Skocz do zawartości

WaGiant

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 459
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana WaGiant w dniu 15 Lipca 2024

Użytkownicy przyznają WaGiant punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Ryszard
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

7 060 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika WaGiant

  1. Chcesz kupić bagażnik za ok 200zł żeby go potem zniszczyć ( rozciąć) ? Proponuję zamiast sprężyny gumy albo bagażnik fabrycznie wyposażony w sprężyny. Można też kupić jakąś torbę na bagażnik albo sakwę .
  2. Kiedyś zacisk hamulca montowany był na zewnątrz rurek tylnego trójkąta i wtedy faktycznie był kłopot z bagażnikiem. Były i nadal są adaptery albo specjalne mocowania. Teraz chyba każdy rower ma zacisk wewnątrz tylnego trójkąta który nie koliduje z bagażnikiem. Waga uniwersalnego tylnego bagażnika to ok 700-800g . Trochę lżejsze są te przeznaczone właściwie tylko do powieszenia sakw. Osobiście używam dwóch modeli marki Author i nie narzekam. Dobrą opinię ma polski Crosso , a Tubus to legenda.
  3. @sarmata58popraw datę bo wychodzi że masz urlop w maju .
  4. Bo trochę żółtego z górami w tle
  5. Rowery , silniki SL są dla tych którzy generalnie chcą jeździć bez prądu, a wspomagać się tylko na trudnych stromych podjazdach . I to wspomaganie nie jest bardzo duże. Porównaj moment obrotowy ( Nm) normalnych silników i SL . Baterie też nie są duże. Chyba że ostatnio coś się zmieniło. Na enduro się nie znam ale faktem jest, że na zwykłym MTB jakoś żwawiej pokonuję zjazdy i zakręty niż na e . Z drugiej strony na dobrej nawierzchni i łatwej trasie , np na asfalcie, ciężki e jedzie w dół jak przyklejony .
  6. Pomijając ,,wydłużenie " roweru po montażu baranka , widziałem gdzieś, kiedyś jakieś manetki do baranka i przerzutki MTB . To nie były klamko manetki tylko jakieś osobne. Trzeba poszukać w necie .
  7. Trek podaje max dopuszczalne obciążenie 136kg i to jest waga rowerzysty+roweru+ew bagażu . W Unibiku było kiedyś 140kg . Giant 125 dla miejskich i szosowych , 136 dla trekkingów , przełajowych i MTB . Nie wiem gdzie ,,podpiać" crossa ale stawiam na 136kg . Dziwi mnie że koło poddało się przy 100kg wagi . Dużo zależy od terenu po którym się jeździ i samego stylu jazdy . Giant kiedyś słynął właśnie z dość ciężkich ale pancernych kół .
  8. Dobrze scharakteryzowałeś poszczególne rowery czyli zdajesz sobie sprawę z różnic . Jak tu doradzić ? Kup najwygodniejszy, a jeśli jest remis to słuchaj oczu/serca Zwrócę tylko uwagę na napędy . Uni ze względu na dwa blaty na korbie będzie miał i najlżejsze i najtwardsze przełożenie . W treku nie ma bardzo twardych przełożeń ( 40:11= 3,6 ) z lekkimi jest średnio . W Giancie jest nieco twardszy bieg ale z miękkimi jest słabo ( 42:45=0,93). Oczywiście do normalnej jazdy w płaskim i lekko pofalowanym terenie każdy rower da radę .
  9. Krosa odrzuć, to rower MTB na szerokich oponach zupełnie niepotrzebnych do opisanych zastosowań . Generalnie to nie jest zły rower ale konieczna by była wymiana opon, a lekki i tak nie będzie. Trek jest ok tylko nie ma amortyzatora. Dużo osób napisze, że to zaleta ale ja uważam, że w turystycznej czy rekreacyjnej jeździe przydaje się, poprawia komfort ( kosztem wagi ). Moim zdaniem powinnaś popatrzyć na rowery crossowe z amortyzatorem np : https://www.liv-cycling.com/pl/rove-3-2025 https://www.liv-cycling.com/pl/rove-3-2022 https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473
  10. Do opisanego zastosowania cross będzie lepszy . Węższe opony ( choć i tak dość szerokie ) będą mieć przewagę wszędzie oprócz piachu . Twardszy napęd będzie praktyczniejszy, a 1x11 łatwiejsze w utrzymaniu i tańsze w eksploatacji niż 1x12 . Z wymianą zębatki na korbie to nie koniecznie prosta sprawa . Może się okazać że rama nie pozwoli na zamontowanie większej. Xtrada to rower MTB i w górach będzie ok , poza nimi niekoniecznie . Możesz popatrzyć jeszcze na crossy Gianta - Roam .
  11. Jeśli jeździłeś już na rowerze z baranem to sam wiesz czy ci odpowiada, jeśli nie jeździłeś to wybór crosa będzie bezpieczniejszy . Jeśli chcesz szybko śmigać w dość pochylonej pozycji to gravel będzie lepszy . Jeśli bardziej cenisz komfort albo szukasz roweru do rekreacji to lepiej kup crossa. Za 3 tyś powinieneś znaleźć już dość dobrego crossa , gravele przeważnie były droższe więc jeśli to znajdziesz jakiś podstawowy model . Nie wiem jak teraz ale kiedyś można było w decthlonie wypożyczyć gravela .
  12. Też tak miałem - zbyt mocno zakręcona na kierownicy blokowała się.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...