Skocz do zawartości

[Kierownica] telepie podczas jazdy


Faraday

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

W moim rowerze kierownica bardzo telepie na boki, w związku z czym trudno jest jechać w linii prostej po ulicy. Czy mogę coś z nią zrobić, by w skręt trzeba było użyć większej siły?

Napisano

Zdjęcie roweru, nie wiemy nawet jaki montaż.

 

Telepie to znaczy są luzy? Gdzie są? Czy po prostu masz tak dobry rower z lekkimi sterami, że "sam skręca"?

Napisano

Kierownica jest dobrze dokręcona, nie ma luzów, ale ma coś w rodzaju "lekkich sterów" jak zauważył kolega Hetman ;) Rower to Kross Hexagon V3

Napisano

Może coś nie tak z przednim kołem lub amorkiem

 

Jesli kierownica mostek i stery są dobrze skręcone to właśnie tu bym szukał problemu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie sądzę, żeby z moim rowerem było coś nie tak. Nie jest bardzo źle z kierownicą - lecz mogłoby być lepiej i dlatego piszę ten temat - żeby coś poprawić, ale biorąc pod uwagę, że wszystko jest w porządku.

Napisano

Przeglądając to forum znalazłem wypowiedź, która może mi pomóc ;)

 

Obciążona sakwa na kierownicy powoduje trochę większy opór przy skręcaniu kierownicą. - Mathiu

 

Czy może być to rozwiązaniem mojego problemu - co o tym sądzicie?

Napisano

Nie :icon_mrgreen:

 

Nadal nie rozumiem... Nigdzie luzów nie masz, to co Ci telepie, w czym problem? Chodzi o to, że rower sam skręca, jak puścisz kierownię?

 

Jeśli tak, to dłuższy amor pomoże. Między 80 a 120mm jest kosmiczna różnica w prowadzeniu(mam u-turn) Im dłuższy amor, tym większy kąt główki się robi a rower spokojniejszy :icon_wink:

 

 

Napisano
Chodzi o to, że rower sam skręca, jak puścisz kierownię?

Chodzi o to, że jadąc ulicą, nie mogę jechać dokładnie po linii prostej, tylko jeżdżę lekkim zygzakiem.

 

Wymiana amora nie wchodzi w grę - za duży koszt

Napisano

Naprawdę nie ma innej możliwości wyeliminowania tego problemu niż wymiana amorka?

 

Edit:

 

Jak sprawdzić, czy mam luzy w rowerze? Może rzeczywiście jest w tym problem...

Napisano

Jeżeli koło podczas jazdy telepie jak to określiłeś na boki,to oznacza oczywiście że masz jakiś luz.Pytanie tylko gdzie?Patrząc od góry pierwsze mamy mocowanie mostka do rury sterowej oraz mocowanie kierownicy,sprawdż dokręcenie wszystkich śrub przy mostku.Następnie stań od przodu z kołem między nogami ściśnij nimi koło i ruszaj kierownica na boki spróbuj wyczuć miejsce tego chybotania,luzu przyglądaj się dokładnie.Możliwe,że mógł on powstać jeszcze na łączeniu,wejściu rury sterowej widelca do głowicy widelca.Należało by jeszcze sprawdzić czy nie masz jakiegoś potężnego luzu na piaście koła.Prawdopodobne jest to,że może widelec dostał sporych luzów na goleniach górnych gdzie wchodzą w dolne.Musisz dokładnie zlokalizować miejsce tego luzu,inaczej nic nie będzie można zrobić. B)

Napisano

Przed chwilą zszedłem do roweru i sprawdziłem luzy. Według mnie wszystko jest w porządku. Tak też myślałem - jak już pisałem problem nie jest poważny - chwilami nawet nie przeszkadza w jeździe. Chodzi tylko o to, że jak jadę ulicą, nie mogę trzymać kierownicy idealnie prosto. Im większa prędkość, tym problem jest mniejszy. Czytałem gdzieś, że rowery MTB mają z reguły lekkie stery - ale nie sądzę, żeby utrudniało to tak jazdę po asfalcie. Niedługo zamierzam kupić opony 1.5 na asfalt i chciałbym, żeby wszystko było do tego czasu w porządku. A może wynika to z mojej nieudolności trzymania prosto kierownicy...

