Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[Nowy łańcuch] Skacze po korbie ,do wymiany?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 bysio58

bysio58

    Pro

  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 19:56

Założyłem dziś nowy łańcuch connex 808 i nową kasetę hg-51. Łańcuch skacze po korbie (Shimano M410 Alivio) jej przebieg to około 6000 km, poniżej zdjęcia. Czy łańcuch musi się ułożyć? Czy korba nadaje się do wymiany?? :confused:

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Użytkownik bysio58 edytował ten post 30 kwiecień 2012 - 20:05

<a href=

Reklama

Reklama
  • Google

#2 piotrdi

piotrdi

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 20:26

Zabki na korbie już troche zużyte szczególnie środkowa zebatka choć zbytnio dobrze tam nie widać to można dostrzec 'kolce róży" czy jak kto woli płetwy rekina :-)
Jedyne wyjście to
1 znienic zebatki o ile korba ma możliwość rozkrecenia, choć koronki dwie lub trzy mogą przewyzszyc wartość obecnej korby.
2 Kupić nową korbe.
Kasetę i lancuch masz nowe to korba tez by się przydała, a na przyszłość pamiętaj napęd wymienia się cały, albo odpowiednio wcześnie.

Total ODO 65.000 km.(stan na 04.2014r) V max 89km/h. TRP max 210 km/8:32min.


#3 dovectra

dovectra

    Master

  • Użytkownik
  • 1627 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 20:29

możesz obrócić zębatki o 90 stopni
może się dotrą
Cube 28 i 1/2

#4 Sandacz

Sandacz

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1068 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 20:48

Swoją drogą korba do wymiany po 6 tys. km? Jestem pod wrażeniem :-)

#5 bysio58

bysio58

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 21:21

Sandacz, czyli 6 tys. to dużo przejechałem na niej czy za mało ?

Czytałem kiedyś na forum, że korba powinna wytrzymać dwie kasety. Jaką byście polecali aby wytrzymała dłużej.
Co sądzicie o tej http://www.mbike.pl/...9099,9000).aspx warto ją kupić na pewno będe brał na raty, bo nie mam takiej gotówki teraz czy może tą samą Korba Shimano M411 Alivio 175mm 48x38x28 kwadrat czarna

Użytkownik bysio58 edytował ten post 30 kwiecień 2012 - 21:29

<a href=

Reklama

Reklama
  • Google

#6 Sandacz

Sandacz

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1068 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 21:37

Dla mnie zjechanie korby Alivio po 6 tys. to kosmos :-). Moja ma co najmniej 40 tys. km. i wytrzyma pewnie kolejne 40 tys. :-). Oczywiście dużo zależy od regularnej wymiany łańcuchów, kaset i oczywiście "parametrów" zawodnika, rodzaju terenu w jakim się jeździ i stylu "wycinania"...

#7 bysio58

bysio58

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 22:35

Aha, to nie rozumiem dlaczego moja jest tak zużyta, jak na korbie mam na 2 blacie a z tyłu np. na 5,6,7,8 to stoje w miejscu bo tak przeskakuje. Jeżdzę tak 30% teren reszta szosa i bez katowania, napęd czyszcze średnio dwa razy na miesiąc. Może to przez zimę (sól), bo jeżdżę przez cał rok. Nie czaje. :(

Zdjąłem korbe aby zrobić lepsze fotki
Dołączona grafika
By bwjbwj at 2012-04-30

Dołączona grafika
By bwjbwj at 2012-04-30

Użytkownik bysio58 edytował ten post 30 kwiecień 2012 - 22:35

<a href=

#8 tobo

tobo

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 13442 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 22:48

Duża i środkowa tarcza mocno styrane. Wymiana. Środkową kup stalową, da radę dłużej, będzie też tańsza niż alu.

#9 Obes

Obes

    Master

  • Użytkownik
  • 1808 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 23:09

Zgadza się zajechana korba, tak jak pisze Tobo - jak chcesz trwałą środkową kup stalową.

