Skocz do zawartości

StrayRider

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    67
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika StrayRider

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

18

Reputacja

  1. Prawdopodobnie w znacznej liczbie marek, nawet rama jest produkowana "na zewnątrz" . A sam producent może projektuje i/lub tylko zapewnia poprawny montaż części które są "dopuszczalnej" jakości i to nadzoruje. (Aspekt jak przy każdej produkcji, zarządzania jakością itd.) Kto obecnie słyszał(prowadzi statystyki) ile występuje uszkodzeń ramy(pęknięciu) przy użytkowaniu tak jak to jest zapisane w gwarancji(gdzie więcej "nie można" niż "można" robić z rowerem). Technologie produkcji ram są obecnie ogólnie znane i "opanowane" co nie zmienia faktu, że np. niektóre(przeważnie mniej "markowe") rowery mają gorsze malowanie/lakier, który łatwiej jest uszkodzić/poobijać. To właśnie nie jest spłycenie do płacenia "za ramę"(coś fizycznego) i nie za "logo", ale za "markę" i wszystko inne co za tym stoi.
  2. Porównując FOCUS Whistler 3.7 to dałbym go trochę niżej od Rometa M5, ze względu na hamulce(Alhonga HT474) i korba(Prowheel Vortex 551 - jakby się chciało zmieniać zębatki). //Chociaż widzę, że jest dostępny również w specyfikacji MT-200 i korbą Shimano(link)// Poza tym podobny napęd(2x10), koła na QR i amortyzator. A wizualnie ma dodatkowe mocowania w trójkącie ramy.
  3. Poniżej krótka porównanie. W specyfikacji Romety wyglądają atrakcyjnie - wybór pomiędzy osprzętem, czy napęd 1x czy 2x - to indywidulane upodobanie i to jak się będzie na co dzień użytkować. Model Cube Aim jest raczej przez użytkowników pozytywnie odbierany, a na wyprzedaży to dobra oferta, bo z ceny z katalogu można mieć lepszy wybór. A LAPIERRE w zestawieniu wypada najmniej korzystnie, ale też ma najmniejszą cenę. W użytkowaniu na co dzień nie powinno być problemu, ale z względu na osprzęt w bezpośrednim porównaniu wypadnie gorzej. ROMET MUSTANG M6(2699) napęd: 1x11(32T - 10-51T) -trochę lepsze przerzutki, manetki niż w wersji M5 -korba Hollowtech II widelec: Suntour XCM 32 LOR COIL = "standard" w tej cenie; piasty: pozostałe są w QR, tu są sztywne osie, Romet Mustang M5(2265) napęd: 2x10( 36x22T 11-42T) -korba: brak info z zdjęcia wygląda na Hollowtech II widelec: Suntour X1 Coil RL = "standard" w tej cenie; Cube Aim SLX(2399) napęd: 2x9( 36x22T - 11-36T) --przerzutki niższej grupy niż w Rometach -korba na kwadrat - ta sama co w LAPPIERRE; (co do trwałości/wkład może być, ale jest to "stara" technologia) widelec: RockShox Judy Silver TK Coil = w teorii lepszy niż w pozostałych; -dopłaca się kilka zł za markę; MTB LAPIERRE Edge 5.9(1999) napęd: 2x9(36x22T - 11-36T) -niższa grupa przerzutek niż w pozostałych; -korba na kwadrat; widelec: SR Suntour XCM-RL-DS = "standard" w tej cenie;
  4. to gdzie jest problem? W przednim kole/widelcu nie ma za dużo tych "okolic" - może być jeszcze "ósemka" krzywiona obręcz;
  5. No to jak już wyeliminowałeś klocki, to nie ma innego dużego wyboru i zostaje piasta lub mocowanie jakby koło było za mocno skręcone. A samo "tarcie" w znaczeniu "opór przy obracaniu" powinien być wyczuwalny, przy podniesieniu i obróceniu koła, i/lub po zdemontowaniu koła z widelca. I ewentualne "nie płyny" ruch koła, a "zacinanie/przeskakiwanie" przy obracaniu.
  6. StrayRider

