Skocz do zawartości

[rower full] ktm taser 4.0, Cube ams wls Comp, carver transalpin 120 xtr - co wybrać?


bartosz2044

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Tak jak w tytule postu przymierzam się do kupna roweru z pełnym, amortyzowanym zawieszeniem. Wstępnie wytypowałem sobie trzy potencjalne propozycje. Mam 168 cm wzrostu i nie mam wystarczającej wiedzy żeby bez zasięgnięcia opini wybrać najciekawszy dlatego zwracam się z prośbą o opinie osób, które są zorientowane w temacie. Nie chcę przekroczyć kwoty 7 000 zł. Jeżeli ktoś miał by inną propozycję również wezmę pod uwage.

 

1. Ktm taser 4.0

2. Cube ams wls Comp

3. Carver transalpin 120 xtr

Napisano

Przydałaby się garść informacji o przeznaczeniu - xc czy turystyka górska czy AM.

 

Chociaż jak się domyślam chodzi o coś do sprawnego i szybkiego pokonywania szlaków, bez hardkoru. Czyli lekkiego ścieżkowca z ok. 120 mm skoku.

 

Z podanych Cube odpada, chyba że jesteś panią. Carvera nie znam i na razie bym podarował z czysto praktycznego punktu widzenia. Nie widzę żeby mieli dealera w Polsce, a wydawanie 7k zł bez przymiarki jest mało rozsądne.

 

Taser jest wart rozważenia, ale to sprzęt do ścigania. Myślałbym o nim pod kątem maratonów, co nie znaczy że na co dzień się nie sprawdzi.

 

Wrzuciłbym pod rozwagę:

 

.:: PorebaRowery.pl ::. - Lapierre | X-FLOW 312 - wprawdzie 1k więcej, ale porządny osprzęt i bardzo dobre zawieszenie. W tym nadal potencjał do ścigania, jeżeli w przyszłości by Cię naszło.

 

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/AMS-130-Race-2012/ - przy zakupie jakąś kartą w Skiteam masz rabat, więc możesz zupełnie nieźle zejść z ceną. Z AMSów to najbardziej uniwersalny model.

Napisano

Bardzo dobry rower trail, czyli jazda bez zobowiązań, jazda po lesie, korzeniach, singeltrackach i wypadach w góry , nie sprawdzi sie na maratonie ani na asfalcie, ale nie do tego został stworzony.

Jeśli coś miał bym zmienić to manetki, ale na początek nawet z Alivio da obie radę.

Jeśli nie jesteś fanem "wypasionego" osprzętu to polecam, jego własności w terenie przeważają nad nieco gorszym osprzętem.

  • Mod Team
Napisano

Spec w porównaniu do Carvera wypada "trochę" blado - w sumie za sporą cenę mamy tylko markę i nic więcej.

Carver osprzętowo w tej cenie to w zasadzie prawie ideał-prawie, bo jakoś nie widzę w tego typu zawieszeniu tłumika bez platformy .

Zawieszenie w KTMie zbiera dobre opinie - jest czułe, w miarę odporne na bujanie.

Jeśli miałbym wybierać to celowałbym w Carvera- osprzęt na wysokim poziomie, zawieszenie nie powinno sprawiać problemów, i jako pierwszy full powinien sprawdzić się w każdym terenie.

BTW- Carver nie jest aż taką tajemniczą marką- w Niemczech jest plasowany w okolicach Radona i Cuba, choć z rozpoznawalnoscią marki jest gorzej.

http://www.carver.de/

Dziwi trochę brak informacji o geometrii rowerów ( czy też moze ja jestem ślepy?)

Alternatywnie jest jeszcze Merida

http://allegro.pl/rower-merida-one-twenty-900-d-2012-18-aga-krakow-i2168287574.html

Napisano

No jeśli ktoś jest fanem osprzętu to może mu wypada blado, rower to nie tylko obwieszona rama, liczy się jak jedzi.

Akurat miałem kilka fulli z zawiasem horstlink, i nie jeździły bynajmniej tak samo , różnice w prowadzeniu były spore, za to zachowana była pewna prawidłowosć, im bardziej utytułowana marka, tym rower lepiej sprawdzał się w terenie.

  • Mod Team
Napisano

im bardziej utytułowana marka, tym rower lepiej sprawdzał się w terenie.

Ciekawa teoria.

Zawsze wydawało mi się,że ocena sprawności zawieszenia czy też rozgraniczanie na lepszą i gorszą ramę ( jeśli można tak w ogóle napisać ) jest wypadkową rodzaju zawieszenia i układu dźwigni , zastosowanego tłumika i jego zaworowania , zgrania tyłu z przodem i oczekiwań użytkownika. Sam fakt większej ropoznawalnośći marki nie świadczy o przewadze tej marki.

