Skocz do zawartości

Wieteska

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutralna

O Wieteska

  • Tytuł
    Amator

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

269 wyświetleń profilu
  1. witam znalazlem Twoj temat z bebenkiem  i mam identyczny problem bo ktos mi wcisnal kolo (cross one max) bez niego. Sa tam 2 zapadki a its-4 ma 4.. Mowisz ze bedzie to pasowac?

  2. Nerve 7.0 z 2014 roku ze zmienionym... wszystkim. Zmiana wyglądu po gwarancyjnej wymianie ramy na kolor stealth. Warto czasem rzucić okiem na wahacz przy suporcie, bo czasami lubi tam pękać... :/
  3. Wieteska

    Canyon Nerve

  4. Maxxis IKON 27,5x2,2 Dual Compound TR w wersji Skinwall
  5. Witaj, Miałem podobny problem w swoim Nervie 27,5. Tryb climb był raczej miękki, co mało mi pasowało. Teoretycznie można rozwiązać ten problem zmianą zaworowania, ale powinno chyba wystarczyć zmienienie oleju na gęstszy. W zeszłym roku, w związku z tym problemem, damper pojechał do spider suspensions. Wytłumaczyłem dokładnie, o co mi chodzi i zrobili super, jednocześnie odradzając mi zmianę zaworowania. Warto spróbować, zawsze to taniej, niż nowy damper, który niekoniecznie będzie dobrze zestrojony z ramą.. Pozdrawiam!
  6. Czy to był ostatecznie problem samych uszczelek? Też miałem problem z olejem w Foxie CTD BV. Olej pojawiał się na tłoku. Okazało się, że pękł / wygiął się kołnierz puszki, który trzyma uszczelki na miejscu. Na szczęście nie uszkodził samego tłoka, ale puszka do wymiany...
  7. Zgadzam się z każdym słowem! Uważam, że golenie zawsze powinny być wytarte do sucha. Chodziło mi tylko o to, że warto zainwestować w jak najlepsze mazidło pod te uszczelki. Stosowanie Sram Butter na golenie mogłoby być.. interesujące.
  8. Kowal1986 popieram metodę ze szmatką. Trochę odgrzewam temat, ale miałem akurat ostatnio trochę bardziej do czynienia ze swoim Foxem 32 Evolution. Przez pół sezonu korzystałem z Brunoxa Deo (bardzo mała ilość po każdej jeździe). Brunox faktycznie zostawia rodzaj filmu na goleni, który znacząco zmniejsza tarcie. Efekt utrzymuje się przez parę kilometrów jazdy i znika. Mam za to wrażenie, że jest bardzo penetrujący. To dobrze, bo "upłynnia" brud, przez to część może wydostać się na zewnątrz, ale mam wrażenie, że działa to w dwie strony, przez co część brudu spod uszczelki trafia do wnętr
  9. Chciałbym się podłączyć do wątku z trochę innym pytaniem, ale dotyczącym tych samych amortyzatorów. Mam Foxa Float Evolution 120mm, ale chciałbym zmienić dolne golenie, na takie z osią 15mm. Nie mogę znaleźć nigdzie samych dolnych goleni za sprzedaż, a nowe są zbyt drogie. Znalazłem za to cały amortyzator w dobrej cenie, ale ze skokiem 100m. Moje pytanie jest takie, czy dolne golenie są identyczne dla tego samego rozmiaru koła (oba 27,5), czy są między nimi jakieś różnice? Czy ślizgi są w tych samych miejscach? Czy "bottom out bumper" jest taki sam i w tym samym miejscu?
  10. Wieteska

    Batavus Boris

    Batavus Boris
  11. Trochę się zagalopowałem z tym pisaniem o powietrzu rozpuszczonym w oleju, bo to kompletna bzdura. Może byłem już śpiący... Oczywiście chodziło mi o zjawisko kawitacji, które jest cholernie destrukcyjne dla wszystkich powierzchni, z jakimi się styka. W komorze tłumienia zachodzą gwałtowne zmiany ciśnienia (z wysokiego na niskie, kiedy olej przepychany jest przez zawór), którym towarzyszy nagła zmiana stanu skupienia. Jest to sytuacja analogiczna do wrzenia cieczy i jest ściśle powiązana z jej ciśnieniem. Im niższe ciśnienie, tym niższa temperatura wrzenia. Tym samym - im wyższe ciśnienie w kom
  12. Robiłem tylko serwis komory powietrznej, do której potrzebne jest... powietrze. Szczęśliwie jest to chyba jedna z najprostszych czynności serwisowych, związanych z amortyzatorami. Wystarczy, szmatka, pompka, odrobina odpowiedniego oleju i ewentualnie nowe uszczelki. No i najzwyklejsze powietrze, na pewno nie azot. Komora tłumienia to trochę inna bajka. Dużo drobnych części, bardzo określone objętości oleju, a do nabijania potrzebny specjalny adapter. Z tego, co wiem, to nie ma większego znaczenia, czy nabija się azotem, czy zwykłym powietrzem. Może ma to coś wspólnego z zawartą w powietrzu wo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...