Skocz do zawartości

piciu256

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 250
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Piotr
  • Skąd
    się tu wziąłem? Z internetu! Poznań, Owińska

Ostatnie wizyty

1 290 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika piciu256

Pro

Pro (9/13)

  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

229

Reputacja

  1. Kupił byś Deore ze średnim wózkiem i byłoby to samo, ale jak lubisz się bawić, niech moc będzie z tobą 😜 ps. ja mam skombinowane go slx 12s z wózkiem od XT 11s, działa ok, ale nie bez powodu nowe przerzutki wychodzą krzywe z fabryki 🙃
  2. Siema, nie do końca w temacie ale trochę tak, znajdzie się ktoś może kto ma kolimator o średnicy 17mm (do Convoy H1) w większej ilości, tj mógłby odsprzedać sztukę, względnie strona coby w Polsce kupić? Na Ali wiem że są, ale jeśli możliwe to fajnie by było nie czekać, dostałem już jedną paczkę po miesiącu czekania więc wiem że chcę 45 stopni 😜 Google nie znajduje tego wymiaru.
  3. Ja przez pełny serwis rozumiem wymianę oleju i inspekcję uszczelek, może ich wymianę, nie próbę ratowania zajechanego trupa, w tym wypadku nawet nie trzeba go doszczętnie rozkręcać, wystarczy spuścić powietrze z ifp czy co tam masz, odkręcić głowicę i jesteś w środku, kładziesz sobie wszystko na kartoniku w kolejności w której zdjąłeś, jak nie rozkręcisz tłoczyska to nawet nie ma czego pomylić bo nasz wtedy tylko 2 główne elementy, składasz w odwrotnej kolejności, jedyna względnie trudna czynność to odpowietrzenie, zalewasz olejem i usuwasz powietrze, w zależności co to za damper dokładnie, przeważnie metoda a'la przelewanie hamulców na 2 strzykawki, lub po prostu grawitacyjnie, skręcasz, smarujesz, zakładasz puszkę, nabijasz ciśnienie i gotowe.
  4. Serwis dampera wcale nie jest trudniejszy od regulacji przerzutki, wymaga tylko więcej cierpliwości i paru powiedzmy specjalnych narzędzi. Ludzie się po prostu boją ruszyć nieznanego, myślą że to wszystko strasznie skomplikowane, ale do serwisu nie musisz rozumieć koniecznie jak co działa dokładnie, wystarczy wiedzieć w jakiej kolejności co odkręcić i żeby za mocno nie przykręcić potem, pełno jest dobrych poradników, nawet w formie wideo, do popularnych sprzętów.
  5. Ten offset nie robi żadnej różnicy, nawet jeśli jest. Jak byś chciał rzeczywiście przesunąć zębatkę to podkładki pod blat i tyle.
  6. Mam m6000 is LŁ jest idealna z piasta boost, łańcuch prosty między 7 a 8 koronką 12 rzędowej kasety, także optymalizuję żeby w tej okolicy głównie kręcić, czyli 32t stalową na płaskopolskę+ 30t owalna banless na góry. Niestety na 32 chciałem przyoszczędzić (jazda w błocie i większe przebiegi, szkoda drogiej aluminiowej), kupiłem Motsuv, który niby z łańcuchem 12s Shimano działa, ale jednak nie do końca, na sucho nie najgorzej ale trochę błota i lipa totalna. Najgorsze że względem zębatki m610 wogóle tańszy nie jest 🤣
  7. Czekaj czekaj, czy dobrze widzę obrazek i rozumiem co mówisz, że jest wersja m6100 bez direct mount? Bo o to się właśnie rozchodzi że ja direct mount nie mam i mieć nie chcę. Dobra, już znalazłem, zapomniałem że istnieją te "gorsze" poza grupowe korby, jeśli ktoś jest także zainteresowany to mt510 i mt610 trzeba szukać Rama poharatana zaciągniętym łańcuchem tylko dlatego że zrobiłem za słaby research
