Skocz do zawartości

[amortyzator] SR SUNTOUR XCT V4 regulacja


trader90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam:)

Kilka dni temu zakupiłem rower Giant Revel 3 Disc z amortyzatorem SR SUNTOUR XCT V4 http://www.giant-bic...#specifications i mam nastepując pytannie: jak go najlepiej ustawic? Amortyzator posiada dwa pokretla jeden do blokady drugi do regulacji jednak jest to moj pierwsszy rower z amorem wiec bede wdzieczny za jakies cenne wskazowki:) Jak na razie rower nie ma przejechanego duzego dystansu wiec podejrzewam ze amortyzator sie jeszcze "wyrobi". Prosze o jakies cenne wskazowki:)

 

Pozdrawiam

Napisano

Miałem wersję V3, bez blokady, mogłem sobie kręcić w prawo, w lewo, brak zmian, nie wiem jak jest w tym modelu, ale nie sądzę, żeby było dużo lepiej.

 

Pozdro

Napisano

Nic nie wyrobi, to nie amortyzator tylko uginacz, zwykła sprężynka, a regulacja jest w tak małym stopniu, że niezauważalna w ogóle. Czasem brunoxem możesz psiknąć, poza tym nie oczekuj za wiele, jakkolwiek byś regulował i tak będzie ci wyłapywać dziury wielkości telewizora. ;)

Napisano

Niestety, ale to co piszą poprzednicy to 100 % prawda sam mam tej klasy amortyzator a mianowicie xcm i szczerze powiedziawszy gdyby ktoś mi zablokował ten amortyzator i nie wiedział bym o tym to pewnie nawet nie za uwarzyłbym różnicy. Dlatego pierwsza rzecz jaką wymienię w moim rowerze to widelec na jakiś sensowniejszy.

Napisano

Powiem tak mam dwa rowery i dwa amortyzatory wymienione wyżej XCM i XCT w pierwszym mam blokadę skoku w xct nie, aczkolwiek jak dla mnie XCM nie działa, natomiast xct wyłapuje o wiele mniejsze dziury niż "wielkości telewizora" hehe, jestem zdziwniony z jego pracy, ważę 66kg i uważam że xct jest lepszy od xcm'a. W moim przypadku jeśli dam oba pokrętła w prawo to ugięcie wstępne się zmienia albo mam taką faze że mi się wydaje, choć naprawdę odczuwam różnice, xcm niby lepszy dla mnie nie. Dodam że jeździłem na amortyzatorach lepszej klasy więc nie jestem zachwycony byle gównem aby się uginało ;) Nie jest to rewelacja ale da się jeździć moim zdaniem xct to cześć która idzie do wymiany na pierwszy strzał. Gdybym miał jakąś kamerkę to nagrał bym pracę jego może i mi się uda jakoś to zrobić ale to w wolnym czasie :D ps. u mnie się wyrobił po mocniejszych dobiciach bo nie dbam specjalnie o rower, jak się zniszczy to nowe.

Napisano

Dzieki za info:) i jeszcze jedna sprawe mianowice: czy to pokretlo od regulacji wykonuje okolo 1 obortu czy moze wiecej? Na chwile obcena moge je przekrecic z + na - wykonujac okolo 1 obrot pozniej czuje jakis opor, nie staralem sie moco krecic zeby czasami nie przekrecic wiecie jak to jest jak sie ma cos nowego:P Ogolnie, na tym miom giancie planuje takie zwyczajne wycieczki szosa las itp bez wiekszych szalenstw wiec mysle ze mi wystarczy, przynajmniej jak na razie:)

 

Pozdro:)

Napisano

Naprężenie kręcić się powinien z 15 obrotów, i co jeden obrót będzie "KLIK" ;)

 

Na przyszłość: Blokada kręci się o jakieś 270stopni w XCR i około 90 w "wyższych" modelach.

Napisano

Jak dbac o taki amortyzator aby sluzyl jak najdluzej i tak samo dlugo dzialal? Polecacie jakies smary, jaki ich uzywacie? Co robicie jezeli po jezdzie po blocie macie zabrudzone golenie? Uzywacie zwyklej szmatk,i wody i juz.... czy moze cos jeszcze?:)

Napisano

Brunox deo, wystarczy z pewnością. Ten amortyzator będzie chodził tak jak chodzi i nie ma sensu go w ogóle rozbierać i kombinować bo nic nie polepszysz.

Napisano
serwis tak z 2-3 razy w roku.

 

Bo jeśli serwisem nazywasz rozbieranie go i grzebanie w wnętrzościach w celu smarowania itp. to dla mnie gruba przesada.

2, 3 razy w roku dla xct? No chyba jak ktoś robi 15 000km rocznie (ale wtedy chyba nie jeździł by na xct), mój kolega 2 lata jeździ na xct v4 i pracuje identycznie jak po zakupie, wystarczy czasem aby psiknąć brunoxem, nigdy go nie rozbierał...

 

Ja na swoim klocku xcm (bo amortyzatorem to ciężko nazwać), zrobiłem już 4200km i w tym roku na pewno nie zamierzam go rozbierać (może w następnym, jeśli odczuję że chodzi gorzej) i robić jakichkolwiek serwisów.

Bez przesady, to kloc warty 150zł a nie super hiper wypasiony powietrzny amorek.

 

No chyba, że serwisem nazywasz co innego.

Napisano

A tak z czystej ciekawosci jaki polecacie zamienik SR SUNTOUR XCT V4? Mi jak na razie wystarcza to co mam jezdze dla przyjemnosci wiec wiecie nic super wypasionego mi na chwile obecna nie potrzeba ale znajac siebie po pewnym czasie bede chcial cos wymienic i ulepszyc:)

Napisano

Nie ma sensu pakować się w xct czy xcr bo kolosalnej różnicy nie odczujesz, już lepiej celować coś w pokroju raidona albo używanego epicona, ale to już zupełnie inna półka cenowa.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...