Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Xzc

    [pisata] dt 240 exp

    A odbiegając już konkretnie od aspektu technicznego, tak obiektywnie do budowania kół enduro/trail dt 350 nie była by lepsza ? Na wadze mi nie zależy, sam rower obecnie waży 16 kg więc te parnaście g nie robi mi różnicy, a rozumiem, że oszczędności w wadze na 240 mogą potem gdzieś na jej pancerności się odbijać w stosunku do 350 ? Nakręciłem się na 240 bo miałem ja w dobrej cenie i na logikę wziąłem teoretycznie model wyższy w podobnej cenie co niższy, a teraz się zastanawiam czy to jednak nie był błąd.
  3. Witam, planuje kupić pierwszy rower szosowy. Wzrost 178 cm, nie wiem jaki rozmiar ramy 55 będzie dobry? Myślę nad takim rowerem https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/?v_Id=248089 Lub znalazłem coś takiego sporo droższy: https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-merida-reacto-4000-28-blue-m-17373830443?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss_sc&ev_adgr=rowery_ss_sc&ev_campaign_id=22201456927&gad_source=1&gad_campaignid=22201456927&gbraid=0AAAAAD24kbOhw2bUDCJ-KRw-1_Mxwad62&gclid=Cj0KCQjwqebEBhD9ARIsAFZMbfxScCFH7OEj3jnmPxVO1zo59ZUtGnou7486mPAVEaDh2aFOoDrLfjEaAns4EALw_wcB Nie wiem czy jest sens dopłacać jak na pierwszy rower , pozdrawiam
  4. Dokumosa

    [pisata] dt 240 exp

    Błota te piasty się nie boją. Warto przed założeniem koła z nową piastą ściągnąć bębenek i usmarować jego łożyska smarem na zewnątrz. Podobnie łożyska samego korpusu, szczególnie to pod bębenkiem. Wspominałem o zwiększeniu korpusu do piast do e-bike'ów bo były jakieś jednostkowe przypadki kiedy to "klasyczny" korpus próbując przenieść moment napędowy (i być może hamujący) się poddawał.
  5. Witam, Jako, że zostałem zmuszony do przeplecenia koła to zastanawiam się czy nie wymienić obręczy, aktualnie jest to dartmoor thunder, który spisuje się całkiem ok mam go jakieś 2,5 roku, ale że padła mi piasta dartmoora i będzie nowe koło będzie zaplatane na dt 240 stąd moje pytanie czy możecie polecić jakaś lepszą obręcz, a może uważacie, że obecna jest jak najbardziej dobrej jakości i warto na niej zbudować nowe koło ? Gdyby nie konieczność wymiany piasty nie zastanawiałbym się zupełnie nad tym, ale skoro już pakuje piastę wysokiej klasy to może większy upgrade będzie miał sens.
  6. Bez różnicy. Poza tym zdjęcie koła i szybkie czyszczenie ratcheta to jakiś 5 min, nawet bez zdejmowanie kasety. I dt na ratchecie są głośne, wystarczy wyczyścić że smaru
  7. Potwierdzam, kupiłem swego czasu nylonowe śruby. Nakrętki stosowałem metalowe ze zintegrowanym plastikiem zapobiegającym odkręceniu. Jak się trochę przytępią od butów to już nie będą ciąć skóry z łydkach Nie wiem jak z trwałością bo stosowałem to u kobiety i dzieciaka przez sezon. Potem dostali nowe rowery i nawet nie są świadomi, że jeżdżą "na metalu" od dłuższego czasu. Po prostu nauczyli się jeździć na platformach https://pl.aliexpress.com/item/1005004330711619.html
  8. Tego się właśnie obawiam
  9. Są dostępne na ali śrubki nylonowe pasujące w miejsce metalowych w mzyrhach . Chyba @Dokumosa o tym kiedyś pisał. Sam muszę kiedyś kupić.
  10. Xzc

