Skocz do zawartości

[klucz] dynamometryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Hmm z tego co wiem to nawet większość serwisów nie ma takich kluczy bo są strasznie drogie kolo 1000 zl.. więc jak koles sprzedaje na aukcji za 23 zl to chyba lekka podejrzana sytuacja... no i nie wiem czy większość pasjonatów nie ma takiego klucza w ręce jak dokręca ampulem :PPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w mojej ręce brak jakiegokolwiek pomiaru siły ,pozrywałem parę śrub ,zacisk sztycy zacisk kół więcej grzechów nie pamiętam.Nie no w serwisie nie pracuje klucz za 1000 zł odpada są tez klucze takie nieukrywana, że zależny mi na jak najtańszym kluczu ale żeby on działał .Nie pracuje w serwisie super hiper klucza nie potrzeba mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucze wychylne sa bardzo niedokladne a dla aplikacji rowerowych zupelnie sie nie nadaja.

 

Uzywam czegos takiego 2-24Nm: http://www.parker-international.co.uk/7078/BBB-TorqueFix-Torque-Wrench.html?referrer=froogle&utm_source=google&utm_medium=froogle&utm_campaign=pid7078 dosyc intensywnie juz ponad rok i dziala

 

Tego drugiego tez bym radzil podarowac sobie, dolny zakres 5Nm jest niewystarczajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Widac ktoś nabył taki klucz wiec mozna do niego napisać i zapytać sie jak to wyglada i czy to nie lipa. Pozatym ja bym tego kluczem dynamometrycznym chyba nie nazwał. Takie klucze maja dość skomplikowany mechanizm w środku a ten ma prosty wskaznik :P mysle ze ma dokładność to ok +/- (1-2Nm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucze wychylne sa bardzo niedokladne a dla aplikacji rowerowych zupelnie sie nie nadaja...

 

To dosc odwazne stwierdzenie. Konstrukcji wychylnej uzywa od wielu lat ParkTool.

Wszystko zalezy jak ten klucz jest wykalibrowany i z czego jest zrobiony.

 

Osobiscie mam az 3, ale grzechotkowe bo te sa znacznie wygodniejsze od wychylnych:

 

3/8 CALA - to dwa klucze o roznych zakresach

 

i wkretak do malych srubek

 

Trzeba umiec sie z nimi obchodzic bo kazdy z nich (nie wazne czy grzechotkowy czy wychylny) po jednym uzyciu przez nierozgarnietego serwisanta, moze nadawac sie do rekalibracji lub na zlom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Czy ktoś używał takiego klucza.Czy on wskazuje w miarę wiarygodnie i czy starczy na więcej nie przysłowiowe jedno czy dwa przykręcenia śruby. Wygląda topornie i prostacko ,ale być może pozory mylą.

 

Ja mam ten klucz, jest ok do przykręcenia suportu, albo kasety, długie ramię, całkiem wygodnie się to robi. Jednak do przykręcenia mostka, czy siodełka nie nadaje się w ogóle, przy małych siłach dokręcenia jest niedokładny, a i nawet nie ma jak umocować w nim imbusa. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze park tool produkuje taki klucz to nie czyni go dokladnym. Tego typu klucz mozna uzyc jak bylo powiedziane powyzej ale do dokrecenia korby albo kasety chyba nikt nie uzywa klucza Nm :)

 

Bizon nie ma sensu kupowac klucza od 5Nm, wiekszosc alu srubek, zaciski sztyc i wszystko co na kierze to ok 4-5Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena to góra 150 zł więcej nie chce wydać no chyba ,że nic nie znajdę w tej cenie to kiszka nie kupi klucza.No i jak koledzy zauważyli przydało by się od 2 nm a może nawet od 0 Nm.Co do klucza za 23 zł jednak zrezygnuje :D

Kupienie przyzwoitego klucza dynamometrycznego za 150 zl to bedzie prawdziwe wyzwanie. Musisz dobrze rozwazyc do czego ci on bedzie potrzebny - jakie momenty cie interesuja - NIE nie o TAKIE momenty chodzi ;)

Innymi slowy czy zamierzasz dokrecac suport i kasete czy raczej rogi do kierownicy karbonowej? Jesli chcesz obsluzyc oba w.w. i jeszcze hamulce tarczowe, pedaly i siodelko na karbonowych pretach to jeden klucz nie obskoczy wszystkiego - nawet jesli skala na kluczu bedzie od 0-200 to lipa, bo male srubki nie bedziesz przeciez dokrecac wajcha taka jak suport itp.

 

... do dokrecenia korby albo kasety chyba nikt nie uzywa klucza Nm :)

 

Jak ktos ma, (i ma do czego) to uzywa, kolego :laugh:

 

 

Bizon nie ma sensu kupowac klucza od 5Nm, wiekszosc alu srubek, zaciski sztyc i wszystko co na kierze to ok 4-5Nm.

 

To niby prawda (bo ja mam 1-5 do tego), ale prawde mowiac to jesli nie budujesz kokpitu z papierowych rurek to spoko mozna dokrecac na 5 Nm (czyli dolnym zakresem wiekszego klucza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja bym wcale nie dyskwalifikował wychyłowych kluczy dynamometrycznych. TO ze ten jest akurat nie dokładny to widać bo jego zakres jest od 1-200Nm. Wg mnie to taki raczej wskaźnik jak mocno dokrecamy a nie dokrecać z określoną siłą. Jak by mieć takich kilka z zakresami załóżmy 0.5-5, 5-20, i 20-100 to juz całkiem przyzwoicie by było. Poza tym te "grzechotkowe" to tez dokładność mogą mieć rozmaita mimo swojej wysokiej ceny i jakości wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry klucz sam takiego używam, do śrubek Alu i tytanowych spokojnie wystarczy

Można go nabyć taniej z hurtowni od Speedera (speeder.pl) pod nazwą Bike Hand

 

Mozna prosic o jakis link bezposredni czy trzeba sie rejestrowac z dzialalnoscia gospodarza? Sorki ale nie mam czasu nawet spojrzec dokladniej. Jaka dokladnie cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...