#10 bysio58

bysio58

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 23:28

No to wymiana, ale na fc- m442

Użytkownik bysio58 edytował ten post 30 kwiecień 2012 - 23:37

<a href=

Reklama

Reklama
  • Google

#11 Schwefel

Schwefel

    Loża szyderców

  • Admin
  • 13161 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 23:57

Nie dziwię się, że na środkowej przeskakuje bo masz zajechaną koncertowo. Prawdę mówiąc to jeszcze nie widziałem tak zajechanej stalowej zębatki po marnych 6tys.km. Ostatnio wymieniałem aluminiową zębatkę LXa po 23tys.km i wyglądała nawet nieco lepiej. Łańcuchów nie zmieniam co 500km, jeżdżę na jednym do zajechania kasety ale regularnie czyszczę i smaruję.

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"


#12 tomekvolvo240

tomekvolvo240

    Maniak

  • Użytkownik
  • 470 postów

Napisano 01 maj 2012 - 07:39

witaj, mam też connex-a i miałem problem ze skaczącym łancuchem rozwiązanie jest banalne w moim przypadku odpowiedznie połączenie łańcucha spinką, spinkę zakłada się w jeden określony sposób. Poszukaj w internecie.
http://www.dh-zone.c...php?f=3&t=69369

#13 bysio58

bysio58

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 01 maj 2012 - 07:53

spinke mam dobrze założoną na100%. To w takim razie ta moja korba jest jakaś felerna jak Wy piszecie że na swoich robicie po 20tys i więcej. Napęd też czyszcze regularnie.
<a href=

#14 rzezniol

rzezniol

    Master

  • Użytkownik
  • 2731 postów

Napisano 01 maj 2012 - 08:38

Tomekvolvo240 ... popatrz na zdjęcia korby ...
Swoją drogą ciekawi mnie jak źle spięte 1 ogniwo ma zakłucać prace całego łancucha :)

Korba zajechana wzorcowo ...
Całej korby wymieniac nie musisz wystarczą 2 duze zebatki ... tylko trzeba to przekukać ekonomicznie.

Mój stary Suntour za 40 zeta po 15kkm przyjmował nowy łancuch ... wymieniłem go tylko dlatego bo miałem już dość wiotkości systemu na kwadrat .

pozdro

#15 bysio58

bysio58

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 01 maj 2012 - 08:56

W wymianę zębatek nie będę się bawił. Kupię tą fc 442 na octalink. Po przeczytaniu kilku postów myślę że to lepsze mocowanie niż na kwadrat.
<a href=

#16 Obes

Obes

    Master

  • Użytkownik
  • 1808 postów

Napisano 01 maj 2012 - 11:49

Swoją drogą ciekawi mnie jak źle spięte 1 ogniwo ma zakłucać prace całego łancucha

W prosty, jeśli nie pracuje (nie zgina się) to nie układa się na zębach i przeskakuje.
A jeśli chodzi o spinkę Connex to odwrotnie założona również powoduje przeskakiwanie łańcucha przy dużym obciążeniu.

Użytkownik Obes edytował ten post 01 maj 2012 - 11:51


Reklama

Reklama
  • Google

#17 rzezniol

rzezniol

    Master

  • Użytkownik
  • 2731 postów

Napisano 01 maj 2012 - 14:33

Obes nie wiem czy doczytałeś ... napisałm całego łańcucha ...

Rozumię ze jedno zrypane ogniwo ktore akurat znajduje sie na zebatce może popsuĆ prace łańcucha.
Ale wytłumacz mi jak 1 ogniwo wpływa na cały łańcuch ...
Co w sytuacji jeżeli spinka w danym momencie nie pracuje na zadnej zębatce ??
To skaczący łańcuch po korbie to też wina spinki ?

A tu i tak sprawa jest ewidentna wystarczy popatrzec na fotki i wiedzieć na co zwrócić uwage.

Pozdro



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post