Skocz do zawartości

Rafał87

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    857
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Rafał
  • Skąd
    ...

Ostatnie wizyty

5 969 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Rafał87

Wymiatacz

Wymiatacz (10/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

169

Reputacja

  1. a ten stary "pierwszy" Rohloff to o jakich latach mowa? bo mam go już ładnych parę lat, w oryginalnej butelce. W sieci jest dużo tego rozlewanego w butelki zastępcze może tu jest problem że nie każdy to oryginał?
  2. Aż dziwi mnie że przez tyle lat nie wpadł Ci w ręce rohloff, bo mając takie doświadczenie ze smarami ciekawe jak byś go ocenił. Gdzieś w latach 2008-2010 używałem czerwonego finish line, uważam że to kiepski smar dla kogoś kto jeździ dalej niż do pobliskiego sklepu po bułki, w moich odczuciach starczał na 40-50km, Przesiadka na zielony finish line była na plus, po nasmarowaniu trzeba było pokręcić i zebrać nadmiar smaru który wyłaził bo lubiło się do niego kleić wszystko. Po jeździe i tak jeszcze wyłaził więc można było znowu przetrzeć. Napęd pracował cicho i dość długo. Długo broniłem się przed zmianą aż kolega namówił mnie na rohloffa, o niebo lepszy od zielonego finisha do tego stopnia że nawet jak mi się nie chce albo nie mam czasu to nie przecieram po nałożeniu a on nie łapie tak mocno brudu jak zielony finish. Starcza podobnie co zielony ale zauważalnie mniej łapie brud. Gdzieś po drodze był jeszcze jakiś shimano, kross, ale żaden nie przekonał mnie. Może ktoś ma jakieś porównanie do Rohloffa i jest coś lepszego?
  3. M8000 to inne klamki, M6000 to identyko jak te mt501, w sieci kiedyś były takie info że m6000 miały takie przypadłości że klikały, nie pamiętam dokładnie czy to nie było spowodowane jakimś pęknięciem czegoś w środku.
  4. To sprawdź sobie w tym kalkulatorze: https://www.kstoerz.com/freespoke/ tu podaje się rozstawy kołnierzy/flasz od środka piasty a nie od końcy. Ale z tych rysunków też wyliczysz potrzebne wymiary. Środek piasty jest tam gdzie zaczyna się "chain line" mając rozstaw kołnierzy/flasz 51mm (mierząc jak na rysunku wewnątrz) to wychodzi od osi piasty 17,9mm w prawo i 33,1mm w lewo do kołnierzy. dla szukanego czerwonego wymiaru po prawej z pierwszego rysunku wychodzi: połowa długości piasty 135/2-17,9-3,2 (grubość kołnierza) = 46,4mm dla szukanego czerwonego wymiaru po lewej z pierwszego rysunku wychodzi: połowa długości piasty 135/2-33,1-3,5 (grubość kołnierza) = 30,9mm Wymiary 46,4 i 30,9 są do zewnętrznej płaszczyzny kołnierzy/flasz tak jak zaznaczyłeś na rysunku, czasem w kalkulatorach podaje się do środka kołnierza/flasz, wtedy dodajemy do tych wymiarów połowę grubości kołnierza/flasz
  5. Mam podobnie w M6000 w obu klamkach, kilka lat tak jest i nic się z tym nie dzieje.
  6. W MTB z klasycznym prowadzeniem może i nie poczuje ale w kierownicy z barankiem, z prowadzeniem przez stery i innymi bezmyślnymi prowadzeniami pancerza z wieloma zagięciami już może poczuć.
  7. Jak jesteś pewien skoku 120mm to raczej jakiś black. Skareby z tego co pamiętam miały golenie 30mm i nie widze w katalogu skoku więcej jak 100mm skoku, Axele też skok do 100mm golenie tam były bodajże 28mm. Black miały skoki 100-120 i grubsze lagi.
  8. Rozwiązanie jest bardzo proste. Szukasz w google tutoriali o doborze długości szprych, będziesz tam miał dane jak zmierzyć piastę/silnik, obręcz i jak już będziesz znał wymiary swoich komponentów do wrzucasz w kalkulator długości szprych i już. Nie ograniczaj się do jednego tutorialu i kalkulatora, sprawdź kilka, zobacz czy Ci się pokrywa z innymi i tyle.
