Skocz do zawartości

[Technika jazdy w MTB] Prośba o rady dla nowicjusza

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów!

Przeglądam to forum od dłuższego czasu, ale niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na zapewne proste dla Was, a trudne dla mnie pytania dotyczące techniki jazdy w terenie i nie tylko.

Otóż na rowerze MTB jeżdżę od niedawna (żaden wypas, bo to stareńki Giant Terrago, rocznik bodajże ’98 wzbogacony o amortyzator) i jestem przekonany, że moja technika jazdy mówiąc delikatnie kuleje.

Zanosi się na to, że wkrótce odziedziczę Gianta Anthema, więc pojawia się kolejny dylemat czyli „jak to się robi na fullu”. Postanowiłem więc poprosić szacowne grono doświadczonych bikerów o pomoc, bo jak nie Was, to kogo?

Mam kilka pytań, z góry przepraszam jeśli niektórym mogą się wydać śmieszne, ot, taki to przywilej nowicjusza.

Podjazdy - HT

Na sztywniaku nie mam jakichś wielkich problemów, choć czasami kiedy trafię na podjeździe na większy korzeń, to czuję podczas pierwszego kontaktu jakby amortyzator się krztusił, objaw jest taki, że na chwilę mnie stopuje, po czym przejeżdżam przez przeszkodę wytracając troszkę prędkość. Przy większych prędkościach najazdu ten problem nie występuje, więc podejrzewam braki kondycyjne, które nie pozwalają mi wyrwać do przodu kiedy jest potrzeba na całej długości podjazdu.

Zjazdy – HT

Na długich w miarę płaskich i szybkich zjazdach jest ok., jest czas żeby „opracować strategię” z wyprzedzeniem, koncentrując się na nierównościach i potencjalnych niespodziankach.

Schody zaczynają się na odcinkach mocno technicznych vide sytuacja kiedy jadę sobie leśnym szlakiem po w miarę płaskim terenie, po czym dojeżdżam do stromego zjazdu, który wygląda tak, że liczy on jakieś 5m i na jego końcu jest od razu skręt w lewo pod kątem 90% (na wprost krzaki :)).

Moje kilka podejść do tego odcinka wyglądało następująco: