Skocz do zawartości

[2500] Górski.


lukas22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuje rowery do 2500zł - myślałem o kross level a6 disc? mam 60kg 170 wzrostu.

Do jazdy po lesie, śćieżkach mieście.

Chciał bym się do 3000 wyrobić z rowerem, licznikiem, butami, pedałami, spodenkami, koszulką i najlepiej kaskiem:D.

 

Co innego oprócz krossa polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są rowery z 2011...

 

ja rozumiem wsparcie się wiedzą na forum - ale nie licz, że ktoś będzie przeczesywał internet, żeby znaleźć dla Ciebie rower. Wykaż się inicjatywą i sam coś zaproponuj, a doradzimy.

 

Istotne jest to po jakim to lesie chcesz jeździć, bo może się okazać, że od mtb lepszy będzie cross. Po za tym, z tego co pamiętam w zeszłym sezonie jakość/cena najlepiej wypadał unibike więc skoro teraz jest przeceniony to nic się nie zmieniło i mogę poprzeć propozycję paweloko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... różnią się prawie w każdym calu ;) Expert ma lepszy amorek, napęd (ze względu ja grupę podzespołów jak i zastosowanie napędu 3x10), hamulce. Istotne podobieństwa to rama i koła ;) Jeśli Cię stać wybierz Experta, jeśli bardzo liczysz się z budżetem bez obaw możesz wybrać Flite.

 

Nie wiem w jakiej cenie jesteś w stanie kupić wspomnianego przez Ciebie Krossa bo jeśli w takiej to nie warto dopłacać względem uni flite.

 

Jeśli chodzi o rozmiar to kross idzie po parzystych calach, uni po nie parzystych. Kolejną rzeczą jest geometria... uni ma geometrię bardziej sportową, kross natomiast wycieczkową. Powinieneś się przymierzyć do obu i zobaczyć jak Ci się na nich siedzi...

 

Co do montażu bagażnika... nie pomogę - musisz się zorientować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym się do 3000 wyrobić z rowerem, licznikiem, butami, pedałami, spodenkami, koszulką i najlepiej kaskiem:D.

Nie chce byc zlosliwy ale jesli rower chcesz kupic za 2500pln to na 99,9% nie zmiescisz sie w tym budzecie, tym bardziej ze pare postow wyzej piszesz o hardcorowej jezdzie, no chyba ze bierzesz po uwage uzywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz mbike renegade dsc, felta q620, orbea sherpa (tutaj drożej ale można negocjować), gt zaskar sport.

 

moje porpozycje, ale renegade jeszcze chyba niedostępny, dobre ramy do rozwoju, przyzwoite ceny niezły osprzęt, też niedawno kupowałem rower w tej cenie i kupilem felta, najlepiej byłoby żebyć się przymieżył do tych rowerów i wybrał tego który Ci odpowiada najbardziej jeśli chodzi o pozycję i geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w calu więcej podsiodłówki (właściwy wyznacznik rozmiaru ramy) w krossie ma taką samą długość górnej jak w calu mniejszym uni oznacza, że który jest bardziej "sportowy"? Również dzięki mniej stromemu kątowi główki uni będzie również mniej nerwowy w prowadzeniu, a niżeli kross. Baza kół w 17(!) uni jest większa niż w krossie 18 co również wpłynie na stabilność prowadzenia... łatwiej pojedzie - mniej nerwowo

 

Fenthin - proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd, że górna rura wyznacza rozmiar ramy bo oboje wiem, że podsiodłowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica, jeżeli podsiodłówka będzie miała 17 czy 18" będzie jedynie taka, że (przy założeniu, że inne parametry są bardzo zbliżone) w przypadku 18" ramy sztyca będzie o 2,54cm głębiej włożona niż w przypadku ramy 17".

To, że rozmiary oznacza się długością rury podsiodłowej to prawda. I nie neguję tego. Ale RZECZYWISTY rozmiar zależy głównie właśnie od efektywnej długości górnej rury. Podsiodłówkę wyregulujesz wysunięciem sztycy. A tu? Żeby było śmieszniej, spójrz chociażby na Looka 986 w wersji E-Post. I jak tu porównać ten wymiar?

 

Różnica w kącie główki to 1 stopień. Amator nie ma szans tego wyczuć. W bazie kół... Unibike 17" 1080mm, Kross 18" 1077mm. TRZY milimetry! Nie do wyczucia.

