Skocz do zawartości

[przerzutka] problem z przełaczaniem przerzutki od biegu nr 3 do 5


xxxmisiek555

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie, mam taki mały problem. Jest to rower trekkingowy, na osprzęcie Shimano acera 8 przełożeń. NA koniec sezonu zaplanowałem mały remoncik, klocki hamulcowe opony , wszystko ładnie wyczyścić naoliwić i zaczekac na następny sezon, ale jest problem z przełączaniem biegów nr 3, 4 ,5 . przerzutka jest ok .wyczyszczona naoliwiona, myślałem ze to linka tez dziś zmieniłem i nic to prawie nie dało. Chcąc zmienić wyżej bieg trzeba lepiej docisnąć. Czy jest to wina kasety? z góry dziękuje za info.

Napisano

Pancerze z linką wymieniłeś? Dobrze poprowadziłeś linkę? Przerzutkę wyregulowałeś? Łańcuch czysty tak jak i cały napęd. Czy kaseta jest zużyta? Może przerzutka zajechana? Zdjęcia, albo odpowiadaj na pytania. :D

Napisano

Może koło jest źle osadzone na zacisku ? Mam Alivio i 8 rzędów w kasecie.Też nie chciało mi wrzucać na poszczególne biegi (4,5).Osadziłem koło na zacisku trochę inaczej i wyregulowałem.Teraz działa jak nowa :D

Możesz też sprawdzić stan kasety , czy ząbki nie są pokrzywione lub połamane , wyrwane.

Napisano

Pancerze ponapuszczałem wd-40 linka przechodzi głądko, porobie jutro zdj.przerzutke całkowicie ściągnąłem wyczyscilem w benzynie i nasmarowałem, wydawał sei nie uszkodzona. Dziś dałem rower to centrowania koła to zobaczymy czy bedzie jakas zmiana po innym ustawiniu koła na zacisku

Napisano

powiem tak, mam znajomego co am serwis rowerowy mi dosc tanio robi a ta centra jest an tyle mała że chyab w warunkach domowych nic bym chyba nie zaradził, zreszta troche sie boje tego robic, a co do smarowania roznych czesci uzywam głownie wd-40 uzywam takie dlatego ze jest dosc tania i ma duza palete zastosowań,

Napisano

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Ja nie o tym mówiłem. Centrowanie tj. sztuka i mało kto potrafi to robić. Chodziło mi o to, że nie musza do centrowania zdejmować koła z roweru. Więc jak odbierzesz i chcesz zobaczyć czy jest dobrze to może być wciąż to samo. Sam odkręć, albo odciśnij zacisk i zamontuj jeszcze raz prosto. Ja mam dobrą technikę do tego. Kładę brzuch na siodełku, schylam się i zaciskam. Nie ma opcji, żeby nie równo weszło. ;)

Napisano

To, że linka weszła "lekko" nie oznacza, że będzie jej "lekko" również pod obciążeniem.

 

WD-40 jest dobry do czyszczenia - ma świetne właściwości penetrujące, rozpuszczające, czyszczące,

ale bardzo szybko "odparowuje" i jego właściwości smarujące też się dość szybko ulatniają.

 

Kapnij w pancerze choćby nawet oleju do łańcucha - powinno mocno poprawić pracę pod obciążeniem.

Najlepiej się to czuje po zastosowaniu w pancerzach linek hamulcowych (po wcześniejszym czyszczeniu, oczywiście).

Napisano
Czy jest to wina kasety?

 

Jeżeli napęd (łańcuch + wolnobieg) jest niskiej klasy (np Tourney lub nawet gorzej) i wyraźnie zużyty, to mogą pojawić się problemy przy przełączaniu biegów. Ja tak miałem z moimi poprzednimi rowerami klasy "makrokesz". Przerzutkę często trzeba było delikatnie podregulować. Ale jeżeli kompletnie nie daje się wyregulować (zgodnie ze sztuką), to może rzeczywiście coś jest nie tak. Na forum jest "juzer maniułal" do regulacji przerzutek. Przede wszystkim zwróć uwagę, czy wszystko jest proste (wózek, hak itp), bo ja się na to naciąłem ostatnio.

  • Mod Team
Napisano

Nie musi być niskiej klasy by to było widać ja mam napęd X9-XT i na biegu 5 i 6 który pozbawion już ponad 60% powierzchni zębów jest zauważalna zmiana jakości zmiany przełożeń na gorsze, nigdy nie było tak ze sie nie chciały przerzucać jednak wyraźnie czuć różnicę.

 

Co do tematu zużycie komponentów czyli luzy n przerzutkach, zużycie kasety i łańcucha i zużycie pancerzy to wszystko sie nakłada i w końcu przestaje działać poprawnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...