Skocz do zawartości

[Opinie o amortyzatorach] Opinie o zawieszeniu przednim


Rekomendowane odpowiedzi

Amor nr 1 użytkowany w latach 2002-2005, 2009-....

Sprzęt: Rock Shox Judy TT '02 (pierwszy i jedyny model z tłumieniem olejowym a nie ciernym)

Przebieg: ~4000 km

Waga bikera: 65 kg

Opinia: Amor z 1 regulacją - SAG, uginanie się było ładne... progresywne choć na początku ugięcia miękki. Poważnym minusem było brak sztywności także słychać było ocieranie klocków hamulcowych. Pod koniec mojego użytkowania coś zaczęło pykać przy pełnym ugięciu. Waga 2,2 kg

Ocena:

- za cena/jakość 9 (646 zł)

- za kulturę pracy 6

- za wytrzymałość 5

PS. Po przeserwisowaniu pierwszy raz po 7 latach użytkowania został wstawiony do innego roweru i sprawuje się lepiej niż roczny Suntour (jakiś tam... XCC) Teraz używa go lżejsza osoba i momentami jest ciut za sztywny. Idealna waga dla niego to ok 60 kg.

 

Amor nr 2 użytkowany w latach 2005-....

Sprzęt: Rock Shox Duke XC chyba '05

Przebieg: ~6500 km

Waga bikera: 72 kg

Opinia: Amor z 3 regulacjami - SAG, wielkość skoku i odbicia. To był, jest amor!! Rewelacja! Znacznie sztywniejszy niż Judy TT. Regulacja skoku bardzo przydatna w zakresie 86-106 mm. Tłoczona nazwa modelu "Duke" a nie jakaś naklejka :). Praca, ugięcie progresywne. Waga ~2kg

Ocena:

- za cena/jakość 8 (1150 zł)

- za kulturę pracy 8

- za wytrzymałość 7

 

Amor nr 3 użytkowany w latach 2009-....

Sprzęt: Fox Vanilla 32

Przebieg: ~300 km

Waga bikera: 76 kg

Opinia: Amor z 6 lub 7 regulacjami - brak tylko komputera do sterowania tym :). Skok 140 mm, sztywny jak żaden z poprzednich. Ugięcie na początku troszkę za duże, ale można ustawić siłę od jakiej ma zacząć się uginać. I co ciekawe choć ma sprężynę stalową jako medium ściskalne to jest najlżejszy z pozostałych (1,89 kg)

Ocena jest przybliżona ponieważ nie miał jeszcze sprawdzianu w bardzo trudnych warunkach

- za cena/jakość 7 (2050 zł w sklepie troszkę utargowałem :))

- za kulturę pracy 9

- za wytrzymałość 9

PS. Kultura pracy i wytrzymałość jest na 9-tkach bo ciekaw jestem jak pracują powietrzne amory Foxa lub RS

 

Wniosek... ja się robię coraz cięższy!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: SR SUNTOUR XCM-V2 100mm 2008

Przebieg: jakieś 500 km, mam go od lutego

Waga bikera: 55 kg

Opinia: TRAGEDIA! Od nowego lata mu sprężyna (muszę go dać do reklamacji) . Tłumi jedynie zeskoki z krawężnika. Buja, nie wybiera małych nierówności. Luzów na razie brak. Mam w planach zmiane na RAIDONA.

cena/jakość 3

kultura pracy 1

wytrzymałość 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bomber 888 203mm 2008

 

Przebieg: 150km

 

Waga bikera: 72kg

 

Opinia: Bardzo mocny amor

Ocena:

- cena/jakość - 9

- kultura pracy - 69

- wytrzymałość - 10

troche mnie rozsmieszaja wasze oceny jeśli chodzi o Rst mój kumpel miał rst gilla coś tam to korona pękła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rock Shox Tora 289

model 2008

 

skok 100mm

 

przebieg ok 1500 km

 

waga bikera 84 kg

 

Warunki użytkowania 1/2 asfalty - 1/4 doliny, las, lekkie XC - 1/4 ostra jazda w Beskidach, kamienie, uskoki i duże prędkości

 

Używany z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi.

 

ocena:

 

- cena/jakość: 7

- wytrzymałość: 10

- kultura pracy 7

 

Subiektywna opinia:

 

Tak powinien pracować podstawowy amortyzator i ten model spełnia taką funkcję w 100%

- słaba czułość

- przyzwoita praca na średnich nierównościach

- cichy

- regulacje nie daję większego wpływu na działanie

- ciężki

- niezniszczalny i pancerny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rock Shox Revelation 426 AIr U-Turn Pop-Lock r2007

skok regulowany 90->130mm

 

waga bikera 81kg

 

cena/jakość 9

kultura pracy 10

wytrzymałośc 10 ( ma zrobione 6000km w terenie i nic tylko jeździć )

 

 

Zalety

+sztywny

+pieknie pracuje, wybiera liście , nie dobija

+wszystkie mozliwe regulacje

( komora pozytywna , negatywna , tłumienia powrotu, tłumienie kompresji ,footgate - wybicie blokady , skok , blokada i tłumienie kompresji na manetce kierownicy )