Akurat miałem kilka fulli z zawiasem horstlink, i nie jeździły bynajmniej tak samo , różnice w prowadzeniu były spore

To akurat oczywiste- żadna nowość. Tak a propos- Horstlinka montuje tylko Spec- reszta to wariacje na temat....

Napisano
Tak a propos- Horstlinka montuje tylko Spec- reszta to wariacje na temat....

No weż przestań ... każdy rower z zawiasem poniżej haków tylnego poła (nie licząc virtuala) to system horstlink a nie żadna wariacja. Natomiast Spec nazywa swojego horsta - FSR .

Akurat rowery Speca , Cannondale , Giant , Santa , Lapierre, GT, Scott , Trek oraz inne mniejsze ale uznane firmy - Ibis, mają własne dopracowane w trakcie jazd testowych konstrukcje zawieszeń (co niestety obija się na cenie finalnej roweru), a nie kupowane z chińskiego katalogu przez Carver czy inne małe firmy których jest w niemczech pełno, sztampowe ale tanie ramy, które jeżdżą ale niewiele ponad to .

  • Mod Team
Napisano

Obes, Spec wykupił patent na ten typ zawieszenia od gościa nazwiskiem Horst Leitner i jako jedyny moze dysponować tym rozwiazaniem w Ameryce ( poza nią już nie)

Sam fakt umiejscowienia zawiasu przed i poniżej osi tylnego koła nie znaczy ,że mamy do czynienia z zawiasem typu Horst. Patent Horsta ściśle określa umiejscowienie zawiasu- 25mm przed i 25 mm poniżej osi tylnego koła- tak więc nie każdy czterozawias to Horst.

Zresztą to nie nie miejsce na taką dyskusję i nie mam zamiaru Cię przekonywać kto ma rację.

Napisano

Z tego co ja wiem:

 

- cechą charakterystyczną Horsta nie jest zawiast poniżej haków (?) tylko przed hakami - na dolnych rurach tylnego trójkąta;

 

- Ibis nie ma własnego zawieszenia, tylko adaptację DW-link;

 

- Turner to mało rozpoznawalna marka - zwłaszcza u nas - a w terenie jeździ jak mało co.

 

Co nie zmienia faktu, że Camber to bardzo przyzwoity trailbike.

Napisano
durnykot

Patent Horsta ściśle określa umiejscowienie zawiasu- 25mm przed i 25 mm poniżej osi tylnego koła- tak więc nie każdy czterozawias to Horst.

Więc nawet nie każdy Spec to Horst ;)

Sol

cechą charakterystyczną Horsta nie jest zawiast poniżej haków (?) tylko przed hakami - na dolnych rurach tylnego trójkąt

Sol

Zawias na dolnych rurkach przed hakami ale na ich wysokości to nie horstlink - przykład Rocky Mountain Altidutte .

Turner to mało rozpoznawalna marka - zwłaszcza u nas - a w terenie jeździ jak mało co

Też ma DW linka jak Ibis , nie będę wymieniał wszystkich firm .

Jest też wiele innych systemów GT I-drive, czy nowy pendbox z Lapierre.

Opracowanie i dopracowanie tych systemów/rowerów kosztowało i to sporo, dlatego rowery są drozsze z gorszym osprzętem, ale jeżdzą lepiej .

  • Mod Team
Napisano

Ibis i Turner oraz Pivot Cycles nie mają własnego zawieszenia,ale korzystają z patentu Dave Weagle'a .Swego czasu ten typ był także w Iron Horse. GT korzysta z pomysłu niejakiego Jima Busby'ego.

Rocky Mountain stosował Horsta,ale z przyczyn prawnych musiał zminić umiejscowienie łożyska.

Własną zawiechę opracowała Santa, Felt i Maverick.

IMo cena nie zawsze wynika z zaawansowania systemu ale z postrzegania marki. Płacimy głównie za logo,a dopiero później za technologię ( vide Renault-Dacia ).

To tak na zakończenie tej dyskusji.

Napisano

To ja zaproponuję Ci coś alternatywnego - GT Sensora 2.0 na zawieszeniu i-Drive :)

Tymbardziej, że jeszcze nie wyprzedały się wszystkie z rocznika 2011.

Znajdziesz go w sklepie "Activa Sport" (~6800 zł), tylko nie wiem czemu admini zabronili linkować do niego. Jest też uboższy pod względem osprzętu model 3.0, cena 2 tys. mniej.

http://www.bike-lane...-2-1000x580.jpg

 

Rower do naprawdę bezstresowej jazdy. Sensor to taki stary Marathon z jedną różnicą - pozbawiony wyścigowej smykałki poprzez zmianę konstrukcji (damper 190 mm zamiast 165mm, miększy i czulszy).

