Skocz do zawartości

[wolnobieg]regularne stukanie bez pedałowania

Kulas32

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Dopiero niedawno zauważyłem, że podczas kręcenia się tylniego koła (bez pedałowania) z wolnobiegu wydobywają się regularne kilkakrotne stuknięcia co obrót.

Przypuszczam że to właśnie coś z wolnobiegem. Spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś? Bardzo proszę o pomoc :)

Pozdrawiam.

Napisano

Nie, to nie jest to charakterestyczne cykanie. Niestety, bo nikt nie wie jak na razie co to może być.

A regularne to chodziło mi o to że kilka stuknięć pod rząd co obrót koła a nie cały czas podczas obrotu.

Nie znam się jakoś dobrze na rowerach, no ale bez przesady :D

Napisano

może być coś z wolnobiegiem (jeśli tak to wolnobieg do wymiany, albo dojechać puki działa), ewentualnie może piasta stuka (tylko ta by stukała zapewne też w momencie pedałowania)

Napisano

Jaka to dokładnie piasta? Wolnobieg nakręcany czy bębenek + kaseta?

@Koen:

To trochę jakby wulkanizator do naprawy opony zapytał, czy auto masz na ropę czy na benzynę ;)

@Kulas32:

zdejmij koło i zakręć kołem trzymając za ośkę....słuchaj czy stuka....jak stuka to pewnie kulki w łożysku

jak nie stuka, to zakręć kołem trzymając jednocześnie za kasetę/wielotryb....jak nie stukało, a teraz stuka to łożysko w wielotrybie lub bębenku lub coś z zapadkami...jak z zapadkami to też na słuch wyczaisz....

Uwaga ogólna: kulki będą stwarzać pewien opór przy tym odgłosie, zapadki raczej nie - ale jak masz mocną łydę, to też możliwe....ale opór wyraźnie większy

Napisano

Głupszego porównania sam bym nie wymyślił.

Akurat miałem podobny, a w zasadzie identyczny problem i znalazłem jego przyczynę, dlatego pytam o konkrety żeby wiedzieć czy piasta ma budowę podobną do mojej i czy jest sens dobierać się do środka.

Napisano

Głupszego porównania sam bym nie wymyślił.

Grzeczniej proszę! Nie jestem Twoim kolegą z podwórka...