Skocz do zawartości

[suport] jak dopasować suport i korbę do ramy?

biker007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

tak, tylko bardziej szczegółowo :)

Chcę dajmy na to korbę sram x9 2x10 (28/42). I jak mam teraz dopasować do tego suport? nie znam się na tych całych oznaczeniach typu "na kwadrat", "na gwint" itp.

czy też "BB30" i "GXP"

• Mod Team
Napisano

Jeśli chodzi o suport to dopasowujesz do mufy ramy. Zmierz mufę, na 90% będzie to 68mm, najbardziej rozpowszechniony rozmiar. Teraz wybierz korbę jaką chcesz. Korby ze zintegrowaną osią mają suport w komplecie, a dzięki podkładkom zamontować je można w ramach z mufą 68 i 73mm. Także kupując korbę ze zintegrowaną osia nie masz się co martwić że nie będzie pasowało. Natomiast w przypadku kwadratu/octalinka/isisa długość ośki suportu dobiera się do korby.

Napisano

Też mam podobne pytanie więc się podepnę, by nie zakładać nowego tematu:

Obecnie w ramie mam suport bb90 press fit.

Planuję zakup korby shimano XT z suportem HT II (model SM-BB70). Czy będzie to pasować? (Średnica osi korby 24mm)

(wydaje mi się że tak - chcę się tylko upewnić, cyfra 90 oznacza szerokość, a że suport wciskany to daje taki sam etekt jak 'nakręcone' miski na suport HTII tak?)

• 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja również pozwole sobie się podpiąć pod temat bo nie bardzo kumam

jeżeli korba jest z suportem bb30 (to chyba bez gwintów suport) to co już sama korba nie spasuje z innym suportem

np korba fsa k-force zmontuje się z suportem z gwintem 68

• Mod Team
Napisano

Panowie Korba jest korba i tyle. Każdą jedną można zamontować w każdej jednej ramie poprzez właśnie suport. Suport dopasowuje sie na 2 sposoby, do ramy i korby. Do ramy średnicą i długością mufy 68 i 73 mają ta samą średnice i gwint BSA natomiast 70mm ma większą średnice i gwint włoski. Są też inne wynalazki w odsetku chyba poniżej 1%.