    [pisata] dt 240 exp

    A jeśli idzie o trwałość, to taka 240 jest w stanie wytrzymać porównywalnie co 350 ? Serwis na ogół całego roweru raz na rok robie, ale taki konkretny, rowery u mnie nie mają lekko, bo są robione duże przebiegi i to w konkretnym terenie, no ale do tego one służą nie żeby stały w domu i wyglądały, stąd moje pytanie o trwałość pod kątem róznych warunków a mianowicie na pewno zdarzy sie sporo błota, z tego co czytałem 350 jest bardziej odporna na takie zanieczyszczenia, macie jakieś doświadczenia z praktyki ?
  11. Funkcja jest taka, że masz oglądać i lajkować!
  12. Ja nie ruszam się z domu bez takiego zabezpieczenia.
  13. Nie do końca rozumiesz. Jeśli te "kierunkowskazy" maja spełniać swoją rolę, czyli sygnalizować zamiar skrętu, to muszą spełniać podane przez @Dokumosawarunki i mieć homologację. Ta lampka nie spełnia tych wymogów, więc będzie traktowana (również przez kierowców) jako zwykła mrugająca tylna czerwona lampka. Wiec nie spełni twojego wymogu cyt. "natomiast ma zastosowanie w pewnych sytuacjach, gdy dłuższy czas stoję i czekam na możliwość skrętu i nie chce mi się trzymać ręki wyciągniętej". I tyle. Testować możesz wszystko, tylko po co tracić czas, pieniądze i energię na sprawdzanie czegoś, co nie spełnia swojej podstawowej funkcji (np. pluszowe nakładki na pedały).
  14. Lepsze to nawet niż u-locki czy inne bajery
  15. Dzisiaj
  16. A swoją drogą znacie może mzyrh czy inne klony z plastikowymi pinami? Małolatowi z rodziny będę składał rower to nie chcę, żeby ciotka mi głowę truła o porysowanego gówniaka.
  17. KSikorski

    [pisata] dt 240 exp

    Odbiór tego dźwięku jest subiektywny, wydaje się że częstotliwość jest istotniejsza od natężenia. Nie ma również żadnego znaczenia dla jazdy i użytkowania, więc w to zagadnienie nie będę się zagłębiał.
  18. Chociemir

    [pisata] dt 240 exp

    Przecież piasta DT 240 EXP jest głośna.
  19. Powitoł Te MZYRHy teraz z kodem aliexpress CTPL60 i kodem sklepu 5VYVSMW68FNB wychodziły 66,66zł, tak tylko piszę https://pl.aliexpress.com/item/1005004318180302.html Wziąłem te z odblaskami p.s. Niebieskich nie ma w ofercie łączonej, tylko czarne dostępne.
  20. Maciorra

    [pisata] dt 240 exp

    W jednym rowerze mam 350 z ratchetem 18z a w drugim z 36z, nie zauważam między nimi jakiejś dużej różnicy w głośności, ale może się przyzwyczaiłem i przestałem zwracać uwagę. Można też te piasty jeszcze troszkę podgłośnić dając mniej smaru, ale szczerze nie wiem po co. Fenomen głośnych piast do mnie nie przemawia:) Jeśli podoba Ci się dźwięk 350 z ratchetem 18z, to 36z też powinno Cię zadowolić.
  21. Xzc

    [pisata] dt 240 exp

    W takim razie jakie są głośne piasty do MTB, pomijając twory typu hydra od industry nine, kolega w kołach szosowych ma 350 18 t i cyka to mega głośno, stąd też myślałem, że 240 będzie podobnie się zachowywać.
  22. KSikorski

    [pisata] dt 240 exp

    Będzie w porządku, ale nie będzie głośna. Powyższe dotyczy generalnego MTB od XCM po enduro. Natomiast nie można powiedzieć że będzie to dobra piasta do dirtu, sakwiarstwa i tym podobnych.
  23. Xzc

    [pisata] dt 240 exp

    Czyli rozumiem, że do analoga zwykła wersja 240 exp będzie ok ?
  24. Dokumosa

    [pisata] dt 240 exp

    BTW: do elektryków DT ma piasty z dopiskiem H. I od pewnego czasu poza stalowymi elementami sprzęgła doszły jeszcze korpusy większej średnicy.
  25. Maciorra

    [pisata] dt 240 exp

    Na szczęście ratchet 36z bardzo głośny nie jest, ale jakby był cichszy to bym się nie obraził:)
  26. Wszystko co wiem na temat tej lampy napisałem w przypiętym komentarzu pod filmem. Większość umieszczanych tutaj komentarzy skierowana jest do tych, którzy wprowadzili ten produkt na rynek w PL a nie do mnie. Ja testuje to, co jest dostępne w PL i co kupiłem za własne pieniądze. Tego typu lampa nie zwalnia z obowiązku sygnalizowania skrętu ręką natomiast ma zastosowanie w pewnych sytuacjach, gdy dłuższy czas stoję i czekam na możliwość skrętu i nie chce mi się trzymać ręki wyciągniętej.
  27. Xzc

    [pisata] dt 240 exp

    Analog, miałem okazję ją kupić w świetnej cenie bo 600 zł za nową wyszło z tym, że zastanawiam się czy 350 nie była by lepsza, chociaż tak jak pisałem cena była i tak porównywalna z 350 więc szkoda było by jej nie wziąć.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...