+niska waga jak na ten skok

+jakość wykonania

+mozna zmniejszyć skok podczas jazdy

+wygląd

 

 

wady

- ilośc regulacji - zanim doszedłem do optymalnych dla siebie zrobiłem 4000km :P

- cena ( aktualnie ta wersja to około 2300zł )

- trzeba zejść z roweru aby dodać skoku

- ciśnienia podane w instrukcji są złe , stosować niższe o 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model: RST Gila tnl

 

skok 100mm

 

model 2008

 

moja waga: 55kg

 

dystans: 1400km

 

używany w górach/lesie/na asfalcie

 

2 razy był w serwisie:)

 

cena/jakość -6

praca- 4

wytrzymałość- 5

 

amor trochę za twardy jak dla mnie, ale za to nie da się go w zasadzie dobić

w tej cenie jest to dobry wybór

w serwisie był z tłumikiem, teraz działa bez zarzutu tłumienie nawet dla mnie wyczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model: SR Suntour Raidon LO AIR

 

skok 100mm

 

model 2008

 

moja waga: 75kg

 

dystans: około 350km

 

używany w lesie / na asfalcie

 

cena/jakość - 10

praca- 8

wytrzymałość- 8

 

Amortyzator kupiłem za 399zł w promocji. Kultura pracy wysoka, żeby nie był zbyt twardy należy mu ustawiać około 70psi na 75kg wagi. Anoda z goleni mi się jeszcze nie starła, przy odpowiednim ciśnieniu wybiera nawet najmniejsze nierówności, jestem bardzo zadowolony. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie! Jestem szczęśliwym posiadaczem pomarańczowej zetki. Ostatnio posypało się sporo propozycji wymiany mojego Bombera na Floata. Co o tym myślicie?! Warto, czy jednak dać sobie spokój i pozostać przy Bomberze? Foxik to powietrzny Float ze 140mm skoku z 2009 roku. Wideł typowo do enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Manitou Splice Super

 

skok 100-130mm

 

waga prawie rowne 2000g

 

waga bikera 65kg

 

przebieg ok 700km

 

uzywany: asfalt, las, bezdoza, szutrty i wszelkie inne dostepne nawirzchnie - nie oszczedzany przy zjazdach korzeniach hopkach czy kraweznikach zawsze wykorzystywany max jak sie da.

 

Opinia: Dobry amorek za przystepna cene (w moim przypadku) dotarł sie po ok 350km wykorzystuje praktycznie cały skok jakim dysponuje max 127mm. jest bardzo miekki ale lisci nie wybiera. golenie magnezowe gorne stalowe oxydowane na czarno. Sprawna i bezproblemowa regulacja skoku i regulacja tłumienia odbicia. płynna praca w całym zakrecie skoku. Po tym przebiegu brak luzów sporo buja przy przyspieszaniu ale swietnie wyrównouje zjady(spory SAG) czy podjazdy np. z chodnikow przy przejsciach dla pieszych czy przejazdach samochowowych

 

plusy:

- reglowany skok

- regulacja powrotu

- pivoty pod v

- pełne płynne wykorzaystanie skoku.

- dobre uszczelki

- nie boi sie kraweznikow :P

 

minusy:

- czarne golenie

- brak tłumienia kompresji (sa wersje z)

- brak blokady skoku (sa wersje z)

- ceizki

- dobijalny

 

Cena jakość 10/10 kosztował mnie 160zł nowy nigdy nie zakładany ale to chyba tylko mi sie tak udało ^_^

kultura pracy 8/10 tłumienie powrotu raczej głosno syczy

wytzymałość 8/10 ponad 700 km a z nim wszystko jak było a nawet lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Suntour Raidon AIR LO

 

Przebieg: 2000 km

Waga bikera: 78 kg

Trasy: XC + asfalt

Waga: nieco poniżej 2000 g

 

Amortyzator za bardzo przyzwoitą cenę (419 zł).

Bardzo ładnie wybiera nierówności, dla mnie tłumienie jest optymalne.

Wytrzymały, brak luzów po 2000 km.

Anoda z goleni nie schodzi mimo słabej konserwacji (stosowanie Brunoxa raz na 300 - 400 km).

Przy mojej wadze 65 PSI to dobre ciśnienie, by nie dobijał, jednocześnie nie bujał zbytnio i płynnie wybierał nierówności.

Po około 500 km dociera się, dzięki czemu działa lepiej niż przy pierwszej jeździe.

Blokada działa bez zarzutu.

 

Ogólnie świetny amortyzator w tej klasie cenowej, sztywny, z możliwością ustawienia go idealnie pod siebie.

Liści nie wybiera, ale już drobne kamyki i kocie łby wyłapuje, średnie nierówności bardzo dobrze,

większe też, trochę gubi się na tarce, ale nie jest źle, za tą cenę nie wymagam tego i nikt nie powinien.

