą przynajmniej tak jest w mojej przerzutce.

Napisano

Ceramika czy nie po 4 sezonach te kółeczka poszły do śmieci ,wsadziłem zwykłe od SIS`a i kręcą się znacznie lepiej od xt :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: I to jest odpowiedź na wszystkie polemiki.

Napisano

To kółko z ceramiką kręci się ciężko z dwóch powodów:

- jest bardzo pasowne (tolerancja na ceramice jest super mała)

- uszczelki są naprawdę szczelne, przez to generują opór.

Łożyska ceramicznego w zasadzie nie trzeba smarować, zresztą próba ze smarem stałym

skończy się niepowodzeniem - smar zostanie "zeskrobany" przy wkładaniu tulei.

Można spróbować lekkiego oleju.

 

Kółko dolne jest na łożysku maszynowym typu RS, czyli uszczelnianym.

Kręci się przez to z zauważalnym oporem, ale długo nie złapie luzu.

 

Ja mam nabite ok. 10.000 z tą przerzutką i kółeczka są jak nowe.

Czyszczę je tylko raz na sezon.

 

Rob

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...