Skocz do zawartości

[mostek] Mostki z dużym minusem


evo

Rekomendowane odpowiedzi

To nic odkrywczego, że pozycja kierownicy jest nieco wyżej niż w 26er, więc jak sobie z tym radzicie.

Jakie macie mostki, co polecacie w miarę lekkiego z dużym nachyleniem +/-.

 

Ja sobie radzę tak:

http://w928.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5KZPf2I52D4

- skrócenie rury sterowej

- wywalenie podkładek

- mostek na minus (niestety tylko -6)

- gięta kiera "na minus" :)

 

i w tej pozycji mam chwyty na wysokości od 96 do 100 cm (na 26er mam na 95 cm).

 

Tutaj znalazłem fajny mostek ze sporym minusem:

http://cdn.media.cyclingnews.com/2010/08/18/1/willow_koerber_trek_superfly_elite_stem_600.jpg

http://mtbs.cz/media/clanky/23355/titulka/1_gary-fisher-superfly-willow-koerber-perv.jpg

 

- tylko o cenie lepiej nie wspominać, pewnie robiony na zamówienie.

 

a należy do Willow Koerber (3-miejsce na Mistrzostwach Świata kilka dni temu, zdobyte na 29er).

http://www.cyclingnews.com/features/pro-bike-willow-koerbers-subaru-trek-trek-superfly-elite

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

evo - powinienem miec jakis co prawda w granicach 180gram, ale ostro minusowy mostek pod 25.4 w granicach 100mm, wiec gdybys byl zainteresowany, to odezwij sie, cena - co laska :)

 

ogolnie problem dotyczy osob nizszych, ponizej 180 pare, dla ktorych wg mnie najwieksza zaleta 29era - obnizenie srodka ciezkosci, okazuje sie ogromna wada, osoby wyzsze bez trudu osiagaja wyniki w granicach 10cm roznicy miedzy siodlem a kiera, co zdaje sie byc odpowiednim wynikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo

co do mostka Willow Koerber - to bontrager rxl +/- 17 st, 229 pln na www.ssc.pl

http://www.ssc.pl/bontrager2010/wspornk_kier_rxlite.html

 

sam chce taki kupic

 

przy wzroscie 180 cm udaje mi sie uzyskac roznice wysokosci kierownica/siodlo -3cm (mostek boplight -6st, 10cm).

 

Z wyliczen mi wynika, ze powinienem uzyskac obnizenie ok. 1.9 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Oto dlaczego należy brać mostki, które pozwalają na duży minus:

 

http://c.wrzuta.pl/wi12838/e98ccd20002a602e4cf96296/0/802

 

- trzeba się mocno nastarać, by pozycja sportowa do jazdy była zbliżona do klasycznego koła 26 cali.

 

Gdyby mostek w "26" był na minus,

to w 29er trzeba by koniecznie zastosować amor 80 mm + inne sztuczki jak u mnie :D by zrównać wysokość kiery

 

ps. widok z boku:

http://c.wrzuta.pl/wi17407/92610403001781354cf96403/0/felt29

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładny sklep internetowy tak na szybko nie pamiętam

ale jest to ten model:

http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=355369

 

co do większych kątów. Nie bawiłem się w to, bo raz - głupio już wygląda, dwa - czasem raz na ruski rok można wpaść na wystający wtedy komin :)

 

Mam mostek 95 mm regulowany +-30 (nowy) więc jak ktoś chce, mogę tanio puścić i sami sprawdzicie :)

(z tym, że waga ponad 200 g chyba).

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom, na żywo tak źle nie wygląda ta kiera w tej pozycji.

 

Ma swoje plusy:

- 2 wysokości pozycji (można wypocząć trzymając się na środku wyżej);

- obie pozycje są aerodynamiczne w pewnym sensie, bo w wyższej mamy ręce wąsko, mały opór czołowy, zaś w szerokiej jedziemy niżej, więc zmniejszmy kąt tułowia i głowa niżej;

- mamy też 2 odległości - dalej (na środku) i bliżej (na chwytach), a właściwie przed mocowaniem mostka i za mostkiem;

- niska pozycja przy podjeździe zastępuje rogi jeśli idzie o docisk;

- przy takiej samej szerokości kierownicy (59 cm), mogę chwycić szerzej na zjazdach (bo realna szerokość kiery z rogami to niecałe 55 cm;

 

Teoretycznie jest tylko 1 minus, wygoda.

Myślałem, że będzie gorzej, ale nie jest tak źle.

Jest to chwyt jak na motorach "ścigaczach". Czyli chwyty skierowane poprawnie "do nas" końce, natomiast opadają na dół.

To wymaga przyzwyczajenia i być może nie wszystkim będzie to pasować.

W każdym bądź razie, do 2h jazdy nie widziałem problemów. Dłuższe wypady po przyzwyczajeniu.

 

 

http://w621.wrzuta.pl/sr/f/0De7XXsVFUb/kiera

kiera.jpg

 

- tutaj jeszcze na starej kierze alu, też mam do sprzedania,

niska waga jak na giętą (około 220 g).

 

ps. może zapoczątkuję taką modę w 29er, bo nie wiem, czy ktoś tak jeszcze w PL jeździ? :)

W klasycznych rowerach MTB to nie ma sensu, bo pozycje niską idzie tam łatwo uzyskać.

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest zasada, że w 29er mostek jest ciut krótszy niż w klasycznym MTB, co ma niby poprawić kierowanie (szybsza reakcja kiery).

Jeżeli masz wzrost w okolicy 185 cm, to 100-110 mm będzie ok.

Generalnie mostkiem idzie troszkę wyrównać mankamenty ramek.

Jak ramka ciut krótka, to mostek nieco dłuższy, jak ramka długa, to mostek minimalnie krótszy. Te 10 mm różnicy nikogo nie zabije :P

 

 

Twoja ramka jest stosunkowo długa:

http://www.velo.com.pl/img/rowery/geometria/2010/author-mtb-29.gif

 

630 mm, więc ja bym obstawiał za mostkiem 100 mm. No chyba, że jesteś wyższy niż 185 cm lub masz długi zasięg ramion (powyżej 190 cm), to wtedy bierz 110 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

dodam taki UNO AS-009 110mm, -17 st, waga realna 157 gram, w wawie zaplacilem 50-60 zl

http://pro-bike.pl/produkty/item_1621_wspornik_kierownicy_uno_as_009_czarny.html

857_15_salsa%202011.04%20(10.8%20kg).jpg

 

dodatkowo mam taki -35 stopni ..... :D ale to raczej na koniec sezonu, jak jestem dobrze rozciagniety. To tez jakies UNO.

857_36_hpim6608s.jpg

Edytowane przez maon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...