Piterpak Napisano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2005 a wycieracie łańcuch w zimie? o tej porze roku nie złapie on wiele zanieczyszczeń, tylko śnieg, więc czy jest sens wycierania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marix Napisano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2005 teoretycznie nie ma, tymbardziej ze snieg i tak skutecznie wypłukuje smar nawet zielony finish line Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 27 Grudnia 2005 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2005 Ja mimo wszystko przecieram, ot tak z przyzwyczajenia. A i tak po każdej jeździe łańcuch jest całkowicie wypłykany i przed następną trzeba przejechać oliwą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaRochee Napisano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2006 teoretycznie nie ma, tymbardziej ze snieg i tak skutecznie wypłukuje smar nawet zielony finish line wypłukuje owszem no i oczywiście syf zawsze się załapie jakiś, już nie raz się przekonałem, to tylko złudzenie, że jedziesz po czystym śniegu, a przyjeżdzasz do domu i patrzysz na łańcuch - pożal się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marix Napisano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 to nie śnieg Ci go zabrudza tylko sól piasek itd przez który nie da sie, nie przejechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikemaniak Napisano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 ja co 1000km robię gruntowne czyszczenie całego napędu benzyą ekstracyjną zawsze tak podwieczór potem wyczyszczony łańcuch polewam Finisch Line i zostawiam na noc następnie rano biorę szmatkę i nadmiar smaru wycieram lepiej wytrzeć bo potem cała felga upaćkana:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 9 Stycznia 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 lepiej wytrzeć bo potem cała felga upaćkana:/ Skoro to to dajesz stanowczo za dużo oleju. Mała kropelka na każde ogniwko w zupełności wystarczy, chociaż przetrzeć i tak warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_MK Napisano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Ja zawsze wycieram 2-3 razy czysta szmatka...bo zaraz wszystkie syfy sie przyklejaja i łańcuch znowu jest brudny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 hey all mam taki mały problem. nie chce mi sie lecieć do sklepu wydawać kase na jakieś drogie samrowidła a mam pod ręką olej-smar stosowany w przemyśle spożywczym do oliwienia maszyn. "odpowiada wymogom CNERNA" - napisane na nim że słuzy so smarowania łańcuchów w maszynach. i nie wiem czy mogę nim smarować łańcuch? w sumie rower to nie jest jakaś maszyna przemysłowa ale obciążenia na łańcuchu sa na pewno mniejsze. dodam że ten olej ma bardzo żadką konsystencję i bardzo dobrze by wnikał w ogniwa. czekam na odpowiedz specjalistów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 4 Marca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Pewnie że możesz tym posmarować. Zobaczysz jak się sprawuje i jak będzie nienajlepiej to następnym razem posmarujesz czym innym, byle nie kujawskim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 A co powiecie o takim smarze jak Motor - Life 7. ma konsystencje żółtej mazi... Na opakowaniu napisane jest "SMAR PLASTYCZNY DO ŁAŃCUCHÓW". Sprzedano mi go w rowerowym zamiast smaru w areozolu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulf Napisano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Ten wyżej to ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 1 Kwietnia 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Myślę że jak ma konsystencje żółtej mazi to może być za fęsty i nie nadawać się do łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulf Napisano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 Heh w poniedzialek kupię FLCC Tylko zastanawia mnie jedno po co na takich smarach piszą że jest do łańcucha jak nie jest Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BioX Napisano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2006 ja posmarowałem tym swoim CNERNA i mam czarny łańcuch-wyglada jakby było w porządku-pedałuje się tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gaznaulicach Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 mam pytanie: