Skocz do zawartości

[wybór 29era] propozycja i minusy specyfikacji


rzepkok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w związku z planowanym zakupem roweru chciałbym Was jako doświadczonych 29erowców poprosić o pomoc i radę.

 

Tak dla porządku - mój wzrost 185cm, waga 85kg, jeżdżę 75% w terenie czasem trudnym ale nizinnym,

350-500km / m-c, planuję też przejechać na nim kilka maratonów.

 

Chodzi o wskazanie ewentualnych słabych lub ewidentnie fatalnych elementów wg poniższej specyfikacji roweru,

tzn. co byście wymienili (i na co) - szczególnie zależy mi na uwagach dot. amora (nie znam ich i nie wiem

jak pracują), korby i hampli.

 

specyfikacja:

 

Rama ALUMINIUM U6 Superlite

Rozmiar 19"

Widelec MANITOU Minute29 Absolute

Stery IHS 1-1/8" w/cartridge bearings

suport FSA MegaExo Integrated system

Wspornik kierownicy FSA OS-150LX 31.8 mm AL6061.T6-CNC

Kierownica MTB 31.8mm alloy, flat type

Sztyca FSA RK-260 31.6 mm carbon/alloy head

Chwyty ONE MTB DualDensity kraton-gel

Siodelko FI'ZI:K Tundra

Dzwignia hamulca FORMULA RX

Hamulce (przód/tyl) FORMULA RX hydraulic disc brake, rotor 180mm

Dzwignia przerzutki SHIMANO DEORE SLX Rapid Fire Plus

Przednia przerzutka SHIMANO DEORE XT 34.9mm

Tylna przerzutka SHIMANO DEORE XT

Mechanizm korbowy FSA Afterburner 22/32/44

Kaseta zebatek SRAM PG950 11-32T

Lancuch SRAM CN-951

Koła FULCRUM RED Meral SL29 disc

Opony (tyl/przód) SCHWALBE Racing Ralph Evolution, foldin 29x2.25

Pedaly SHIMANO PD-M520 clipless

 

link do specyfikacji: http://www.superior.cz/pl/kolekcja-2010/29/bike.html?id=242

 

a może ktoś z Was posiada już taki rower i może się podzielić wrażeniami - byłbym wdzięczny :icon_lol:

 

i jeszcze jedno - chciałbym złożyć do roweru zapasowe koła, których będę używał do dłuższych wypraw

szosowo/leśnych, tzn. na semislickach 700x38 - czy ktoś z Was już czegoś takiego próbował - ciekaw

jestem jak sprawuje się 29er na trasach rzędu 150-250km dziennego przebiegu

 

jeszcze raz dzięki za wszelkie konstruktywne uwagi

 

pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rower złożony na ramie superior team 29er z rok starszym malowaniem. minusy takie, że 4 razy złamałem hak przerzutki. lakier latwo sie odrapuje. nie włożysz na tył opony szerszej niż wąskie 2,1". oprócz tego spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteśmy w fazie testów modelu team29 od Supka

na razie pozytywnie, pełen test pojawi się w czasie nie tak dalekim na www.team29er.pl

 

co do kół, to na szosę zapasowe z zestawem slików 25-30c maksymalnie i też daje radę

 

i jeszcze jedna sprawa na Mazovi 24h w Wieliszewie, będziemy z tym rowerem, zaistnieje możliwość dopasowania się i oglądnięcia :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z konstruktywnych uwag - Racing Ralfy toczą się na tyle dobrze że nie ma sensu ta zamiana kół, wystarczy ciut wyższe ciśnienie. Inna uwaga na zwykłym sztywnym trekingu - starym, stalowym stratosie, sztywnym widelcu, z trochę bardziej wyprostowaną sylwetką, i sakwami jazda długo dystansowa jest dużo bardziej przyjemna. Ale to bardziej jest związane z bardziej spacerową jazdą turystyczną, ... taki efekt holendra. Mtb rower do ścigania treking do bujania :icon_lol: Na 29 calach zbliżałem się do 100 km chyba tylko rok temu na trofi.