  9. Sigma najkorzystniej wychodzi cenowo jeśli chodzi o dobre liczniki. Cateye droższe ale jakość premium. Dodam jeszcze liczniki VDO i ciclosport.
  10. Jesteś pewien? bo wygląda to na wolnobieg a w tym przypadku wątpię aby ktoś dorzucił dodatkową zębatkę. Shimano miało i ma w ofercie takie wolnobiegi gdzie największa zębatka jest dużo większa od reszty. Może nie wchodzi na największy bieg bo śruba ograniczająca jest za głęboko wkręcona.
  11. Niestety nie jest ok, stwierdziłem że przed tym jak zacznę piłować zębatkę zrobię jakiś test. Wydrukowałem podkładkę 8mm na oś korby i zamontowałem korbę z zębatką fabrycznie czyli od wewnątrz. Zmierzona linia łańcucha to ok. 52mm, efekt taki że na największej zębatce z tyłu łańcuch z przodu spada. Czyli nie ma sensu piłować bo zębatka po zewnętrznej stronie będzie spadać. Drukuję teraz podkładkę 6mm i zobaczę jak to będzie działać dla linii łańcucha 50mm ale chyba trzeba będzie kupić korbę grx, one mają linie 49,7mm, z tego prowheela nic nie zrobię sensownego
  12. Witam, Mam pacjenta gravela z którym nie było problemu do czasu przejścia z napędu 1x10 na 1x11. Okazało się że na dwóch najmniejszych zębatkach kasety łańcuch na górze opuszczając kasetę przyciera o większą zębatkę. Nie mogłem rozgryźć czemu tak jest do czasu aż nie zacząłem mierzyć linii łańcucha, wyszła ok. 44mm. Korba to prowheel wygląda dokładnie jak ta: http://www.pro-wheel.com/main/?product=rpl-fd16s-f-tt producent podaje chainline 51mm tylko że na zdjęciu zębatka jest zamontowana na zewnątrz pająka a u mnie była od wewnątrz. Pomyślałem że zamontuję na zewnątrz ale nie wchodzi, mierząc suwmiarką trzeba podpiłować po pół milimetra 4 płaszczyzny poprzeczne zębatki. Sprawdzam inne korby gravelove i grx 1x11 ma chainline 49mm, sram rival 1x10/11 ma chainline 47,5mm. Widać że są spore rozbieżności w tym. Oś z tyłu mam 12x142. Jeśli już zdecyduję się szlifnąć zębatkę i dać na zewnątrz pająka korby to uzyskam coś w okolicy 52mm co może okazać się za dużo. Jaka powinna być ta linia łańcucha? kaseta to shimano m7000 11-46, zębatka z przodu 40t. tak to wygląda na zdjęciu: grubość pająka to ok 5,1-5,3mm, zębatki 3,1mm co przesunie linie o ok 8mm. Jakieś sugestie? bo szkoda mi kasy na grx'a
  13. Albo może postawić całość na cues skoro korba 50t jest nad wymiar.
  14. @Greg1 właśnie Twoje myślenie jest błędne przez to że odpuściłeś z tymi butami. Buty i przetarte zapiętki to najczęstsze reklamacje, sklepy z butami mają gotowe sformułowania aby spławić klienta, jest też przewidziany procent na takie reklamacje, jak jest trudny klient to uznaje się reklamacje, jak da się spławić to korzyść dla sklepu. Jak sklep odrzuca to rzecznik praw konsumenta i zazwyczaj sklep się poddaje a jak nie to sprawa w sądzie wtedy przegrywają w znacznej większości. W jednej z sieciówek to kierownik sklepu odpowiada za takie rzeczy i ma marne pojecie o tym a to sprzedawca musi Ci udowodnić że było użytkowane inaczej np że nie sznurowałeś. "studium przypadków własnych pokazuje, że w naszym pięknym kraju nad Wisłą stosuje się to na niekorzyść Klienta/Kupującego" tylko ze strony sprzedawcy, jak uderzysz wyżej to już wszystko jest na Twoją korzyść.
  15. A sprzedawca? kupowałeś bezpośrednio od producenta czy z jakiegoś sklepu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...