Michalll193 Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Witam .Mam problem z moim rowerem , kierownica się obluzowywała cały czas mimo że ją przykręcałem, wyjąłem ją żęby sprawdzić czy może dam rade samemu to naprawić ale teraz nie potrafie włożyć jej poprawnie .Nie znam się za bardzo na rowerach, dlatego dam tu link z allegro jak mniejwięcej wygląda wspornik.Czytałem że są 3 rodzaje, jeżeli dobrze zrozumiałem . http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-mostek-stal-czarny-fi-21-1mm-i2511810630.html Problem jest właśnie w tym jak to wsadzić .Czytałem kilka poradników jednak nie wiele z nich rozumiem .Z góry dziękuje za pomoc
paweloko Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Wsadzasz ten ścięty koniec z poluzowaną śrubą jak na obrazku w rurę sterową (widelec) i przykręcasz śrubą od góry. Kierownice również wsadzasz i przykręcasz.
Mod Team michuuu Napisano 13 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 13 Sierpnia 2012 W czym tkwi problem? Wkładasz w takim stanie jak na zdjęciu z linka (klin luźny) do rury i kręcisz śrubą imbusową aż do zablokowania kierownicy. Śruba ciągnie klin (to srebrna na końcu śruby) do góry i ślizgając się po ścięciu blokuje wspornik w rurze.
Michalll193 Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Napisano 13 Sierpnia 2012 Wydaje mi się żę robiłem tak jak piszecie ale kierownica i tak kręciła się a koło się nie ruszało.Spróbuje jutro , może jednak coś żle robiłem.
venom2000 Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Chłopaku ile ty masz lat??? jeżeli nie potrafisz zrobić tego samemu to poproś kogoś ze starszych tatę,brata,wujka,sąsiada ktoś da radę a ty mniej stresu będziesz miał
Mod Team michuuu Napisano 14 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 14 Sierpnia 2012 Wydaje mi się żę robiłem tak jak piszecie ale kierownica i tak kręciła się a koło się nie ruszało Jeżeli tak to sprawdź stan gwintu na śrubie i jego długość. Jeżeli gwint na śrubie jest zbyt krótki to nie dociągniesz. A jeszcze pytanie, kierownica była sztywna i sama zaczęła się ruszać czy wymieniałeś wspornik.
Fenthin Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 Jest jeszcze jedna opcja. Stery padły i można sobie kontrować, a i tak nic z tego nie wyjdzie.
Michalll193 Napisano 14 Sierpnia 2012 Autor Napisano 14 Sierpnia 2012 Jeżeli tak to sprawdź stan gwintu na śrubie i jego długość. Jeżeli gwint na śrubie jest zbyt krótki to nie dociągniesz. A jeszcze pytanie, kierownica była sztywna i sama zaczęła się ruszać czy wymieniałeś wspornik. kierownica była sztywna i sama zaczeła się ruszać.Za chwile spróbuje jeszcze raz zamontować i napisze jak poszło kierownica teraz po poprawnym zamontowaniu dalej się obluzowuje .Śruba wygląda na sprawną , było w jedny miejscu troche rdzy ale zaraz zeszła.Ten ściety koniec( klin )jest troche zdarty i widać ślady używania ale i tak nie różni się za bardzo od co podałem w linku.Rurka zaś od dołu jest troche ułamana , krótsza po bokach ( ok z 0,5 cm).Co musiałbym wymienić aby kierownica była sprawna?Zależało by mi aby nie to nie kosztowało za dużo.
Mod Team michuuu Napisano 14 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 14 Sierpnia 2012 Kupujesz nowy wspornik i po kłopocie ,cena z Twojego linka nie powala.
Michalll193 Napisano 14 Sierpnia 2012 Autor Napisano 14 Sierpnia 2012 Musze zwracać na coś uwage przy kupnie nowego czy wszystkie tak samo wyglądające będą pasowały?
Michalll193 Napisano 15 Sierpnia 2012 Autor Napisano 15 Sierpnia 2012 poszukałem troche i wiem że średnica wspornika na moim rowerze to 25,6 przynajmniej tak jest napisane.Średnica kierownicy wyszła mi 24,2 , pomiar może się mylić o pare mm. Teraz nie wiem czy wspornik musi być tego samego rozmiaru, czy może być troche mniejszy i tak samo z średnica.Zależy mi na jednym wsporniku jest napisane że jest rozmiaru 25,4 i chciałbym się upewnić czy będzie pasował
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.