Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 19.01.2020 w Odpowiedzi
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Jeśli szukasz lampki i ciągle trafiasz na nowe propozycje, nowe modele, każdy poleca Ci coś innego, na początku chciałeś wydać 50zł ale zaraz potem zmieniłeś na 100, która wydawała Ci się kwotą graniczną, nie możesz się zdecydować bo nie miałeś nigdy w ręku takiego ”działa” i nie wiesz czego tak naprawdę od niego oczekiwać? I słusznie... bo ja też nie wiem która opcja jest najlepsze, ale żeby maksymalnie dopasować oświetlenie rowerowe do swoich potrzeb należy, jak to na początku każdego poradnika, zadać sobie parę pytań: jak mam zamiar jeździć - gdzie, ile jednorazowo, jak często, z jaką prędkością itp. czy będę zdejmował oświetlenie (np. zostawiam gdzieś rower) czy będę używał oświetlenia jedynie na rowerze ile mogę wydać pieniędzy Pierwsze pytanie jest o tyle istotne, że do sprawnej jazdy po (wartości wg mnie, wzrok mam bez wad): Ciemnych ulicach miejskich,wystarczające jest ok. 150-250LM. Szosie, wracając z pracy ok. 200-300LM Lesie, zap**** >25km/h ok. 400LM w górę Drugie jest o tyle istotne że używanie np. MagicShine kiedy jeździmy rowerem po mieście, zostawiamy gdzieś rower itp., jest o tyle niefajne że takiej lampki nie będziesz za każdym razem zdejmował, a zostawić całość z pakietem... może skusić nawet przypadkowego przechodnia. Jeśli zdecydujesz się natomiast na coś latarkowego, możesz używać jej w domu, ogrodzie, na spacerze i w innych, ciemniejszych miejscach. Ostatnia została do określenia kwota jaką chcemy wydać na ten sprzęt. Z ofert latarkowych jeśli nie lubisz grzebać: Latarka Ultrafire C2/C8, oferowana przez „Upka” - w cenie jak w tematach: Latarka SolarForce L2/L2P, oferowana przez „Grega” – w cenie jak w temacie: BociaLarka – czyli custom w cenie jak widac tu: Podane wyżej propozycje to uznany sprzęt, używany przez wielu rowerzystów w Polsce. Pierwsza propozycja jest o tyle „niewygodna” że aby używać jej na rowerze, trzeba wg mnie wyłożyć reflektor folią (jest to czynność jednorazowa, i nie wymaga późniejszej ingerencji, a znacznie poprawia rozkład światła, oczywiście to moje zdanie, i nie każdy musi używać folii która wygląda tak: https://picasaweb.go...364737965035442 ). Ma jednak najlepsze „body” (czyli obudowę całej latarki) i najlepiej jest w niej rozwiązane chłodzenie diody. Druga i trzecia stoją na podobnym, nadal b. wysokim poziomie, jednak obudowa grzeje się znacznie bardziej niż w 1 przypadku, ponieważ jest tam mniej materiału który mógłby odprowadzić ciepło. Nie wymagają także ingerencji w rozkład światła a sprzedawcy oferują dostosowanie trybów pod użytkownika. Od Siebie polecam tryby: 100%, 50% 3-10% bez trybu stroboskopowego (chyba że masz konkretny pozarowerowy cel) ponieważ jedynie przeszkadza. Kolejność trybów celowo wymieniona od najwyższego do najniższego, bez pamięci trybów (polega to na tym iż po kliknięciu, latarka zawsze włączy najpierw 1 tryb (najwyższy) co w razie potrzeby szybkiego doświetlenia, jest nieocenioną zaletą) Z ofert latarkowych na diodzie XM-L (max. 800LM) kiedy masz dwie ręce i 10minut wolnego czasu. Ultrafire C2/C8 – na allegro w cenie około 100-140zł Ultrafire 501/502 – na allegro w cenie około 70-110zł Sky Ray – na allegro około 70-110zł lista będzie uzupełniana, proszę propozycję. Wszystkie z powyższych oferują podobne osiągi, jednak ze względu na budowę najlepszą jest C2/C8, gdyż jest to najtańsza latarka oferująca takie rozwiązania konstrukcyjne, pozwalające diodzie na długie życie. Jest też jedyną której nic się nie stanie jeśli będzie używana „tak jak przyjdzie”, polecam jednak zabieg z folią opisany wyżej w celu poprawienia rozkładu światła. Przed wyłożeniem folią rozkład wygląda tak: https://picasaweb.go...595157908558706 Po wyłożeniu: https://picasaweb.go...595075972625554 Mimo iż wydaje się że punkt na środku nie jest widoczny i zwiększa zasięg, zrozumiesz gdy ją kupisz, że lepiej mieć 30m dobrze doświetlone, niż 60 tak sobie) Z Oferty latarkowej na diodach serii: XP-?, XR-?, (max 350LM) które