Faraday Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Witam W moim rowerze kierownica bardzo telepie na boki, w związku z czym trudno jest jechać w linii prostej po ulicy. Czy mogę coś z nią zrobić, by w skręt trzeba było użyć większej siły?
Mod Team safian Napisano 23 Maja 2011 Mod Team Napisano 23 Maja 2011 Znaczy luźna jest? Dokręć ją przy mostku :F
Hetman Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Zdjęcie roweru, nie wiemy nawet jaki montaż. Telepie to znaczy są luzy? Gdzie są? Czy po prostu masz tak dobry rower z lekkimi sterami, że "sam skręca"?
Faraday Napisano 24 Maja 2011 Autor Napisano 24 Maja 2011 Kierownica jest dobrze dokręcona, nie ma luzów, ale ma coś w rodzaju "lekkich sterów" jak zauważył kolega Hetman Rower to Kross Hexagon V3
senjiro Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Jesteś pewny że to wina kokpitu? (kierownica, mostek, stery). Może coś nie tak z przednim kołem lub amorkiem?
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 Może coś nie tak z przednim kołem lub amorkiem Jesli kierownica mostek i stery są dobrze skręcone to właśnie tu bym szukał problemu.
Faraday Napisano 6 Czerwca 2011 Autor Napisano 6 Czerwca 2011 Nie sądzę, żeby z moim rowerem było coś nie tak. Nie jest bardzo źle z kierownicą - lecz mogłoby być lepiej i dlatego piszę ten temat - żeby coś poprawić, ale biorąc pod uwagę, że wszystko jest w porządku.
Faraday Napisano 7 Czerwca 2011 Autor Napisano 7 Czerwca 2011 Przeglądając to forum znalazłem wypowiedź, która może mi pomóc Obciążona sakwa na kierownicy powoduje trochę większy opór przy skręcaniu kierownicą. - Mathiu Czy może być to rozwiązaniem mojego problemu - co o tym sądzicie?
wikrap1 Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Nie Nadal nie rozumiem... Nigdzie luzów nie masz, to co Ci telepie, w czym problem? Chodzi o to, że rower sam skręca, jak puścisz kierownię? Jeśli tak, to dłuższy amor pomoże. Między 80 a 120mm jest kosmiczna różnica w prowadzeniu(mam u-turn) Im dłuższy amor, tym większy kąt główki się robi a rower spokojniejszy
Faraday Napisano 10 Czerwca 2011 Autor Napisano 10 Czerwca 2011 Chodzi o to, że rower sam skręca, jak puścisz kierownię? Chodzi o to, że jadąc ulicą, nie mogę jechać dokładnie po linii prostej, tylko jeżdżę lekkim zygzakiem. Wymiana amora nie wchodzi w grę - za duży koszt
Faraday Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Napisano 12 Czerwca 2011 Naprawdę nie ma innej możliwości wyeliminowania tego problemu niż wymiana amorka? Edit: Jak sprawdzić, czy mam luzy w rowerze? Może rzeczywiście jest w tym problem...
marky5 Napisano 12 Czerwca 2011 Napisano 12 Czerwca 2011 Jeżeli koło podczas jazdy telepie jak to określiłeś na boki,to oznacza oczywiście że masz jakiś luz.Pytanie tylko gdzie?Patrząc od góry pierwsze mamy mocowanie mostka do rury sterowej oraz mocowanie kierownicy,sprawdż dokręcenie wszystkich śrub przy mostku.Następnie stań od przodu z kołem między nogami ściśnij nimi koło i ruszaj kierownica na boki spróbuj wyczuć miejsce tego chybotania,luzu przyglądaj się dokładnie.Możliwe,że mógł on powstać jeszcze na łączeniu,wejściu rury sterowej widelca do głowicy widelca.Należało by jeszcze sprawdzić czy nie masz jakiegoś potężnego luzu na piaście koła.Prawdopodobne jest to,że może widelec dostał sporych luzów na goleniach górnych gdzie wchodzą w dolne.Musisz dokładnie zlokalizować miejsce tego luzu,inaczej nic nie będzie można zrobić.
Faraday Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Napisano 12 Czerwca 2011 Przed chwilą zszedłem do roweru i sprawdziłem luzy. Według mnie wszystko jest w porządku. Tak też myślałem - jak już pisałem problem nie jest poważny - chwilami nawet nie przeszkadza w jeździe. Chodzi tylko o to, że jak jadę ulicą, nie mogę trzymać kierownicy idealnie prosto. Im większa prędkość, tym problem jest mniejszy. Czytałem gdzieś, że rowery MTB mają z reguły lekkie stery - ale nie sądzę, żeby utrudniało to tak jazdę po asfalcie. Niedługo zamierzam kupić opony 1.5 na asfalt i chciałbym, żeby wszystko było do tego czasu w porządku. A może wynika to z mojej nieudolności trzymania prosto kierownicy...