Napisano

Czy jeśli nie mam luzów, torba na kierownicę, na pewno nie jest w stanie mi pomóc? A co myślicie o oponach szosowych - też nic się nie zmieni?

Napisano

Im większa prędkość, tym problem jest mniejszy.

Może za wolno jeździsz :icon_mrgreen:

Serio, jak ktoś nie ma dużego doświadczenia z rowerem to ciężko mu jechać prosto z prędkością 10km/h.

Napisano

Ja bym zaczął jednak od sprawdzenia koła, bo to w tym może tkwić problem. Może jest niedokręcone i skacze lub jest scentrowane.

Napisano

Sprawdź czy nie masz luzów na sterach, czy przednią obręcz masz prostą, czy w piaście nie ma luzów. Kiedyś po ostrzejszej wywrotce miałem podobny problem. Rower lekko uciekał, drżał gdy jechałem "bez trzymanki", powodem był amortyzator, który ucierpiał podczas wywrotki.

Napisano

Nie dogadamy się z Tobą... Po prostu wsiądź na rower i jedź do najbliższego serwisu rowerowego niech ci go przejrzą... -.- :wallbash:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dobra, to będzie łopatologiczna instrukcja.

 

1) Weź rower między nogi, zaciśnij przedni hamulec. Tak, to takie wystające po lewej stronie kierownicy. (Lewa ręka to ta, która zwisa nad tą stopą, co ma duży palec po prawej stronie) Pchaj kierownicę w przód i w tył. Rusza się? Ile? pół cm, 5cm? Jak tak, to przyłóż palec w miejscu styku amora z ramą i ruszaj przód tył. Czujesz, że tam jest luz, czy nie? Potem ruszaj i patrz na golenie amora. Przekrzywiają się względem siebie? Ile?

 

2) Złap za koło i poruszaj w lewo i prawo bardzo delikatnie. Nie chodzi o to, czy się odgina, tylko czy porusza się luźno na boki. Jesli tak, to ile? To samo z tylnim tylnym kołem.

 

3) złap rower za siodełko i przechylaj w lewo i prawo. Czy kierownica sama się skręca, czy nie drgnie?

 

4) Podnieś rower za mostek i zakręć kołem. Patrz przy hamulcu.[ Obręcz idzie prosto, czy bije na lewo i prawo, w górę lub w dół? Ile?

 

Odpowiedz na powyższe pytania. Jak wszystko jest w porządku, to ja już nie wiem. Może krzywa rama?

Napisano

skręć mocniej stery - tak żeby ciezko było skrecać kierownicą

luzujesz 2 boczne śruby(na mostku) i dokręcasz górną na kapslu po czym dokrecasz 2 śruby na mostku

 

jeśli bedzie dalej znosić to amor jest krzywy czyli do wymiany chyba że znajdziesz do niego koronę z goleniami

Napisano
skręć mocniej stery - tak żeby ciezko było skrecać kierownicą

 

Żeby rozpieprzyć stery, czy wybić zęby po puszczeniu kierownicy?

 

Stery mają nie mieć luzów i obracać się lekko. Dokładnie jak piasty :icon_wink:

 

 

Napisano

nie chodzi mi też o takie skrecenie żeby w ogóle nie dało sie skręcić kierownicy tylko o takie zeby było czuć że są mocno skręcone (opór) przy skręcaniu

 

i nie chodzi mi też o jeżdżenie na tak skręconych sterach a jedynie po to żeby sprawdzić czy po ich stronie leży wina czyli do przejechania paru metrów

 

jeśli po mocnym skręceniu będą trzaski podczas skręcania to będzie też znaczyło że kulki w łozyskach mają nierówności i trzeba bedzie wymienić łożyska

Napisano

@Faraday nie umiesz opisać problemu ani samemu sobie z nim poradzić więc idź z tym do serwisu i niech ktoś zobaczy co z rowerem jest nie tak, zanim zrobisz sobie krzywdę czyjąś głupią poradą

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...