Skocz do zawartości

[korba na klin] Jak to złożyć z powrotem?


kazag

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

rozłożyłem napęd w starym rowerze, przeczyściłem i teraz chciałbym go złożyć. Wydawało mi się, że elementy powinny iść symetrycznie, tzn. układ wianków i misek, po obu stornach, jednak natknąłem się na takie zdjęcie: http://pokazywarka.pl/ppqqxp/ i teraz nie wiem sam, czy ten układ jest ok, czy nie? Tutaj miski są skierowane w jedną stronę i prawa miska jest za wiankiem, a lewa przed...

 

Jakieś pomysły? ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Raczej na zdjęciu jest źle. Ktoś po prostu posklecał to razem bez namysłu i zrobił fotkę. Łożyska moim zdaniem też powinny być o 180 stopni odwrócone.

Napisano

Raczej na zdjęciu jest źle. Ktoś po prostu posklecał to razem bez namysłu i zrobił fotkę. Łożyska moim zdaniem też powinny być o 180 stopni odwrócone.

 

 

Czyli powinno być: miska wchodzi w miejsce dla niej przeznaczone, w miskę łożysko, kulkami do miski, na koniec ta osłonka? A z prawej strony? Tam jeszcze jest taka śruba cylindryczna, ją należy wkręcić tak, żeby wchodziła nieco w łożysko? Innej opcji nie widzę...

 

Pozdrawiam

Napisano

 

 

Czyli powinno być: miska wchodzi w miejsce dla niej przeznaczone, w miskę łożysko, kulkami do miski, na koniec ta osłonka? A z prawej strony? Tam jeszcze jest taka śruba cylindryczna, ją należy wkręcić tak, żeby wchodziła nieco w łożysko? Innej opcji nie widzę...

 

Pozdrawiam

Ta cylindryczna śruba to konus. Musi wejść w łożysko. Zasada jest taka, że skręcasz w miarę mocno, tak aby nie był luzów i kręciło się z wyraźnym oporem. Następnie luzujesz konus do momentu, gdy przestaniesz wyczuwać "przeskakiwanie" podczas obrotu korbą, w tym momencie nie powinno być również luzów. Potem wszystko ładnie kontrujesz tą nakrętką (najbardziej z prawej strony). Między nakrętką a konusem powinna być podkładka z taką wypustką, która wchodzi w rowek wycięty w ośce. Zapobiega to obracaniu i tym samym luzowaniu się blokady. Po skontrowaniu trzeba jeszcze sprawdzić czy wszystko razem nie dokręciło się za mocno lub też poluzowało. Jeśli tak, to trzeba poprawić. Prawidłowe skontrowanie jest bardzo istotne. Jeżeli zrobimy to za słabo to będzie nam się luzowało podczas jazdy. Jeżeli tej czynności poświęcimy trochę czasu to na 100% będziemy się cieszyć suportem bez żadnych luzów przez wiele kilometrów. Klin trzeba wbijać bardzo mocno młotkiem a następnie porządnie dokręcić nakrętkę (klucz o ile pamiętam to 11 :whistling: ), najlepiej mieć nowy klin bo stary może się trochę inaczej ułożyć co będzie skutkowało luzowaniem ramienia i zniszczeniem ośki oraz ramienia korby. Klin kosztuje kilka złotych więc nie warto oszczędzać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...