Skocz do zawartości

[stery]Szybko się zużywaja


kyloziom

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostanio serwisowałem stery(dokładnie to w środę) A już mam lekkie luzy. Jeździłem głownie po ulicach, ale czasami tez po nie równym chodniku. Czasem przyhamowałem przednim hamulcem. Co może być tego przyczyna? Jakie byście stery proponowali do 40zł(1 1/8" ahaed) I czy warto się z kupnem sterów wstrzymać do kupna nowego amora(bo mam zamiar kupić nowy, póki co zbieram:D)

Napisano

Tzn ja nie serwisowałem. Bo się na tym nie znam, wolałem oddać do serwisu. A o to chodzi, że przez jakiś krótki okres czasu było normalnie. A czy może to być też spowodowane tym, iż mam luzy na goleniach w amorze??

Napisano

Po prostu stery są już wyrobione i skasowanie luzu pomogło tylko do chwilę i stery znów złapały luzy (kulki łatwo rozbiły wyrobioną powierzchnię misek)

Jedyna rada kupić nowe.

Napisano

Ja na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą sterów do kupna nowego amora, bo nabijasz na rurę sterową taki jakby stożek ścięty (nie wiem jak się to fachowo nazywa) który później będzie Ci ciężko zdjąć i przełożyć na nowy amortyzator.

Pzdr!

Napisano

To nie jest tak trudna operacja, żeby zmuszała do jazdy z luzami na sterach. Nawet 5 min nie trwa wybijanie tego pierścienia z amortyzatora.

Napisano

To nie jest tak trudna operacja, żeby zmuszała do jazdy z luzami na sterach. Nawet 5 min nie trwa wybijanie tego pierścienia z amortyzatora.

 

No jeszcze zależy jak bardzo te luzy przeszkadzają w jeździe i kiedy zamierzasz ten amortyzator wymienić bo jak np. za tydzień to bym się wstrzymał, jak za 2 miesiące to można kombinować :). Cycu85 czym ten pierścień wybijasz z rury sterowej? Śrubokrętem podważasz? Jak na razie miałem okazję go tylko nabijać i łatwo to to nie wchodzi.

Napisano

Ten pierścień nazywa się bieżnia. Jeżeli rura sterowa i jej zgrubienie tuż nad koroną nie zostaną nasmarowane przed montażem to bieżnia się może zapiec, a wtedy d...a zbita i naprawdę się trzeba namęczyć żeby ją ściągnąć. Co za tym idzie można też coś uszkodzić.

Napisano

Amor wymienię gdzieś za miesiąc bo najpierw muszę suport i korbę wymienić bo mi się sypie

Kupuj nowe stery, bieżnię zawsze możesz przełożyć, a na luzach to żadna przyjemność z jazdy. Chyba, że tylko po przysłowiowe bułki :)

I tak jak wspomniał kolega powyżej, koniecznie nasmaruj fragment rury sterowej gdzie się ją nabija.

Napisano

Przede wszystkim to czy to luzy na sterach czy na goleniach/hamulcu? Sprawdź.

Dalej - jak Ci się tak szybko luzy pojawiły to sam zajrzyj do sterów w jakim są stanie i możesz przy okazji nam zdjęcia zrobić. Będzie wiadomo czy jest sens kasować luzy czy wymieniać. Stery to w sumie najżywotniejszy chyba element roweru :) no i dodatkowo możesz je napiąć "na twardo", w trakcie jazdy nie poczujesz różnicy a przedłużysz im czas użytkowania.

  • Mod Team
Napisano

Jakie byście stery proponowali do 40zł(1 1/8" ahaed)

Propunuję takie:

http://www.allegro.pl/item1009116149_nowe_porzadne_vp_a77c_1_i_1_8_mtb_xc_wys_0.html

- ja kupiłem za 35pln u nas w mieście. obecnie zaczynam z nimi 3 sezon, są już w trzeciej ramie, w zeszłym sezonie enduro/FR, hopki, trudne zjazdy, w obecnym zostałem przy samym enduro. Lekko nie mają i jak na razie zero problemów z nimi.