 

 

Inna sprawa to opór powietrza - tu racja węższe gumy mogą się przydać. Jednak rozlazła geometria 29 po zmianie opon na szosowe, a tylnej nawet tylko na wąską trekingową jakoś niezbyt dobrze mi pasowała, wysokie ciśnienie mnie wkurzało, może to wynik dużych przebiegów na szosówce, i jej zwartej geometrii, i po 200 km przestałbym się zastanawiać... Inna sprawa że próby o których piszę robiłem na Gary Fiszerze, nie Superiorze.

 

Mam dwa przednie koła, nie bliźniaki, i niestety wizja częstych zamian się nie zrealizowała bo pozycja tarczy w obu jest różna i trzeba zmieniać położenie zacisku, teoretycznie istnieją podkładki jednak na śrubach są dość duże siły i zrezygnowałem z kombinacji z położeniem samej tarczy przy piaście.

 

Jeżeli wymieniona rama nie pozwala założyć z tyłu opony 2,25, 2,35 to mając możliwość innego wyboru nie wahałbym się i szukał u konkurencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za podpowiedzi ;)

 

jeśli chodzi o lakier to trochę martwi ale przecież rower musi pracować więc póki nie ma odprysków

do gołego aluminium to powinno być OK

 

trochę mnie martwi szerokość opon - 2,35 to już dla mnie za dużo a 2,25 powinny się jednak normalnie

mieścić skoro takie sprzedają fabrycznie

 

dajcie znać jeśli coś wiecie o pracy tego amora i hampli

 

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam szanownych zwolenników ciężkiej artylerii :)

To raptem mój drugi post tutaj..ale tym razem chyba lepiej wcelowany..

 

W skrócie - ograniczony budżet - ograniczona oferta w moim pięknym mieście :)

 

Gary Mamba lub Agang Gangsta7.29 Co o mnie? 180cm wzrostu , długość kuloska 81 cm.. Problemem jest to, że Garego mogę mieć 19" - do obejrzenia i przymierzenia się natomiast ten drugi czeski wynalazek..tylko jeśli zamówię i zapłacę..wtedy 17" lub 19".. Pomijając kuriozalną nazwę tego modelu secyfikacja wydaje się dla kogoś ograniczonego budżetem chyba ciekawa..szczególnie w aktualnej wyprzedażowej cenie

Przejrzałem dział o doborze ramy..różne stronki pomiarowe, tabeli etc. Rower będzie często gościł w Lesie Łagiewnickim, do którego mam niedaleko ale też pomykał dłuższe trasy po asfalcie.. Może w ogóle przy takich zastosowaniach 29 to..perwersja? :) Tylko większość crossów jakie oglądałem ma tak cienkie i gładkie oponki, że nawet ja wiem, że polegną zaraz za tablicą powitalną nadleśnictwa..

 

Temat banalny ale liczę, że ktoś się jednak odezwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

PSOTNYDYZIO74:

 

HELLo-:

 

Jesli chodzi o Garego to polecam 19", ja mam 190 z noga 84 i przyznam ze chetniej bym sie widzial na 21". Kolega ktory jest mniej wiecej Twoich wymiarow ciagle mnie meczy zebym mu ramke sprzedal - tak mu "podeszla". Jesli chodzi o gangrene, przepraszam, Gangsta to niestety nie mam doswiadczen.

 

POZDRo-:wer

 

 

 

RZEPKOK:

 

"jeśli chodzi o lakier to trochę martwi ale przecież rower musi pracować więc póki nie ma odprysków

do gołego aluminium to powinno być OK"

 

HELLo-:

 

Mozesz kupic na Ebay'u "helitape" lub "helicopter tape", aczkolwiek nie wiem pod jaka nazwa taka tasma funkcjonuje u nas;/ W razie czego moge pomoc sciagnac z UK, sa rozne dlugosci/wymiary, ja mialem zalozona takowa na GT Peace9er ze wzgledu na slaby lakier i material ramy(stal chyba sie szybciej wgniata;) i po prawie roku jazdy we wszystkich zdaje sie warunkach pogodowych/terenowych nadal wygladala swietnie - nie splowiala, nie zmatowiala - szczerze polecam!

 

POZDRo-:wer

post-133047-1283861324,54_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...