TFSiak Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 Posiadam R7 Elite 80mm (2009r.) nabity został ok. 3 miesiące temu na 100psi (przy zakupie) tak więc już trochę nim pojeździłem; dzisiaj po kilku dniach przerwy w jeździe zauważyłem że widelec na "luz" na 30% skoku...czy jest to objaw za niskiego ciśnienia?
TFSiak Napisano 21 Lipca 2009 Autor Napisano 21 Lipca 2009 nie, był "sprężysty" na pełnym skoku (zaznaczę że jeżdżę tylko po asfalcie, także nic nie jest powybijane) ten "luz" jest na ok. 30% skoku gdy naciskam na kierownice - jest wyczuwalny tym wyraźniej im bardziej zablokuję amortyzator (amor ma 6 opcji blokady);
Rulez Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 Niezbyt rozumiem, SAG(wstępne ugięcie) powinien być, Manitou zaleca 12-16 mm. przy 80 mm skoku (12 mm na asfalt wystarczy). Olej w prawej goleni jest ?
TFSiak Napisano 21 Lipca 2009 Autor Napisano 21 Lipca 2009 hmm...dziwne żeby tak nagle coś padło (przejechałem 2tys. km) - sprawdzę jutro pompką ciśnienie...dodam że nie jest to "zapaść" bezwładna na te ok. 30mm - po prostu czuję że pierwsze 30mm idzie lżej a następnie już ciężej;
Rulez Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 Możesz poczytać to : http://www.manitou.com.pl/widelce_manitou_2007.pdf że nie jest to "zapaść" bezwładna na te ok. 30mm - po prostu czuję że pierwsze 30mm idzie lżej a następnie już ciężej; Może być mało oleju w komorze tłumika , tym bardziej , że piszesz : ten "luz" jest na ok. 30% skoku gdy naciskam na kierownice - jest wyczuwalny tym wyraźniej im bardziej zablokuję amortyzator (amor ma 6 opcji blokady); Tłumik dochodzi do oleju i zaczyna zwalniać. (poziom oleju i jak mierzyć podane w instrukcji powyżej)
TFSiak Napisano 21 Lipca 2009 Autor Napisano 21 Lipca 2009 właśnie zmierzyłem: SAG na pełnym odblokowaniu to 35mm (po nabiciu, o ile pamiętam było 10mm); czy istnieje taka opcja że po prostu przez te 3 m-ce ciśnienie powoli sobie malało (nie sprawdzałem już po pierwszym nabiciu - nie posiadam pompki) i dało taki objaw?...
Rulez Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 czy istnieje taka opcja że po prostu przez te 3 m-ce ciśnienie powoli sobie malało (nie sprawdzałem już po pierwszym nabiciu - nie posiadam pompki) i dało taki objaw?... Istnieje.
rzymo Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 właśnie zmierzyłem: SAG na pełnym odblokowaniu to 35mm (po nabiciu, o ile pamiętam było 10mm); czy istnieje taka opcja że po prostu przez te 3 m-ce ciśnienie powoli sobie malało (nie sprawdzałem już po pierwszym nabiciu - nie posiadam pompki) i dało taki objaw?... Skoro SAG tak wzrósł to raczej na pewno wina zbyt niskiego ciśnienia - możliwe że trochę powietrza zeszło, ale trochę to dziwne - amor prawie nowy, więc powietrza nie powinno ubywać (w moim R7 ciśnienie spada o ~10psi mniej więcej przez pół roku).
arek_wro Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 W starszych R7 było to dość częste zjawisko. Na forum zgłaszało to parę osób. Miałem R7 z 2007 i też musiałem oddać go do serwisu bo w pewnym momencie zaczął tracić po 10 psi na dzień. Nowsze egzemplarze już nie są tak "puszczalskie", ale też się zdarzyć może.
Lai Napisano 21 Lipca 2009 Napisano 21 Lipca 2009 A ja mam R7 z 2006 i nie zgubił chyba nawet 1 PSI jeszcze. (nie pompowałem od początku 2008 roku i nie widzę różnicy)
TFSiak Napisano 22 Lipca 2009 Autor Napisano 22 Lipca 2009 hmm...niestety nie była to wina za niskiego ciśnienia - po dobiciu powietrza jest to samo - czyli widelec jakby się "zapada" na 3-4cm a następnie jest twardy - nawet na pełnym zablokowaniu; ...jeszcze sprawdzę poziom oleju /wg. instrukcji Manitou/ - choć nie było żadnych wycieków
Rulez Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 Jeśli to nie olej, to uszkodzony jest tłumik . Tu jeszcze aktualna instrukcja z danymi na 2009 : http://www.manitoumtb.com/index.php?page=s...product-manuals
TFSiak Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 Niestety wyżej wymienione objawy nie były objawem za niskiego ciśnienia - widelec jest uszkodzony; Napisałem meila do przedstawiciela Manitou w PL i otrzymałem następującą odpowiedź: Usterka polega na niewłaściwym zalaniu amortyzatora olejem oraz potrzebne będą drobne modyfikacje w tłumiku kompresji Absolute Niestety mój nowy amortyzator R7 padł po 3 miesiącach jazdy /wyłącznie asfalt/ w szczycie sezonu...nie sądze abym ponownie kupił produkt tej firmy...widelec za ponad 1tys. zł okazał się niewiele wartym złomem Także to był mój pierwszy i ostatni amorek firmy Manitou p.s. Czy w woj. lubelskim jest jakiś autoryzowany serwis Manitou?...
Rudd Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Miałem to samo w tym samym amorze, wymieniałem olej na początku sezonu, i po jakimś czasie jakieś 40% skoku zrobiło się "martwe", rozebrałem go znowu, wyczyściłem, wymieniłem olej (wlałem więcej niż podczas poprzedniego serwisu) i teraz amorek pracuje tak jak powinien. Żadnych "drobnych modyfikacji" w tłumiku świadomie nie dokonywałem Ps. Taki serwis nie eliminuje stukania podczas pracy, ale nie mówimy o tym w tym temacie.
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 Niestety mój nowy amortyzator R7 padł po 3 miesiącach jazdy /wyłącznie asfalt/ w szczycie sezonu...nie sądze abym ponownie kupił produkt tej firmy...widelec za ponad 1tys. zł okazał się niewiele wartym złomem Także to był mój pierwszy i ostatni amorek firmy Manitou No to żebyś sie nie zdziwił , bo inne też potrafią się powalić, a niektóre źle pracują już od początku Poczytaj sobie na tym forum o powalonych Marcokach, lub źle działających od nowości RS-ach A Wigwam zrobił sobie przerwę do 23-08-2009
TFSiak Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Napisano 9 Sierpnia 2009 hmm.no dzięki - w takim razie gdy ponownie otworzą serwis w Wawie udam się tam No to żebyś sie nie zdziwił , bo inne też potrafią się powalić, a niektóre źle pracują już od początku Poczytaj sobie na tym forum o powalonych Marcokach, lub źle działających od nowości RS-ach OK - ale tak czy inaczej gdy "renomowany" amor pada - humor potrafi się popsuć...
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2009 Napisano 9 Sierpnia 2009 OK - ale tak czy inaczej gdy "renomowany" amor pada - humor potrafi się popsuć... jak się mam czuć - mam 3 widelce Manitou z tego 2 były w naprawie gwarancyjnej (w R7 tłumik) i właśnie chcę zamówić czwarty Manitou
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.