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

A gwinty na mostku dobre, śruby trzymają solidnie? Nawet jak bieżnie/kulki wyjechane to luz nie powinien się pojawić tak szybko co najwyżej będzie wyczuwalny niejednostajny opór przy kręceniu kierownicą. Z moich doświadczeń (i nie tylko) ,stery są elementem b.trwałym.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Tak żeby nie zakładać nowego tematu... otóż zauważyłem u siebie następujący problem: stery złapały luzy, odkręciłem mostek, skasowałem luz, dokręciłem mostek i od razu mam wrażenie, że luz wrócił. Z ciekawości odkręciłem kapsel przy dokręconym mostku i ku mojemu zdziwieniu koniec rury był prawie równy z górą mostka :) A jetem na 100% pewny, że wcześniej mostek wystawał ze 2-3mm ponad rurę ;) Możliwe żeby stery zużyły się aż tak bardzo, że te 2-3mm zniknęły? W poniedziałek na pewno skoczę do rowerowego po dodatkową podkładkę, oby pomogła. Myślicie, że konieczna będzie wymiana czy coś takiego jest naturalnym zużyciem i wystarczy dodatkowa podkładka?

Napisano

Tak żeby nie zakładać nowego tematu... otóż zauważyłem u siebie następujący problem: stery złapały luzy, odkręciłem mostek, skasowałem luz, dokręciłem mostek i od razu mam wrażenie, że luz wrócił. Z ciekawości odkręciłem kapsel przy dokręconym mostku i ku mojemu zdziwieniu koniec rury był prawie równy z górą mostka :) A jetem na 100% pewny, że wcześniej mostek wystawał ze 2-3mm ponad rurę ;) Możliwe żeby stery zużyły się aż tak bardzo, że te 2-3mm zniknęły? W poniedziałek na pewno skoczę do rowerowego po dodatkową podkładkę, oby pomogła. Myślicie, że konieczna będzie wymiana czy coś takiego jest naturalnym zużyciem i wystarczy dodatkowa podkładka?

Miałem ostatnio ten sam problem , nowy amorek wszystko gitarka przykrecone no i wyjechałem w trase do lasu.Po ok 5km patrze , a tu kapsel poszedl do góry od mostka po pare mm,myslalem ze mi zara amor odpadnie:D.Powodem tego bylo na pewno "sprasowanie" się sterów/miski a nie ich zużycie.

Napisano

To byłoby możliwe gdyby nie to, że rama, a razem z nią stery i nabite w niej miski miały przejechane 15 890 km. Natomiast amortyzator współpracuje z nimi już przez 9906 km. Dlatego też pytam czy mogły się zużyć aż tak bardzo, że te 2-3mm zniknęły. Chociaż powinienem od razu podać jaki to ma przebieg za sobą :whistling: Miski nabite były od nowości, amortyzator dostałem z dolną bieżnią już nabitą (niby zdjęty z roweru wystawowego czy coś w tym stylu, więc było zrobione). W każdym razie jutro sprawdzę z dodatkową podkładką.

Napisano

Ja kupiłem ramkę i amor używane, steróka była już docięta, ale podejrzewam, że sprzedawca "zapomniał" powiedziec ze jest nieco za długa.. chyba ze tak jeździł. A ja, jako że nie mam dostępu do podkładek, to po prostu sterówkę obciąłem o te 2 mm i wszystko gra:) Jak komuś nie szkoda rury, bo już była cięta albo amortyzator jest do zajechania to można posłużyć się piłą/diaxem i uwalić ile trzeba:) potem pamiętać żeby sterówkę zatemperować tzn. zrobić fazę żeby nie kaleczyła mostka i można śmigać.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...