Skocz do zawartości

afly

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4 067
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana afly w dniu 8 Kwietnia

Użytkownicy przyznają afly punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

16 189 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika afly

Mentor

Mentor (11/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

317

Reputacja

  1. I taką jazdę to ja szanuję. Ostatnio zaszłyszane w niedzielę na szlaku: "omijam kałuże lub przejeżdżam wolno bo chce mieć czysty rower" - ja tego nie rozumiem, im więcej błota na rowerze tym więcej mam radości
  2. Biorąc pod uwagę modyfikacje jakie chcesz wprowadzić, dlaczego wybrałeś taką ramę? W mojej ocenie jest ona za duża dla Ciebie, do rekreacyjnej jazdy może i by była OK, ale biorąc pod uwagę zmianę mostka na krótszy (30 mm to nie do tej geometrii roweru) lub zwężenie kierownicy (szedłbym w kierunku 760/750mm). W przypadku ambitnej jazdy na tym rowerze, rozmiar ramy da Ci się we znaki.
  3. @KSikorski i @KNKS - zdemolowaliście moje myślenie w tym zakresie, jesteście w stanie wrzucić coś na poparcie?
  4. W mojej ocenie nie wygląda to najgorzej tj. "rekreacyjnie", jedynie bym podsunął siodło trochę do przodu. Biorąc pod uwagę zdjęcie to mostek z pozycji "-" zmieniłeś na "+". W efekcie zyskałeś wydłużenie roweru o 20mm przy tej samej wysokości kierownicy co wcześniej (zakładam że kierownica poszła w dół 2 cm).
  5. 1. Ustawienie siodła przód/tył nie służy "wydłużeniu" roweru, tylko jest w celu poprawy usytuowania kolana względem pedału (dla wrażliwych elementu do przekazywania mocy). 2. Analizując obniżenie mostka (zakładam 1cm) i jego wydłużenie (nie piszesz nic o kątach, zakładam ten sam -7*) wydłużyłeś pozycje na rowerze o ok. 1,7cm. 3. Objawy w postaci bólu nadgarstków lub drętwienia rąk wskazują na zbyt duży nacisk na kierownicę, wynikający np. z mocno pochylonej pozycji, za długiego mostka lub zbyt nisko ustawionej kierownicy. Ewentualnie nieprawidłowe ustawienie hamulców i manetek też może mieć na to wpływ. Kroki które podjąłeś trochę się kłócą z Twoją obserwacją. Wrzucenie zdjęcia z profilu pewnie by pomogło w identyfikacji. Gdybym miał problem jak opisałeś, poszedłbym najpierw w kierunku obrócenia mostka z -7* na +7* (kierownica idzie w górę o 15mm i do Ciebie 15mm), w drugim kroku na zmianie mostka z 60mm na 70/80mm ale również z obróceniem na "+". W przypadku 70mm z kątem "+" przesuwasz kierownicę dodatkowo do przodu 10mm, a w górę 1,5mm, a w przypadku 80mm z kątem "+" przesuwasz kierownicę do przodu 20mm, a w górę 2,5mm (liczone względem 60mm +7*).
  6. Biorąc pod uwagę typ roweru i jego potencjalne przeznaczenie, nie upatrywałbym się problemu w oponach. Jakiego wyboru byś nie dokonał to nie wpłynie on znacząco na Twoją jazdę.
  7. Dzięki za informację!
  8. Podsumowując; Zrobiłem pierwszy serwis amortyzatora po roku użytkowania. Amortyzator był dobrze nasmarowany fabrycznie. Pomimo faktu iż był olej w dolnych lagach, gąbki były suche (na dwa miesiące przed serwisem obracałem rower co jakiś czas, aby olej dostał się również do gąbek). Oczywiście serwis amortyzatora nie zmienił charakterystyki jego pracy. Natomiast, obecnie nie mam efektu "dobijania" amortyzatora, okazał się że moja waga się zwiększyła i muszę utrzymywać wyższe ciśnienie .
  9. To odpowiadając na Twoje pytania (które nie są elementem kluczowym w doborze właściwej ramy): 1. Najczęściej chińczycy produkują ramy z główką 68,5st. - to zależy od długości górnej rury, osobiście warunkowo bym to zaakceptował. 2. Czy oś typu BOOST staje się standardem? - TAK 3. Czy stery Tapered 1,5"-1-1/8" są standardowe (powszechne)? TAK 4. Czy suport BSA 73mm jest dobrym pomysłem? - TAK 5. Trochę poza tematem ram: jaka jest obecnie tendencja w wyborze długości korby? Czy nadal wybiera się te krótsze? (myślę o zastosowaniu 165mm). - 165mm przy wzroście +145cm będzie OK.
  10. Bez geometrii nikt Ci nie wskaże - "tak, kup ramę pod koło 29" ", a widzę że tego oczekujesz - czyli poparcia swojej tezy ;). Tutaj geometria roweru 27,5" pod wzrost 145-160cm, mostek 50mm, kierownica 620 mm
  11. Wstaw proszę geometrię takiej ramy, ponieważ również nie wierzę iż jest możliwość wsadzenia dziecka ok. 145cm na rower 29".
  12. Siodełka przód/tył nie ustawia się po to, aby niwelować bądź korygować geometrię ramy.
  13. 29" to widzę dla osoby o wzroście od 160cm. Dla mojej rodziny przyjąłem: 20" 112 - 125 cm 24" 125 - 140cm 26"/27,5 140/145-160cm 29" powyżej 160cm
  14. Trek przy obecnych rabatach jest dobrym wyborem.
  15. @bubulin a opony 29" i 28" pasują na inne obręcze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...