Skocz do zawartości

StrayRider

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    118
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika StrayRider

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

35

Reputacja

  1. Kross, a Unibike - nie doszukiwał bym się jakiegoś mitycznego lepszego wykonania w jednym czy drugim. W jednej czy drugiej marce może się trafić jakiś egzemplarz gorzej zmontowany. A przy problemie z plecami warto pomyśleć co się robi poza czasem na rowerze. Czy nie dodać jakiś dodatkowych ćwiczeń, przed, po, w czasie jazdy. I najważniejsze wybrać odpowiedni rozmiar nowego roweru i/lub po zakupie dopasować pod siebie(siodło, mostek nieraz z 1cm długości robi różnice, czy ustawienie samej kierownicy).
  2. W granicach 5k zł jest obecnie dostępny: KROSS ESKER 6.0 GEN 2, jak na pierwszy gravel jest to bardzo dobra oferta i zostaje 1k zł na akcesoria do czegoś co było by zauważalnie lepsze to trzeba było by dołożyć do budżetu z 30-40%.
  3. Czy rower musi być na ramię "damskiej", czy nie ma znaczenia? KELLYS Pheebe 50 TABOU 28 FLOW 4.0 Merida CROSSWAY 20 LADY Czy jeżdżone trasy to tempo rekreacyjne, czy z zacięciem sportowym, średnia czas itd? Preferencje do napędu - ilość blatów/biegów z przodu - 1x 2x 3x ? Jaka pozycja, bardziej wyprostowana, czy może być pochylona? Rockrider ACTV 500 LF Czy rower musi mieć amortyzator, czy może być sztywny widelec? (na sztywnym widelcu rower może być uważany za sztywniejszy, mniej komfortowy) A "gravele" też są dostępne z "zwykłą" kierownicą: KELLYS Soot 20 //Jako konfiguracja obecnego "starego Krossa" lub jaki model? Co w nim było okej, aby było też w nowym rowerze.
  4. A rozmiar jaki rozważasz? - pytanie w nawiązaniu do propozycji kół. (I jak wąskie opony będą wyglądać w tej ramie.)
  5. Czy widać, ze klocki są już zużyte? jak nie to tylko kwestia ustawienia. Jak tak, to wymienić po prostu na nowe: Shimano 105 R55C4 lub zamiennik: SWISS STOP Flash Pro
  6. To w tym rowerze za taką sytuacje, odpowiada bardzo słabe koła(opory na piastach), napęd(wkład korby i wolnobieg). Rower może być dobry na codzienny dojazd do pracy, po bułki, ale już przy konkretniejszym użytkowaniu tak jak zauważyłeś jest już "oporny". O jakich średnich prędkościach myśli? Bo to nieraz jedno z drugim się "gryzie". I tak na rowerze typu krosowego to takie prędkość powyżej 25-28km/h sporo energii idzie na opory, głównie na powietrza ze względu na sylwetkę. Czy to już 100% decyzja? Sosza i gravel tez może być wygodna przy jeździe na górnych chwytach kierownicy i odpowiednim rozmiarze ramy, ustawieniu siodełka. Gravel na asfalcie powinien być "szybszy" niż 'crossy". Z nowymi w tej cenie to nie będzie dużego wyboru np. Esker 1.0 (na pewno w porównaniu do obecnego będzie poprawa do wagi), ale warto może poszukać czegoś używanego w dobrym stanie. Szosa w tym budżecie używana to będzie raczej na hamulcach na obręczy i rama przystosowana do węższych opon. Ale jak jeździsz tylko po szosie to wydaje się odpowiednim rozwiązaniem. A geometrie można dobrać tak, aby nie była sportowa i taki rower też może być wygodny.
  7. Masz obecnie Kross Evado czy porównujesz przed zakupem? Porównując np. do Evado 3.0(korba 48T) to będzie szybszy(Vmax) niż Marin Presidio(korba 38T). Ale Marin będzie miał lepsze "przyspieszenie" ze względu na wagę(sztywny widelec, zamiast amortyzatora).
  8. Równo, ale czy z odpowiednią siłą? Koło; nowe, nowe budowane samodzielnie, używane? Przód/Tyl? Nie, nie jest to normalnie. Ewentualnie dociągnąć przed montażem opony.
  9. Padło w temacie kilka argumentów - na podlinkowanych aukcjach/ofertach jest kilka ocen użytkowników z zdjęciami produktu w rzeczywistości. Każdy swoje chwali , a mało kto ma konkretne modele(więcej sztuk/modeli), aby realnie porównać. Porównaj co jest dla Ciebie ważniejsze(system mocowania, rozmiar/pojemność/litry, wygląd) i zdecyduj
  10. Może kwestia narzędzia? Park Tool BBT-90.3(są też "zamienniki" innych firm o takiej samej konstrukcji)
  11. W Trek MTB w tylnym kole jest prawdopodobnie "standardowo" piasta z bębenkiem na kasetę. Odepnij łańcuch - zakręć kołem - przytrzymaj kasetę, i będziesz wiedział czy tylnie koło jest OK.
  12. Dlaczego dwie sztuki? Ile litrów potrzeba? Może na początek jedna lepsza(droższa)? Na wyprawy? Czy na co dzień do pracy? Czy na pewno sakwy, a nie np. na bagażnik, pod ramę, siodełko itd.? WEST BIKING GT000006 WBTORBA20_35
  13. -przecież dzieci tego nie kupują Pomijając inne aspekty, to montując dodatkowe klamki na chwycie płaskim to jest to tylko alternatywa hamowania przy chwycie płaskim, bo np. przy szybkiej jeździe i chwycie na baranku przy niemożności pewnego hamowania(chwytu klamki) może być po prostu niebezpieczne. Docelowo powinna to być klamka, którą można wyregulować z dobranym typem kierownicy, lub rezygnacja z takiej kierownicy
  14. Nie oceniam. Ale ten temat skojarzył mi się z tym, że kiedyś(podobno) dzieci jeździły na rowerach "ukrainach" pod rama: Kiedyś w szosach były spotykane też takie klamki: I kto by jeździł rowerem z barankiem nie mogąc wykorzystać wszystkich możliwych chwytów ...
  15. Biorąc pod uwagę założenia: -ważył około 450g (lub mniej:) -kosztowała do 150zł? -na wyścigach XC 1. CONTINENTAL Speed King RaceSport -waga OK; -opona na bardzo wąskie użycie w konkretnych warunkach(większość opon w tej wadze będzie mieć te same cechy); -trzeba mieć umiejętności, aby na takiej oponie jeździć w innych(gorszych) warunkach niż przewidziane; 2. -może można by je zakwalifikować "tylko na asfalt"; -na pewno nie w teren i w zakręty; 3. -opony do wyścigów, jeśli nawet są to wyścigi dla 10-latków, to trzeba się liczyć z wagą opony w granicy 600-700g przy rozsądnej ceny za sztukę; Poniżej kilka "dobrych opon" : CONTINENTAL Race King ShieldWall CONTINENTAL Cross King Continental Race King Schwalbe Smart Sam SCHWALBE Black Jack Można też pomyśleć nad różnym rozmiarem opon szersza z przodu na poprawę przyczepności w zakrętach i lub różne bieżnik na przód i tył(np. Race King tył, Cross King przód)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...