używacie różnych smarów do różnych warunków pogodowych, czy cały czas na jednym jedziecie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerzystka Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Latem używałam FL czerwonego na suche warunki, jego wada, to konieczność częstego smarowania, po 100 km, a niekiedy i wcześniej słychać pracę napędu. Zaletą jest to, że nie łapie brudu. Zimą się ten smar zupełnie nie sprawdza, śnieg, deszcz i sól wymywają go szybko, byłam zdziwiona, że aż tak szybko. Dlatego zimą używałam (i do teraz używam) FL zielonego. Można zrobic więcej km na jednym smarowaniu. Po przesmarowaniu i odczekaniu, trzeba dokładnie wytrzeć szmatą łańcuch, bo inaczej szyko łapie brud i to w dużych ilościach. Jeśli któryś z tych smarów chcesz stosować całosezonowo, to na pewno nie FL czerwonego, bo w mokrych warunkach się nie sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 3 Kwietnia 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 mam pytanie: używacie różnych smarów do różnych warunków pogodowych, czy cały czas na jednym jedziecie?? Na jednym. Chociaż czasem w ramach testów kupię coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Kupilem finish line czerwony 60 ml i mowicie zeby posmarowac kazde ogniwo po kropelce, odstawic smar i lancuch i po godzinie dobrze wytrzec szmatką? Moje pytanie: Czy wytrzec lancuch po nasmarowaniu mocno i dokladnie? Czy smar wtedy nie osadzi sie na szmatce, a na lanuchu nic go nie zostanie? A moze tak ma byc? Help I jeszcze jedno: Dotychczas, lanuch smarowalem wd-40, teraz, gdy uzyje new smaru, pozadnego, to przed smarowaniem, wyczyscic dokladnie kasety i lancuch szmatka nasiaknieta nafta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 3 Kwietnia 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Dotychczas, lanuch smarowalem wd-40, teraz, gdy uzyje new smaru, pozadnego, to przed smarowaniem, wyczyscic dokladnie kasety i lancuch szmatka nasiaknieta nafta? Tak, dokładnie wyszorować. Czy wytrzec lancuch po nasmarowaniu mocno i dokladnie? Tak. Czy smar wtedy nie osadzi sie na szmatce, a na lanuchu nic go nie zostanie? Bez obaw, smar ma być w środku a nie na zewnątrz łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Dzięki Odi, tak zrobię 3m się. Aaaa i jeszcze jedno: Pokręcic pare razy pedalami juz po nasmarowaniu zeby sie rozruszal lancuch i wsiaklo w kasety i wtedy zostawic na godzine i wytrzec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orlenplock Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Jeśli używasz FL czerwonego to nie wycierasz łańcucha zaraz po naszmarowaniu. Smar musi wniknąć w ogniwo. Z reguły smaruję łańcuch wieczorem i zostawiam na noc. Wtedy przed samą jazdą wycieram dokładnie. Trzeba łańcuch wytrzeć do sucha i bez obawy. Smar zostanie tam gdzie trzeba czy wewnątrz ogniw. Na zewnątrz łańcuch musi być suchy. Poza FL polecam także White Lighting. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilku89 Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Jeśli używasz FL czerwonego to nie wycierasz łańcucha zaraz po naszmarowaniu. Smar musi wniknąć w ogniwo. Z reguły smaruję łańcuch wieczorem i zostawiam na noc. Wtedy przed samą jazdą wycieram dokładnie. Trzeba łańcuch wytrzeć do sucha i bez obawy. Smar zostanie tam gdzie trzeba czy wewnątrz ogniw. Na zewnątrz łańcuch musi być suchy. Poza FL polecam także White Lighting. Dzieki, ale jednak wiekszosc poleca na forum fl, wiec zostane przy nim, poza tym juz go zamowilem, wiec o nastpenym zakupie smaru, jak na razie nie mysle :wink: Jeszcze jedno: By wypucowac kasety i lancuch, to musze je uprzedniu zdjac, czy na zywca czyscic? Jeszcze jedno: By wypucowac kasety i lancuch, to musze je uprzedniu zdjac, czy na zywca czyscic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 3 Kwietnia 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Do kasety polecam skarpetę i szorujesz dokładnie między zębatkami. A łańcuch najlepiej zdjąć i wykąpać w słoiku z benzyną lub gorącą wodą z proszkiem do prania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orlenplock Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Skarpeta? Świeżo zdjęta po jeździe?? Hehe Żartuję. Dobra może też być stara bawełniana koszulka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.