Skocz do zawartości

[pedały] PD-M770


Rekomendowane odpowiedzi

Cena: aktualnie ~200zł

Waga: ~354 g.

Budowa: zatrzask obustronny, łożyska kulkowe, oś cro-mo mocowana imbusem 8mm

 

74e40e303ba116demed.jpg

 

 

Pedały te mają za sobą nieco ponad 3000km. Zastąpiły one Ritchey V4, dlatego do nich będę nawiązywał.

 

Z zewnątrz konstrukcją nie różnią się praktycznie niczym od niższych 540. Jedyna zauważalna różnica, to kolorystyka i logo grupy z boku, reszta to również raczej kosmetyka.

 

Mógłbym skopiować część o dobrym podparciu stopy, ale tego nie zrobię ;). Różnica we wpinaniu w stosunku do R.V4 jest, według mnie Ritcheye bardziej 'naprowadzały' blok do gniazda, tu jednak tolerancja 'niecelności jest mniejsza.

 

Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy po odpakowaniu to opór przy kręceniu palcem, powstały przez nawalenie smaru do środka :). Z czasem opór zmniejszył się, a smar zaczął pokazywać się na osi.

 

Niedawno pojawiły się niewielkie luzy, póki co nie przeszkadzają w jeździe, ale jest to irytujące i chyba nieuniknione. Będę musiał z tym powalczyć. Z innych problemów, jakie się pojawiły, to czasem pojawiający się luz pedał-blok i niekiedy kłopot z wypięciem, tak jakby blok się zacinał...może to właśnie kwestia bloków? Gdy podkręcam śrubę regulacyjną, problem z blokami ustaje i nie boje się skakać - przy stosunkowo lekko napiętej sprężynie zdarzały się niekontrolowane wypięcia. Niestety przy dokręcaniu lekko obrobiłem imbusy jednego pedała/u [ewidentnie mój błąd - były zabrudzone]

 

Może później coś mnie jeszcze oświeci i dopiszę.

 

 

 

PLUSY

+ dobre oczyszczanie z błota, chociaż Ritchey chyba radzi sobie nieco lepiej

+ dość dobre uszczelnienia

+ dobre trzymanie stopy

+ rozbieralny mechanizm zatrzaskowy :)

 

MINUSY

- znikomy [jeśli w ogóle] zysk wagowy porównując do 540

- łapią luzy [niewielkie ale zawsze]

- ścierające się boczna powierzchnia

- cena, w porównaniu do 540

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Też mam te pedały i dotychczas nie narzekam na nie.

Porównanie mam tylko do 505 i różnica jest kolosalna.

 

O wytrzymałości nie będę pisał, bo jak na razie wszystko gra po 1100 km.

 

Co do dużej ilości smaru wychodzącej na oś pedału muszę się zgodzić z przedmówcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te xtki od 700 km i na razie nic dodać nic ująć w kwestii działania.

 

 

ja mam 540 i uważam że nie warto przepłacać w porównaniu z nowymi xt:)

 

 

Zastanawiam sie teraz nad tym skoro napis xt może mi zejść po xxxx km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam te pedały i dotychczas nie narzekam na nie.

Porównanie mam tylko do 505 i różnica jest kolosalna.

 

O wytrzymałości nie będę pisał, bo jak na razie wszystko gra po 1100 km.

 

Jeżeli możesz powiedzieć to na czym polega ta kolosalna różnica w działaniu różnica między 505?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Crazyk różnica w działaniu polega głównie na jakości wpięcia i wypięcia.

W XT dużo lepiej działa sam mechanizm, tu jest klik i jesteś wpięty.

505 troche musiałem się napracować by wpiąć buta.

 

XT nie zapychają się tak błotem jak 505, ze względu na większe "dziury".

 

XT o wiele lepiej się kręcą, jak na razie luzów brak,

chodzą jakby były wyjęte z pudełka, a przebieg mają pewnie podobny do 505.

 

W 505 co chwilę musiałem dokręcać sprężynę, bo rozciągała się,

a w XT jedno ustawienie na początku i jeździ do teraz.

Co nie znaczy że w XT się nie rozciąga, ale nie jest to aż tak zauważalne,

bo w 505 po miesiącu jazdy noga wypinała się niemalże sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę temat. Stoję przed wyborem pedałów SPD i jak czytam teksty 540vs520 to ludzie piszą, że 520 to samo co 540 tylko taniej. Znowu jak porównują 770vs540 to piszą, że 540 to to samo co 770 tylko tańsze :icon_mrgreen:

 

Wysupłać te 190 zł na pedały mogę, ale jeśli mam kupić 520 za ~80 to czemu nie. Tak obiektywnie: warto dopłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

PD-M770 to mój pierwszy egzemplarz z gatunku SPD, przykręcone przed momentem do roweru. Po długich przymiarkach właśnie zaczynam swoją przygodę z tymi ciekawymi pedałami, w ogóle z zatrzaskową techniką. Chwilowo jestem na etapie poszukiwania butów do nich i tu mam poważniejszy dylemat. Przyznam że skusił mimo wszystko ten napis Shimanowski. Chciałbym podziękować za wszystkie uwagi bo okazały się dla mnie bardzo cenne ;p

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

generalnie jeśli chodzi o sam mechanizm zatrzasku pedały niczym się nie różnią zaczynajac od 520 a kończąc na xtrach

standardowo im więcej zapłacimy dostajemy lżejsze pedały + rożnice w łożyskach najtańsze 520 mają chyba łożysko ślizgowe a wyżej już normalne

 

teoretycznie najlepiej kupować minimum 540 z drugiej strony może lepiej kupić 2x pedały po 89zł z nowymi blokami niż męczyć jedne za 150 z jednym kompletem bloków:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...