Skocz do zawartości

[Renowacja] Budowa roweru na ramie Romet Mistral


Leniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początku napiszę że to mój pierwszy post na forum szosowym także z góry uprzedzam że nie znam się na częściach do szosówek a tym bardziej do starych szosówek ale co nie co tam wiem...i na pewno na bieżąco będę pogłębiał wiedzę

 

Zacznijmy od tego że chciałem kupić koła na asfalt do mojego XC ale dostałem znak z niebios i pod pracą znalazłem takiego oto złomka...Romet Mistral. Czy ta rama jest w miarę OK...tzn czy jest sens pakowania w niej większej kasy? Czy jest to bardziej rama szosowa czy też turystyczna? Chciałbym ten rower odnowić tak abym mógł od czasu do czasu dojechać na nim do pracy.

 

Rama jest prosta a długość rurki podsiodłowej to 52 bądź 53 cm...czyli idealna do mojego wzrostu. Widelec nie zgrzyta a korba się kręci :)

 

Czas na pytania...

1. Jakie koła mogę kupić do tego roweru?  Czy mogę kupić trekingowe 28" bądź szosowe 700x? Znaleziona opona sugeruje rozmiar 27 1/4 - ale co to jest? Jaka powinna być szerokość piast?

2. Nie wiem w jakim stanie są przerzutki ale podejrzewam że tył będę musiał zmienić (bo nowa kaseta i koła)...Jaką kasetę mogę włożyć pod tą przerzutkę?

3 Gdybym chciał zamontować nowe/uzywane przerzutki, korbe, hamulce to czego powinienem szukać? ...powiedzmy coś klasy alivio/deore do mtb.

4. Jaki tutaj jest wkład suportu?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

 

20150417_165857.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestowanie większych pieniędzy w ten rower nie ma zbytniego sensu, ale do codziennego dojeżdżania nadaje się nieźle.

To jest rower turystyczny (wg. nazewnictwa PRLowskiego do tzw turystyki kwalifikowanej)

I teraz odpowiedzi:

Ad1. 28" powinno pasować. Hamulce maja długie szczeki wiec chyba da się je doregulować.

Ad2. Oryginalnie nie było kasety tylko wolnobieg. 6-rzedowy się mieści (w oryginale był 5 rzędowy)