Skocz do zawartości

[koła] w miarę lekkie pod 95 kg


pawel200

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W nadchodzącym sezonie rozpoczynam przygodę z rowerem na dużych kołach.

Dokonałem już wyboru ramy a teraz zastanawiam się nad kołami, lubię jak mój rower jest w miarę możliwości jak najlżejszy, niestety moim ograniczeniem jest waga - 95kg przy 195 cm ( mniej już nie będzie).

 

Mam piast DT 240s z poprzedniego roweru i chciałbym się Was poradzić w kwestii obręczy.

Najbliżej mi do FRM BOR XMD 388 z wagą katalogową 410g oraz ZTR Crest 29" katalogowo 370g.

Pytanie czy taki zestaw da rade, a jeśli tak to jakie szprychy w rozsądnej cenie polecilibyście do nich.

Według producentów pierwsze mają limit wagi do 95kg drugie limitu nie posiadają.

Jest między nimi różnica w cenie ale jeśli to ZTR maiłyby wytrzymać to mogę dołożyć.

 

Wiem, że są inna obręcze np ZTR Arch, ale komplet jest już cięższy o 100-200 gram, a ziarnko do ziarnka i mamy rower lżejszy/cięższy o np kilogram ;)

Jeżdżę Grabko-maratony.

Ps. Chciałem odpowiedzieć w istniejącym, podobnym temacie ale był już zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cresty odpadaja - przy 85kg nie ma juz mowy o zupelnie bezstresowej jezdzie...wg mnie jest to waga graniczna...producent mowi o 82kg, czy nawet 78kg (juz nie pamietam), a nie braku limitu :)

 

nowe archy maja wazyc mniej, niz stare i w te strone proponowalbym isc tym bardziej, ze maja wewnetrznie rowniez 21mm

 

na grabki nie ma sensu wiecej, bo gdybys szlajal sie po gorach, to takie kola prawie na pewno szybko skonczylyby swoj zywot przerywany ciaglym prostowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki, informacje o braku limitu dla Crestów otrzymałem od lemondbike.

 

Postaram się poszukać informacji na temat przyszłorocznych Archów

 

A co sądzisz o FRM XMD 388 ? Wyglądają nieźle wagowo i cenowo (swoją drogą ciekawe jak te wszystkie wagi katalogowe mają się do rzeczywistych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem nowy rower lapierre pro race229 jeszcze ze względów minusowej temp nie jeżdżony,dziś zauważyłem spore bicia kół już o luźnych szprychach nawet nie wspomnę,czy sklep powinien w ramach gwarancji to naprawić czy centrowanie kół wychodzi po za ten zakres koła fabryczne to jakieś MACH 1 NEO DISC 29 32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła w gotowych rowerach często mają bicie, zależnie od sztuki jest ono niewielkie lub duże, praktycznie nigdy nie są proste, szczególnie jeśli są pod tarczę. Można od razu upomnieć się o korektę, szczególnie jeśli bicie jest góra - dół i nie wynika ono ze złego ułożenia opony. To warto najpierw sprawdzić, ale prawie na pewno koła sądo korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie bicie obręczy na boki szprychy luz,będę się kontaktował ze sklepem.Koła i tak nie długo będę wymieniał więc co polecacie w cenie max do 1500zł pod wagę do 100kg, i czy kupować gotowe fabrycznie czy zaplatać.

Edytowane przez darok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tem29er i zarazem w temacie, test kół od JAGO planujecie? Udopstępnili je Wam?

 

1650 gram za 1000zł to fajna oferta, dobrze by bylo wiedziec jak zachowuja sie w praktyce pod normalnej wagi uzyszkodnikiem, moze wowczas autor tematu nie musialby dlugo szukac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat jest podjety, ale jeszcze final nieznany, powiem od siebie tyle - 85kg i kola 1630g na plaskich szprychach 32szt z crestami i na szalencza beztroske w zakresie xc nie mozna sobie pozwolic, wiec 1650 na 28szt i 100kg jest nierealne, chyba, ze ktos smiga po polach i sciezkach

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku zbudowałem koła na ZTR Flow 29, szprychach Sapim Force i piastach Sram X-9 i po prostu zapomniałem że mam koła, żadnych problemów a wcześniej co rusz centrowanie lub pęknięta szprycha.

Ważę 105 i nie oszczędzam roweru, co niestety skutkuje pękaniem ram i wyginaniem sztyc :(

Moim zdaniem nie powinieneś przejmować się tak masą całych kół co ich momentem bezwładności.

Lepszy efekt zrobienie założenie opon TL z mleczkiem niż np. super lekkie piasty w zestawie z dętkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zależy mi na nie awaryjności niż na masie choć wiadomo im lżej tym lepiej,jeśli zdecydowałbym się na te mavic to co dalej jakie szprychy 32 czy 36 itd, bo kompletnie się nie znam a nie chce by sklep mi wciskał co mają ,no i co lepiej zaplatać czy jakieś gotowce. Pozdrawiam i dzięki za pomoc wyborze rozmiaru roweru jest ok choć miał być spec carve to ostatecznie wybór padł na lapierre 229 1000zł zostało w kieszeni się przyda bo do wymiany koła no i amor :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o takim komplecie ? :

http://www.grawitacyjny.pl/wtb_kolo_laser_disc_trial_przod_29-21631/

http://www.grawitacyjny.pl/wtb_kolo_laser_disc_trial_tyl_29-21632/

Szukam również kół pod wagę 95 kg i nie wiem czy składać z novatecow 711/712+WTB Laserdisc czy wziąć te gotowe.

 

Edytowane przez tor23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a czy te gotowce wtb nie są przypadkiem pod ss? bęben jest strasznie wąski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje 74 kg cresty 29 działały bardzo ok. kolega waży bliżej 80 kg i koła wytrzymały większość sezonu, ale jedna z obręczy zaczęła pękać po kilku miesiącach. niestety koła nie były specjalnie sztywne, przednie okrutnie się wyginało przy hamowaniu. czyli tak, jak wyżej: okolice 70 kg to raczej zdrowy max dla crestów. i to dla osób, które nie muszą mieć sztywnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz okazję na te koła:

http://allegro.pl/ok...1991229413.html

Ponadto w teście BB kół 26" okazało się że dzięki wysokim kołnierzom piast, te koła mają niższy moment bezwładności niż wiele lżejszych odpowiedników.

 

było napisane jak wysokie kołnierze wpływają na to zjawisko? pytam serio bo z punktu pwidzenia podstaw fizyki to bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki leo2 za konkret ale sądzę ze te gramy w okolicach osi obrotu to gra nie warta świeczki więc nie bralem tego pod uwagę. na oponce czy obręczy to ja rozumiem ale piasta to ma się lekko kręcić :)

poza tym czy ktoś miał styczność z tymi obręczami?

http://www.centrumrowerowe.pl/Sunrims-obrecz-28-29er-Equalizer-23-Disc-36-otwory-czarna/008210/Product.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...