Faraday Napisano 16 Czerwca 2011 Autor Napisano 16 Czerwca 2011 Czy jeśli nie mam luzów, torba na kierownicę, na pewno nie jest w stanie mi pomóc? A co myślicie o oponach szosowych - też nic się nie zmieni?
Niedzwiedz1 Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 Im większa prędkość, tym problem jest mniejszy. Może za wolno jeździsz Serio, jak ktoś nie ma dużego doświadczenia z rowerem to ciężko mu jechać prosto z prędkością 10km/h.
Lockee Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 Ja bym zaczął jednak od sprawdzenia koła, bo to w tym może tkwić problem. Może jest niedokręcone i skacze lub jest scentrowane.
Royalonzo21 Napisano 18 Czerwca 2011 Napisano 18 Czerwca 2011 Sprawdź czy nie masz luzów na sterach, czy przednią obręcz masz prostą, czy w piaście nie ma luzów. Kiedyś po ostrzejszej wywrotce miałem podobny problem. Rower lekko uciekał, drżał gdy jechałem "bez trzymanki", powodem był amortyzator, który ucierpiał podczas wywrotki.
Faraday Napisano 21 Czerwca 2011 Autor Napisano 21 Czerwca 2011 Mógłbyś mi dokładnie opisać jak posprawdzać te rzeczy, które wymieniłeś?
JaniszMTB Napisano 21 Czerwca 2011 Napisano 21 Czerwca 2011 Nie dogadamy się z Tobą... Po prostu wsiądź na rower i jedź do najbliższego serwisu rowerowego niech ci go przejrzą... -.-
wikrap1 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 Dobra, to będzie łopatologiczna instrukcja. 1) Weź rower między nogi, zaciśnij przedni hamulec. Tak, to takie wystające po lewej stronie kierownicy. (Lewa ręka to ta, która zwisa nad tą stopą, co ma duży palec po prawej stronie) Pchaj kierownicę w przód i w tył. Rusza się? Ile? pół cm, 5cm? Jak tak, to przyłóż palec w miejscu styku amora z ramą i ruszaj przód tył. Czujesz, że tam jest luz, czy nie? Potem ruszaj i patrz na golenie amora. Przekrzywiają się względem siebie? Ile? 2) Złap za koło i poruszaj w lewo i prawo bardzo delikatnie. Nie chodzi o to, czy się odgina, tylko czy porusza się luźno na boki. Jesli tak, to ile? To samo z tylnim tylnym kołem. 3) złap rower za siodełko i przechylaj w lewo i prawo. Czy kierownica sama się skręca, czy nie drgnie? 4) Podnieś rower za mostek i zakręć kołem. Patrz przy hamulcu.[ Obręcz idzie prosto, czy bije na lewo i prawo, w górę lub w dół? Ile? Odpowiedz na powyższe pytania. Jak wszystko jest w porządku, to ja już nie wiem. Może krzywa rama?
adas651 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 skręć mocniej stery - tak żeby ciezko było skrecać kierownicą luzujesz 2 boczne śruby(na mostku) i dokręcasz górną na kapslu po czym dokrecasz 2 śruby na mostku jeśli bedzie dalej znosić to amor jest krzywy czyli do wymiany chyba że znajdziesz do niego koronę z goleniami
wikrap1 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 skręć mocniej stery - tak żeby ciezko było skrecać kierownicą Żeby rozpieprzyć stery, czy wybić zęby po puszczeniu kierownicy? Stery mają nie mieć luzów i obracać się lekko. Dokładnie jak piasty
adas651 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 nie chodzi mi też o takie skrecenie żeby w ogóle nie dało sie skręcić kierownicy tylko o takie zeby było czuć że są mocno skręcone (opór) przy skręcaniu i nie chodzi mi też o jeżdżenie na tak skręconych sterach a jedynie po to żeby sprawdzić czy po ich stronie leży wina czyli do przejechania paru metrów jeśli po mocnym skręceniu będą trzaski podczas skręcania to będzie też znaczyło że kulki w łozyskach mają nierówności i trzeba bedzie wymienić łożyska
Killer206 Napisano 18 Sierpnia 2011 Napisano 18 Sierpnia 2011 @Faraday nie umiesz opisać problemu ani samemu sobie z nim poradzić więc idź z tym do serwisu i niech ktoś zobaczy co z rowerem jest nie tak, zanim zrobisz sobie krzywdę czyjąś głupią poradą
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.