Skocz do zawartości

TheJW

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    6 971
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    20

Ostatnia wygrana TheJW w dniu 27 Marca

Użytkownicy przyznają TheJW punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dawid
  • Skąd
    Równina Warszawska

Ostatnie wizyty

28 664 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika TheJW

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Bardzo popularny Rzadka

Ostatnio zdobyte

4tys.

Reputacja

  1. A zajrzałeś do oficjalnego podręcznika serwisowego, który linkowałem? Tam jest wszystko schematycznie i bardzo przystępnie rozrysowane i opisane. Po co mamy opisywać tę procedurę, skoro zrobił to już producent?
  2. W miejscu gdzie linka wchodzi w ramę jest przelotka i kawałek teflonowej rurki ochronnej. Podobnie w miejscu gdzie wychodzi od strony przerzutki, z tym, że tam ta rurka jest połączona z przelotką. Sposób na wymianę jest prosty - kawałkiem taśmy izolacyjnej dobrze przyczep do starej linki jakiś cienki sznurek, żyłkę i ostrożnie ją wyciągnij. Wcześniej wyjmij tylną przelotkę z rurką ochronną. Rurka ochronna z przodu powinna się wysunąć razem z linką. Odczep sznurek od linki, wymień ją i ten fragment pancerza, nową linkę przyklej do pozostawionego w ramie sznurka i przeciągnij ją. Dobra rada - staraj się raczej linkę popychać, niż ciągnąć, żeby nie oderwać sznurka wewnątrz ramy. A na przyszłość kup sobie na AliExpress zestaw do wewnętrznego prowadzenia przewodów, kosztuje 13-15 zł.
  3. To zależy, czy serwis jest sprawdzony i zaufany, czy nie. Znam taki, gdzie prawie 100% klientów na wejściu dostaje diagnozę wymiany łańcucha, nawet jak przychodzą z przebitym kołem.
  4. Damper jest na tulejce, poza tym komplet łożysk. https://orbea.dash.app/browse/87f32de4-d627-492f-89b6-47cac8c3ff16?portal=orbea-manuals Ale są tam też podkładki i pierścienie seggera. Skoro autor nie wie nawet, z jakiego rocznika ma rower, to zapewne nigdy też do zawieszenia nie zaglądał. Możliwe, że wszystko, łącznie z łożyskami, jest już tak wytarte albo wręcz zatarte, że od dawna pracowały elementy ramy, a nie łożyskowanie. Gniazda, śruby i wszystkie elementy mogą być wyrobione. A może to po prostu łożyska, których sprawdzenie w tej ramie to pół godziny roboty. A może pękła śruba mocująca damper, co było w tej ramie powszechne.
  5. Może zacznij od wymiany łożysk...
  6. Co to za fizjoterapeuta, że z miejsca nie polecił specjalnych anatomicznych wkładek do butów?
  7. Też sam nie zrobisz pełnego serwisu.
  8. Ano, to też warto wziąć pod uwagę. U mnie właśnie poszło 1400zł na serwis amortyzacji FOXa i prawie 400 na łożyska zawieszenia. Gdyby przegląd był robiony w dobrym serwisie, za samą usługę zapłaciłbym pewnie z 800-1000 zł. Serwis HT z prostym widelcem jak np. Reba, jak się nie ma dwóch lewych rąk i podstawowe narzędzia, można sobie ogarnąć w salonie.
  9. A skąd mamy wiedzieć, skoro poza pomazanym w Paint'cie zdjęciem poglądowym z sieci, nie wrzuciłeś żadnych innych informacji o rowerze? Wejdź na stronę producenta, poszukaj podręcznika (user manual) albo zakładki "części zamienne", tam powinny być podane oznaczenia lub wymiary łożysk.
  10. Z ciekawości - jak to zauważasz w czasie jazdy? 😂 Przesuwa się która część względem której? Widelec pracuje na całej swojej długości co skutkuje minimalnym przybliżaniem się koła do dolnej rury? Jeśli tak, to uwierz, że inne popularne materiały, z których budowane są rowery, pracują jeszcze bardziej. I wyobraź sobie jakby się jeździło na rowerze, gdyby był twardy jak skała. Może i efektywnie, ale po kilkunastu kilometrach rzuciłbyś go do rowu i wrócił PKSem.
  11. Rano na klopie standardowo - przeglądałem memy. Jak to zobaczyłem, to się ze śmiechu prawie drugi raz zesrałem. 😂
  12. - taśma tubeless WTB TCS 35mm - bo ostatnio razem z oponą zdjąłem z obręczy taśmę i musiałem kupić coś na szybko... 🙄 - 2x ulubiony bidon Elite Fly Tex 550ml - żeby wysyłka była za darmo ale bidonów nigdy za wiele 😜 - 5m - pancerz przerzutkowy Shimano OT-SP41 - bo myślałem, że tego co mam nie wystarczy do serwisu fulla, a jeszcze mi zostało - 5x linka przerzutkowa Shimano SUS - bo używanie OptiSlick do blokady zawieszenia to lekka przesada
  13. A czy dostęp do aplikacji będzie udostępniony również właścicielom i zarządcom terenów, które (zwykle nielegalnie) rozkopujecie?
  14. TheJW

    [Kierownica] Trek fx3

    Nie, to jest po prostu jeden z rowerów przeznaczonych do jazdy wokół komina. Fabrycznie skonfigurowany do jazdy w kółko. 😆 Po stronie w którą kierownica skręca. Lub odwrotnie - po stronie przeciwnej któryś jest za długi i sprężynuje. Sprawy nie ułatwia prowadzenie przewodów przez stery. W obydwu rowerach z takim prowadzeniem kabli mam podobny efekt, ale nigdy nie przyszłoby mi do głowy, żeby traktować to jako wadę podlegającą reklamacji. Ten typ tak ma, można kombinować z długością przewodów i próbować to zniwelować, ale nie zawsze skutecznie. Pokaż mi rower, w którym się tak nie dzieje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...