nie zachwycają jednak trochę wytrzymają i są tańsze: Pierwsza, sam ją posiadam, światła ok 150LM ale za to tania, polecam do miasta i na asfaltowe ścieżki, na wieczorne wypady z dziewczyną, światła wystarczy, jeśli każde z was będzie taką miało. Można stosować akumulatorki 18650. [*]http://allegro.pl/la...2560141883.html Ta propozycja, to podobnie zbudowana latarka, na lepszej diodzie, z wyglądu przypomina C2/C8, całkiem przyjemnie wygląda. [*]http://allegro.pl/la...2578309492.html Kolejna, bardzo popularna, jednak zoom może się sam przestawiać, i nie da się tam włożyć akumulatorka 18650 bez przejściówki, występuje też w cenie 7-30zł, ale w tamtych raczej na marne szukać oryginalnej diody, a podróby dają sporo mniej światła [*]http://allegro.pl/la...2565073659.html Oryginalne diody XR-E oraz XP-G wyglądają tak: http://ledsreview.com/xp-g-vs-xr-e.jpg Dioda XM-L wygląda natomiast tak: http://1.bp.blogspot...p_XM_L_LEDs.jpg Wszystkie diody firmy Cree mają „kreski” dzielące diodę na parę segmentów, jak widać na powyższych obrazkach. Jeśli dioda jest jednolitym zółtym, trochę rozlanym plackiem, nie jest to Cree!! Uchwyty: Osobiście używam takiego, do C8 i latarka się, nie obraca, nie trzęsie itp.: http://www.wayjun.co...ight Holder.JPG Podobny, tyle że obracany, także nieźle sobie radzi: http://www.australia...ht/P7-Mount.jpg Nie polecam natomiast uchwytu wyglądającego tak, ponieważ latarka się w nim trzęsie, i nie spełnia swej roli: http://www.dealextre...c8ee2c4b6d2.jpg Apropo lampek dedykowanych do rowerów, nie wypowiem się ponieważ są dla mnie zwyczajnie za drogie w stosunku do tego co oferują i ich nie używałem, ale kolega Dominik prowadzi stronkę z testami, na której możecie o takowych troszkę poczytać Należy pamiętać że temat to moje spostrzeżenia na temat latarek, i nie będą się pokrywały z doświadczeniami innych w 100%. Nie zapomnijcie też że do latarek na XM-L zazwyczaj nie mieszczą się zwykłe paluszki AA czy też AAA, a jedynie akumulatorki 18650, dostępne w cenach 6-40zł/szt. Jednak z tanimi radzę uważać, ponieważ mogą to być „padnięte” sztuki, które nie poradzą sobie w latarce. Większość zdjęć nie jest moja, stanowi własność intelektualna ich twórców, jeśli będę miał czas i chęci, zrobię własne fotografie omawianych sprzętów. Jakiś mod ogarnie, czy może być, zdecyduje czy podpiąć, żeby nie powstawało milion tematów, a Dominik jesli zechce, wrzuci link do swoich testow...1 punkt
-
Pewnie będą dostępne jeszcze jakiś czas jak grupa M770 czy inne graty z M780 ale produkowane raczej już nie są.1 punkt
-
lubelaczek - autor tematu nie odróżnia W od V ale ty zamiast pomagać zaciemniasz . Inna sprawa czy ktoś nie mający pojęcia o elektryce powinien brać się za samodzielną konwersję ? Łatwiej a być może i taniej było by zlecić to firmie oferującej takie usługi .1 punkt
-
Maźnij towotem i będzie śmigał. Sądząc po stanie roweru (zardzewiały napęd, tarcza, linka), stoi na dworze narażony na wszelkie warunki pogodowe, więc tydzień po ewentualnej wymianie będzie to samo - szkoda wydawać 60 zł na nowy wolnobieg i łańcuch. No i polecam pisać posty we właściwych działach.1 punkt
-
Cześć. No właśnie pasuje mi kupić 180mm i jest sensowna G3 z Ali + przejsciówka wychodzi ok. 55 zł. Mija to się z celem wg. mojej dedukcji bo za 70 zł jest sm-rt64 i jest całkiem przyzwoitą tarczą ( użytkuje aktualnie ).1 punkt
-
1 punkt
-
Wolnobieg jest tani,ja bym wymienił. A łańcuch to już zgon,przy okazji zajedziesz kółeczka przerzutki,korba też nie będzie zadowolona.1 punkt
-
Najmocniejszym połączeniem z cieniutką warstwą dodaną będzie pasek tkaniny/taśmy szklanej nasączony żywicą Epidian. Jak wyschnie można to nawet przeszlifować i zasprejować. Nie ma szans żeby to się złamało jeszcze raz w tym miejscu. Modelarze Rc i chyba też blacharze używają tego do naprawy swoich modeli/ zalepiania dziur karoserii. Jeśli masz kogoś takiego wśród znajomych to popytaj, potrzeba odrobinę, może za darmo użyczą. W sumie nie wiem czy czasem ten Pattex to nie prawie to samo1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00