  8. Próbował ktoś może łańcuch 12 na korbie m5100? Marzy mi się zębatka stalowa narrow wide, a z tej korby przypasi do mojej m6000, tylko nie wiem czy łańcuch ogarnie. ps. używam właśnie przerzutki m8000 z manetką m8100 na kasecie 10-45 12s, także wszystko jest w pełni kompatybilne, zgodnie z teorią, jedynie przerzutka ledwo dosięga do największej koronki bo jest bliżej szprych.
  9. Powiem ci że mnie zaskoczyłeś, ale ma to sens, bo luz na łożyskach by zniknął po mocniejszym skontrowaniu, i wygląda że masz rację- suwmiarka nie kłamie, .1-2 ponizej reszty średnicy osi, ale to także według mnie na minus Tokena, choć z innych powodów niż się spodziewałem, według nich osadzenie osi bezpośrednio w łożysku to plus, a wychodzi na to że to minus. Łożyska się już idealnie nie kręcą (lekko szumią) i co ciekawe smar po stronie napędowej czysciutki, a z drugiej czarny, nie spodziewałem się z tymi uszczelkami, dla porównania stery Superstar po tym samym okresie użytkowania kręcą się jak nowe, tokenowskie też już lekko chrobotały po roku, ale to nie sprawiedliwe porównanie bo tokena nie napakowałem wtedy innym smarem.
  10. Dorzucę cegiełkę od siebie, po roku użytkowania przez osobnika wagi piórkowej, bo ledwo 55kg, odrazu po zakupie łożyska napakowane porządnym smarem wodoodpornym, do tego uszczelki są zacne, także o korozji nie ma mowy, nic nie strzela, ale jest mocno wyczuwalny luz na korbie, ledwo 1000km przejechałem, także osobiście się mocno Tokenem rozczarowałem, najtańsze chińskie łożyska w przedniej pieście się kręcą od 2 latach gładziutko i bez luzu, a tutaj przy mniejszej ilości obrotów i mniejszym obciążeniu taka lipa. Dla porównania poprzednie suporty czasem trzeszczały, czasem się zapiekały, ale luzu nigdy nie złapały. Dodatkowo goryczy dodaje fakt że te łożyska nie są standardowe.
  11. Fizycznie jest to niemożliwe, zatyka wentyl.
  12. Meh, automatyczna blokada zawiechy, nic więcej. Wolę zawiechę która sama z siebie nie buja. Myślałem że to jakieś automatyczne ustawienia czy coś, a tu taka lipa.
  13. To normalne, kosmiczna linia łańcucha daje takie efekty, pocieszę cię jednak że dla łańcucha nie ma to znaczenia żadnego (sam przekos już owszem), jedynie trochę mocy tracisz na rzecz wibracji.
  14. Ja tam z Chińskich King Stop zarówno tarcz jak i klocków do Magury jestem bardzo zadowolony, przynajmniej z tych ceramicznych- są dosyć ciche (wydają dźwięk tylko w wąskim zakresie siły hamowania) i przy moim wykorzystaniu (agresywna jazda, dużo bike parków, 55kg jeździec) długo wystarczają, MT2 z tyłu prawie się skończył po 2 sezonach, jakieś 50km przewyższenia (w tym sezonie 30, w poprzednim zgaduję) a z przodu mt5 mam jeszcze pół klocków, w sumie 1/4 tylnych zużyłem w jeden weekend na Koutach, ze względu na dziury przestawiłem się na hamowanie tyłem. Klocki polmetalik nie wiem do końca jak się zachowują, używałem ich krótko ze słabo hamującymi tarczami w heblach mt500, były ciche, ale dosyć słabo hamowały, nie wiem ile to zasługa tarcz i zacisków.
  15. Inna sprawa że na te trasy XC niedługo będą musieli wkładki do opon używać żeby mieć szansę jakieś, przecież to już nie tylko pachnie zawodami enduro 🙃
×
×
  • Dodaj nową pozycję...