 

Za to spojrzałbym na kąt podsiodłówki. Tu jest spora różnica i to wpłynie na wygodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze wydawało mi się ze geometria jest wypadkową proporcji, ale z tego co widzę to żyłem w błędzie... w takim wypadku 22" cube acid ma bardziej sportową geo od scott-a scale w rozmiarze s bo ten pierwszy ma dłuższą górną rurę... no cóż człowiek się całe życie uczy :D

 

Co do kąta podsiodłówki różnicy nie ma bo na rysunku Uni kąt podany jest do dolnego ramienia tylnego trójkąta, a nie do płaszczyzny ;)

 

Górna wyregulujesz długością i położeniem mostka;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19' 610... przy kącie główki 71 do 70, bazie kół 1070 do 1106... który łatwiej pojedzie?

 

Kross nie ma takich wymiarów, więc o co Ci chodzi?

 

Ogólnie to sportowy rower nie ma łatwo się prowadzić tylko szybko, który szybciej skręci?

 

Może porównajcie sobie geometrie obu to tych najdroższych carbonowych, najbardziej sportowych.

 

http://www.ssc.pl/trek2011/g-ht4.html czyją geometrie to przypomina? a może trek też mniej sportowy od Uni?

 

 

I jeszcze jedno, Kross ma niżej umieszczony środek cieżkość, dla mnie to ogroma zaleta, czy to do jazdy sportowej czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wsadzisz mi 155cm dziewczynę na tego 22" Cube tak, żeby się nie poobijała w "strategicznych" miejscach spadając na górną rurę, spoko :thumbsup: Bez przesady, takie porównania są bez sensu. Weź pod uwagę chociażby przekrok czy to, czy dosięgniesz na takim rowerze do pedałó. Hipotetycznie, jeśli jeden producent zrobi ramę o konkretnych parametrach, a drugi zrobi identyczną, ale z o cal dłuższą podsiodłówką... wyczujesz różnicę?

 

Problem w tym, że długość mostka wpływa także na prowadzenie. Różnicę między 110mm i 90mm odczułem od razu.

 

Można pokazywać Treka, Scotta... a ja pokażę Lapierre: klik I co? Kąty, długości podobne do Krossa. Szkoda tylko, że nie ma bazy kół. I czy coś to zmienia? Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radeks23

 

Uzupełniając Trek ma identyczny kąt głowki jak Uni, przy rozmiarze 18,5" identyczną długość górnej co Uni 19", baza kół trek 18,5" 1099mm na tle 1106 w 19" w uni - następnym razem przyjrzyj się lepiej ;)

 

@Fenthin

 

Kurcze, ale jakąś bazę trzeba przyjąć - i nią jest właśnie rozmiar podsiodłówki do którego się wszystko odnosi. Geometria to proporcje ... ja nigdzie nie napisałem, że kros to wycieczkowiec taki jak RFR Cube-a, jednakże z proporcji bardziej sportowy to uni.

 

A prawda jest taka, że 29er Majki demoluje nasze dywagacje bo jej sylwetka na tym rowerze przypomina właśnie tą z RFR Cube-a i to na mostku w + :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty aby na pewno piszesz o danych z linku który podałem?? Chyba nie.... :)

 

 

Domyślam się że chodzi Ci o elite, to zauważ jak bardzo ma on opadającą górną rurę Uni tego nie ma, a nie jest to bez znaczenia, poza tym on również ma nisko umieszczony środek ciężkości, uni też tego nie ma:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówi o najwyższych modelach Treka, a tam jest tak faktycznie.

 

Tylko cóż, ja nie twierdzę, że Unibike nie ma sportowej geometrii. Jak najbardziej ma. Ale i Kross także.

A to, czy producent przyjął rozmiary parzyste czy nieparzyste to najmniej ważna rzecz. I o tym mówię. Nie można twierdzić, że skoro rower w rozmiarze 17" ma powiedzmy 590mm górnej rury, a drugi, innego producenta tyle samo w rozmiarze 18" to ten drugi jest mniej sportowy. Są sportowe w tym samym stopniu. Tylko producent przyjął inne założenia przy rozmiarówce.

 

A 29ery to w ogóle inna bajka, geometria tych rowerów zwyczajnie MUSI być inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...