    [Wycena] Rower Merida

    może Merida Matts Sport 300 Disc (2006) ??? Ale "dziwne" malowanie ramy - może składak z starszej ramy. (prowadzenie linek górą ramy, obręcze pod hamulce) Zależy od tego do czego rower ma być użyty, z takimi rowerami - już wiekowymi - nie jest to oczywiste: 1.Jazda 500m po bułki - OK 2.Ustawienie rower pod siebie, aby był "pewny/sprawny/niezawodny" - Nie opłaca się. -na części wyda się znacznie więcej niż jest wart. -cena bazowa musi być niska(najlepiej im bliższa zero tym lepiej) i jak się bardzo chcę można taki rower "od restaurować"; 3.Pewnie możesz się rowerem przejechać, zabrać na kilka km przejażdżkę - z sąsiadem nie powinno być problemu I sprawdzić -jak Ci się na nim dobrze jedzie; -z rowerem nic się nie stanie; -można zapłacić 100-500zł, w zależności czy: łańcuch/napęd - OK/NOK, linki przerzutek - OK/NOK, hamulce, klocki/tarcze -OK/NOK, opony, pęknięcia - OK/NOK, rama, miejsca mocować, pęknięcia - OK/NOK Policzyć co trzeba wymienić na start i zdecydować czy ostateczny koszt jest akceptowalny. Porównują np. do większości 20-letnich samochodów, gdzie wartość jest szacowana od 0 do 10% ceny zakupu. -koła będą teraz leżały u Ciebie w piwnicy; -a jak koła są "igły" to lepiej sprzedać komuś komu przydadzą się w crossie/szosie za parę zł;
  7. -może stacjonarnie jest inny model niż w linku powyżej(?) -mechaniczne na pewno łatwiej w serwisie/ustawieniu; (ktoś inny pewnie napiszę, że hydrauliczne jeszcze łatwiejsze lub takie same ) Trzeba samemu zdecydować - wszystkie trzy to "dobre" rowery;
  8. pytanie jaka kondycja, czy nie wygodniejszy byłby rower na ramie niskiej/damskiej ;
  9. Shimano nie zaleca schodzenie z głównym przełożeniem poniżej 2:1(38/19) - wiedzą co produkują , a sama piasta "nie lubi" twardych przełożeń i przenoszenia dużych mocy. Większości użytkownikom raczej brakowało by bardziej miękkich przełożeń do podjazdów. Więc dlaczego od razu chęć wymiany? Doświadczenie z innego takiego napędu? Sprawdzenie "na sucho" z obliczeń? Ogólnie te piasty nie są "pancerne" nawet przy zalecanych przełożeniach, ale przy "spokojnym" użytkowaniu mogą być trwałe.
  10. Zobacz jeszcze: LAZARO SENATORE V3 -warto dorzucić do lepszego osprzętu; -napęd 3x8, kaseta zamiast wolnobiegu;
  11. Trzy modele bardzo podobne w specyfikacji, ale z proponowanych modeli odrzuciłbym Storm, ze względu na poniższe, a nie ma dodatkowych atutów do dwóch pozostałych: Storm AERO Lady 3.0: -hamulce mechaniczne - Merida, Kellys mają hydrauliczne; -linki prowadzone "na zewnątrz" - Merida, Kellys mają "nowocześniej linki prowadzone wewnątrz ramy - estetycznie może się podobać; KELLYS Pheebe 10: -jako jedyny ma napęd 3x9; -pozycja w porównaniu do Meridy będzie bardziej komfortowa/wyprostowana;
  12. przy użyciu 'standardowego" ściągacza(w zależności od konkretnego modelu) może być wciśnięty w gwint wkładu.
  13. Zasada: trzeba coś podłożyć pomiędzy "standardowy" ściągacz, a wkład suportu. Metoda z wkręceniem śruby jest ma tą dodatkową zaletę, że nie ma ryzyka uszkodzenia gwintu samym suporcie jakby nie miałby być wymieniany. Jeżeli wcześniej było "namierzone", że problem jest z okolic napędu to do wymiany wkład suportu(albo reanimacja, jeśli takowa jest możliwa).
  14. Pewnie coś takiego jak przykład poniżej: https://allegro.pl/oferta/przelotka-uchwyt-do-pancerza-przelotki-w-ramie-5mm-8838376470 https://allegro.pl/oferta/uchwyt-przelotka-accent-gripper-i-do-mocowania-przewodu-2szt-17153917028 Albo może pasować jakaś "baryłka", np.: https://allegro.pl/oferta/sruba-barylkowa-regulacyjna-do-regulacji-hamulca-13241272890?reco_id=9cdddb08-7176-11f0-a7ec-da83a5ca222d&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017
  15. wersja "uniwersalna": https://uniortools.com/pol/product/1661-4-ściągacz-do-mechanizmów-korbowych?fromcat=940565#19534 -"tip z życia:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...