Napisano
durnykot

Rocky Mountain stosował Horsta,ale z przyczyn prawnych musiał zminić umiejscowienie łożyska

I nie jest to horst, choć według Sol - jest :blink:

durnykot

IMo cena nie zawsze wynika z zaawansowania systemu ale z postrzegania marki.

Nie z postrzegania tylko z dopracowania projektu, taki Cannondale to niby zwykły jednozawias, ale jeździ ponadprzecietnie i kosztuje ponadprzeciętnie ;)

Dlatego wolał bym, żebyś nie oceniał roweru na podstawie bladości osprzętowej ...

Napisano

Przepraszam - ale w którym momencie tak powiedziałem?

 

Poza tym:

- to nie ja mówiłem, że w Horście zawias jest poniżej haka, nie wspominając że jest przed nim;

- to nie ja mówiłem, że sprzęt lepiej jeździ im bardziej jest rozpoznawalny;

- to nie ja mówiłem, że w Carve siedzi Recon;

- to nie ja mówiłem, że Ibis ma swój własny system zawieszenia.

 

To tyle jeżeli chodzi o łapanie za słówka, znawco.

 

Dobranoc.

Napisano

Tak, sprzęt renomowanych marek jeździ lepiej, nawet gdy jest to zwykły jednozawias jeździ lepiej niż inny jdnozawias, i nigdzie nie napisałem, że Ibis ma swój system zawieszenia , napisałem, że ma dopracowaną konstrukcję zawieszenia, tak jak Cannon czy Scott mają dporacowanego jednozawiasa , są droższe ale jeżdżą lepiej.

im bardziej utytułowana marka, tym rower lepiej sprawdzał się w terenie.

Tak napisałem i tak jest, bez względu na system zawieszenia, ale jak ktoś szuka dziury w całym tak jak Ty, no trudno ...fakt przez niedoptrzenie napisałem, że w Carve siedzi Recon, za to Ty nie odradziłeś tej ramy ze względu na konstrukcję turystyczną, komforyową ale mało sztywną bocznie, więc co mogę o Tobie powiedzieć ?

 

Konkludując - Specialized Chamber to dopracowana konstrukcja spisująca się w terenie lepiej niż inne obwieszone lepszym osprzętem, jeśli komuś pasuje jego geometria tym lepiej, jeśli nie może szukać inego :)

Napisano

Jedyną osobą, która szuka dziury w całym i nie może przeboleć, że nie ma ostatniego słowa jesteś ty.

 

W rzeczywistości nie ma czegoś takiego jak "jeździ lepiej", bo to jakie kto ma odczucia z jazdy to wypadkowa różnych kwestii, z których najistotniejsze są subiektywne odczucia. A te są różne w zależności od jeźdźca.

 

Powtarzam, według twojego poglądu Turner (a także Pivot, Lynskey, Ellsworth, Breezer, Salsa, Tomac i w cholerę innych) powinny jeździć jak kupa, bo nie są rozpoznawalne.

 

Według mojego poglądu to bzdura.

 

I tyle. Nie chce mi się dyskutować o niczym, więc serio dobranoc.

 

E: Skoro już się bawisz w edytowanie, to (i) nie jeździłem na Carve więc nie potwierdzę, że jest plasteliną; (ii) uważam, że sztywność boczna jest przereklamowana; (iii) odsyłam do recenzji na bikeradar, jakoś bardziej ufam ichniemu zdaniu niż twojemu.

 

Adios. Ziew.

Napisano

Dla mnie są rozpoznawalne, są też droższe niż inne lepiej wyposażone, ale jeśli dla Ciebie nie są rozpoznawalne, no cóż ...

Napisano

Rozpoznawalność marki mierzy się z punktu widzenia przeciętnego konsumenta, a nie eksperta - nawet internetowego.

 

Poza tym popracuj nad ripostami, są jakieś takie niewyrafinowane.

 

Zieeeeeew. Proszę nie pisz już, bo będę czuł się w obowiązku odpisać, a naprawdę chcę już spać.

  • Mod Team
Napisano
Dlatego wolał bym, żebyś nie oceniał roweru na podstawie bladości osprzętowej ...

Założony temat dotyczy oceny całego roweru ,a nie ramy czy też systemu zawieszenia. Zawsze oceniam rower biorąc pod uwagę relację cena-jakość,a w tej kategorii Carver wypada najlepiej.

Autor musi sam sobie odpowiedzieć na pytanie ,czy woli mniej znanego , dobrze wyposażonego Carvera, czy też bardzo rozpoznawalnego Speca z kiepskim osprzętem.

Napisano

Do Autora tematu:

A brałeś pod uwagę któregoś z Giantów Trance? Do zastosowania Trail-owego fantastyczny. Co prawda też nie grzeszy super osprzętem w stosunku do ceny ale geometria, zawieszenie, wykonanie - rewelacyjne. Przymierz gdzieś, obejrzyj, może Ci spasuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...