Skocz do zawartości

[Mechaniczne] Avid BB5


x153

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przy zmianie amortyzatoar będę raczej musiał zmienić przedni hamulec z V-brakeów na tarczę. Miałem całkiem kijowe mechaniczne tarcze i po prostu gięła mi się tarcza - stwarzając więcej problemów niż Vki. Stąd też moje pytanie - czy jest sens w ogóle montować mechaniczne tarcze, czy po prostu nawet kupując (nie aż tak tanie) Avidy natknę się na spore problemy użytkowe?

Może w cenie BB5 (<150zł) znajdę coś lepszego, albo znajdę coś tańszego równie dobrego?

Dzięki za pomoc.

Napisano

x153 Z pewnością nie zawiedziesz się na BB5. Siła hamowania - przy dobrym ustawieniu - bardzo duża. Modulacja całkiem niezła. Nie powinieneś się natknąć na problemy z użytkowaniem. Regulacja też jest dziecinie banalna. W tej cenie nie znajdziesz lepszych mechaników.

Sam jeździłem na BB5. Co zaobserwowałem - to, że klocki są dość luźno ułożone w zacisku i po wstrząsie (np. po najechaniu na dużą przeszkodę) potrafią zacząć lekko ocierać o tarcze. Wystarczy wtedy lekko uderzyć kołem o ziemię i ocieranie zniknie.

Napisano

Dzięki wielkie za tą odpowiedź! BB5 nie są kosmicznie drogie w stosunku do najtańszych rozwiązań firmy Tektro (miałem, porażka), a skoro mam zyskać sporo na sile hamowania (tarcze tektro hamują gorzej niż vki) i przede wszystkim niezawodności to sądzę, że to dobry deal :).

Nie można może jakoś tych klocków "usztywnić"?

Napisano

Bb5 to bardzo dobre hamulce. Sam jeździłem przez 1.5 roku na mechanicznych Avidach, lecz bb7.

 

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Bb5 to bardzo dobre hamulce. Sam jeździłem przez 1.5 roku na mechanicznych Avidach, lecz bb7.

 

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

BB7 to najlepsze mechaniczne hamulce.Różnią się od bb5 tylko tym że mają możliwość regulacji klocka z obu stron a bb5 tylko z jednej.Siła hamowania jest porównywalna.Przy dobrych klamkach hamują naprawdę dobrze.

Napisano
Różnią się od bb5 tylko tym że mają możliwość regulacji klocka z obu stron

Nie tylko, choć to ich główna zaleta. BB5 mają zacisk jednoczęściowy, BB7 są skręcany (chociaż nie jestem pewien czy kiedyś nie był też jednoczęściowy). BB7 mają też większe klocki.

 

Mam BB5 od kilku sezonów i nie narzekam na nie, choć polecam kupić inne tarcze niż Roundagon, bo te w moim przypadku są mało sztywne i szybko się krzywią na tyle, że praktycznie nie da się ich ustawić żeby nie dzwoniły. Bo zmianie na XT na pająku cisza jak makiem zasiał.

Napisano

a ja musze obronic tektro, mam novele na przodzie, tarcz 160, takze tektro, moja waga 77, wg mnie ostre xc, nie oszczedzanie bika, a mimo wszystko potrafi mnie postawic na przednim kole,jak komus nie dziala to polecam ognista kapiel, u mnie popiskiwalo, wystarczylo do do puszki metalowej wlac rozpuszczalnika, wrzucic tarcz i klocki i podpalic, od tego czasu dzialanie jak zyleta

Napisano

Również mam novele i nie wiem czemu ludzie na nie narzekają.. w swojej cenie świetne wg. mnie

Co do klocków to ja trzymam kilka minut nad palnikiem i też pomaga ;]

Napisano

Właśnie dlatego, że trzeba robić z nimi cyrki ludzie na nie narzekają (pewnie, bo ja na to narzekałem).

 

Deore to już dobre klamki czy co kolega miał na myśli?

Zamówię te avidy BB5 z tarczą 160, będą ładnie pasować do tory ;D

  • Mod Team
Napisano

Jeszcze jak zmienisz klocki na jakiś metalik porządny będzie ładnie, najlepsza skuteczność jest z klamką avida ale od shimano też jest bardzo dobrze.

Napisano

BB5 są strasznie czułe na klamki. Kolega miał jakieś klamki po czym zmienił na inne było o niebo lepiej chociaż to i tak nie było to. Zmienił je na hydrauliczne juicy, przynajmniej nie trzeba ciągle ustawiać zacisku jak w bb5. Ja bym jeszcze rozpatrzył tektro bo w swojej cenie nie są najgorsze, hamują w miarę, jedynie co to klamki łatwo wyłamać:)

Napisano

Miałem IO, strasznie giętka tarcza :P.

Ok - postaram się o dobrą linkę, dzięki.

Tarcza będzie póki co tylko z przodu, z tyłu mam lepsze koło, ale piasta nie ma zaczepu pod tarcze - zresztą tarczówki z tyłu raczej nie potrzebuję - rzadko hamuje tyłem.

 

Czekam na dostawę Avidów, tora już czeka :P

Napisano

ech x153-mylisz pojęcia-co ma IO do gięcia tarczy? nie pomyślałeś że wpierw ustawić klocek nieruchomy odpowiednio?

 

 

 

a rónie dobrze tarcz mogła być jakaś "plastikowa" made in biedronka. więc sam oceń co mówisz

Napisano

Polecam klamkę Avid FR5, znacznie poprawia działanie mechanicznych hamulców i jest dość tania. Zresztą dobre pancerze i linka też mogą dużo dać.

Podobnie jak tarcze i metaliczne klocki.

Napisano

Minusem bb5 jest kiepska tarcza - często fabrycznie krzywa.

Regulacja wewnętrznego klocka wymaga doglądania, w trudniejszych warunkach eksploatacyjnych lubi się zapiec

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...