Skocz do zawartości

[amortyzator przód] zamiennik oleju?


zajonc

Rekomendowane odpowiedzi

czesc

Czy moge wlac olej do bombera mxcomp coil2005 inny niz marzocchi? czy amor sie nie z@@ie od tego, zeby nie plukac potem calosci w oryginale lub inne chcece jak skokowa praca lub padniete uszczelki itd. chce tam wlac jakis tani olej np do amorow motocyklowych bo sa tansze, lub inny, jaki zamiennik moge uzyc? dzieki z gory pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że się podepnę . Powolutku chciałbym się zabrać za serwis Reby i zwiększyć skok . Teraz moje pytanie .

Jaki olej najlepiej wybrać syntetyczny półsynt. inny.. , jakiej firmy , myślałem nad FinishLine ale jest troszkę drogi .

Macie coś godnego polecenia z w miarę rozsądną ceną , może właśnie motorex albo motul - który lepszy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecam Motul Fork Oil Light 5W. Zalałem go do swojego MX Comp'a jakiś czas przed sprzedażą, jak pojeździłem to nie chciałem sprzedawać go :) Pracował zdecydowanie lepiej niż na oryginalnym 7,5W

Coś koło 30zl za litr.

 

Jason, różnicy nie poczujesz między Motorexem a Motulem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Oleje do amorów występują w odmianie syntetycznej i półsyntetycznej (czy mineralnej). Na przykład polecany na forum Motul Fork Oil jest w wersji Expert (półsyntetyczny) i Factory Line (syntetyczny). Ten drugi jest znacznie droższy. Jakie są praktyczne różnice? Z drugiej strony, czy ktoś wie, jakiego typu jest Motorex do amorów (rowerowy i motocyklowy)? Albo olej Rock Shoxa?

 

Oprócz tego przeczytałem w necie, że oleje motocyklowe mogą zawierać dodatki powodujące, hmmm, puchnięcie uszczelek (seal swelling, seal expanding), co ma polepszać szczelność, ale w rowerach podobno jest szkodliwe i trzeba szukać oleju bez tych dodatków. Ktoś coś wie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje do amorów występują w odmianie syntetycznej i półsyntetycznej (czy mineralnej). Na przykład polecany na forum Motul Fork Oil jest w wersji Expert (półsyntetyczny) i Factory Line (syntetyczny). Ten drugi jest znacznie droższy. Jakie są praktyczne różnice? Z drugiej strony, czy ktoś wie, jakiego typu jest Motorex do amorów (rowerowy i motocyklowy)? Albo olej Rock Shoxa?

 

Oprócz tego przeczytałem w necie, że oleje motocyklowe mogą zawierać dodatki powodujące, hmmm, puchnięcie uszczelek (seal swelling, seal expanding), co ma polepszać szczelność, ale w rowerach podobno jest szkodliwe i trzeba szukać oleju bez tych dodatków. Ktoś coś wie na ten temat?

 

 

Rock Shox to Torco Sae 5 (tłumienie), olej Foxa to też Torco pod inna naklejką a Motorex ponoć półsyntetyk.

 

Niby gdzie to wyczytałeś?

KAŻDY ORING JAK SIE NAPIJE OLEJU TO PUCHNIE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

a ja mam pytanie, czy można mieszać ze sobą oleje różnej lepkości (te same modele tej samej firmy)?

 

jeśli musisz coś wlać do amora a masz resztki jednego i drugiego to możesz. Tylko, mieszając olej 5W z 10W równymi objętościami nie dostaniesz lepkości 7,5W tylko coś pomiędzy 5 a 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu nie halo. Oleje tych samych firm do amortyzatorów można mieszać! np kupujesz Castrol Fork Oil 5W syntetic i Castrol Fork Oil 10W syntetic uzyskasz 7,5W. Oczywiście 50/50. Muszą być te same.

Prosze: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=82916799&contentId=6009177

piszed dokłanie "Mieszając ze sobą płyny o różnej lepkości można uzyskać płyn o optymalnej dla danego zawieszenia charakterystyce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu nie halo. Oleje tych samych firm do amortyzatorów można mieszać! np kupujesz Castrol Fork Oil 5W syntetic i Castrol Fork Oil 10W syntetic uzyskasz 7,5W. Oczywiście 50/50. Muszą być te same.

Prosze: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=82916799&contentId=6009177

piszed dokłanie "Mieszając ze sobą płyny o różnej lepkości można uzyskać płyn o optymalnej dla danego zawieszenia charakterystyce"

 

Nie chcę się czepiać, ale nie jest tam napisane, że mieszając 50/50 dostaje się średnią wartość z lepkości obu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...