 

Cena/jakość: 10/10

Kultura pracy: 7,5/10 (w swojej klasie cenowej ma bezkonkurencyjne 10/10)

Wytrzymałość: 8/10 (w swojej klasie cenowej ma 10/10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Rock Shox Revelatnion 409 Air U-Turn, rocznik 2007.

 

cena/jakość: 9

kultura pracy: 10

wytrzymałośc: 9,5

 

+ waga

+ sztywność

+ możliwość wszelkich regulacji, charakterystyki pracy

+ delikatna progresja (dla mnie to duża zaleta)

+ blokada skoku

+ świetne uszczelki

+ wykonanie

 

+/- regulacja skoku / która niestety jest dość niewygodna (za dużo kręcenia pokrętłem)

 

- lubi się pocić pod pokrętłem regulacji skoku

- zerwany lakier pod podkową (od mielonki z błota i kamieniami)

- mocowanie pokrętła regulacji tłumienia (zgubiłem w czasie jazdy, cena nowego jest przesadzona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzator przedni marzocchi bomber z1 bam

 

rocznik: 1997

przebieg: ?...

skok 100 mm

regulacje: tłumienia powrotu, podwójna, regulacja twardości

system: sprężyny stalowe, tłumienie hydrauliczne

waga: ok 2100 gram

 

na początku był chaos. potem bóg stworzył niebo i ziemię i wszystkie stworzenia.

i bombera :P

amortyzator - legenda... i to nadal żywa legenda.

 

amortyzator z czasów gdy inni producenci bladego pojęcia o amortyzacji nie mieli - a marzocchi zaimplantowało swoją technologię motocyklową do amortyzatorów rowerowych.

bardzo długo w historii mtb i amortyzacji był bomber, za nim długo długo, bardzo długo nic no i reszta amortyzowanego świata.

wg mnie dopiero era motion control rs'a, tlumików absolute manitou (i to nie wszystkich) oraz systemy foxa pozwoliły zbliżyć sie konkurencji do jakości działania włoszczyzny.

 

bardzo czuły, brak momentu rozruchowego, niesamowicie szeroki zakres regulacji aż do granic niewykorzystywalnego absurdu.

jeśli komuś nie zależy na sztywnych osiach, blokadach i manualnie regulowanej kompresji - pomarańczowy bomber to idealny towarzysz wypraw rowerowych, niezawodny, kulturalny i bardzo trwały

gdy testowano widelce w niemieckim bike w roku 98 mierzono siłę jaka potrzebna była do tego by sprowokować widelec do reakcji. przeciętnie wartość ta wynosiła ok 80 N.

z1 miał 35N ;)

olej, sprężyny stalowe, ażurowe ślizgi, dobra jakość wykonania - nawet dziś trudno osiągnąć producentom takie parametry.

 

kiedyś widelec do dh/fr i z powodzeniem w takich dyscyplinach wykorzystywany, dziś skromny turysta dla takiego użytkownika jak ja B)

 

jeśli ktokolwiek ma do wyboru: nowy amortyzator rs, fox, manitou a taki bomber w dobrym stanie technicznym - wg mnie zdecydowanie wybór powinien paść na tego mamuta.

 

cena-jakość: 10 (wg owczesnych jak i dzisiejszych kryteriów)

kultura pracy: 10

wytrzymałość: 10 - również bez względu na ocene na tle dzisiejszych czy ówczesnych produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzocchi XC600 TST2

 

rok: 2008

przebieg: ok. 1600km

skok: 140mm

waga: ok. 2kg

 

Opinia:

Amortyzator miałem zamontowany w Reignie 2008. Na początku był twardy jak kołek jednak po ok. 600km i pierwszym serwisie dotarł się. Jeżdżę ostre enduro ze skokami i amortyzator jest bardzo wiotki oraz niestety słabo zrobiony co potwierdza, że po 700km zaczęły strzelać golenie górne w koronie(co jest bardzo denerwujące przy hamowaniu) i przy dokręcaniu hamulców zerwał się gwint... Przy niskim ciśnieniu(30 PSI) jest czuły ale golenie nie wysuwają się na 140mm, za to przy ciśnieniu powyżej 50 PSI golenie wysuwają się ale nie da się go dobić do końca(zostają jakieś 2-4cm). Amortyzator posiada prawie niewyczuwalną regulacje twardości i blokadę skoku(ze skokiem jałowym ok. 1cm).

Denerwujące też jest coś co stało się po pierwszym serwisie czy to, że traci on skok i po pewnym czasie wynosi on ok. 5-6cm(wystarczy wtedy go "prawie" zablokować i skoczyć np. ze schodów - wtedy cały skok powraca na nowo.

Amortyzator trafił do roweru który przerasta jego możliwości, nadaje się on tylko do XC i jazdy wycieczkowej.

 

cena/jakoś: 6(nie da się go kupić z tym skokiem nowego ale 100mm kosztuje ok. 1000zł)

kultura pracy: 8

wytrzymałość: 3-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...