Skocz do zawartości

[opony] Maxxis Crossmark


Andrew

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno nabyłem oponkę Maxxis Crossmark w rozmiarze 2,1. Wersja kevlarowa.
Cena na allegro : 68zł.
Ja kupiłem za 79zł u siebie w sklepie.

Waga podawana przez producenta - 570g. Moja waży 565 smile.gif

Opona zastąpiła na tyle mojego GIGANTUSA - Schwalbe Fat Albert 2,35.
Założyłem Crossmarka i przerwsze słowa - jakie to wąskie! Tak to jest, jak się wcześniej miało oponę rodem z Motocrosu.
Producent zaleca ciśnienie w zakresie 2,5-4,5atm. Ręczną pompką nabiłem 2,6atm. Opona nie chciała wskoczyć w rant i miała potężne bicie. Dopiero na CPN napompowałem 4 atm i oponka wskoczyła.

Wrażenia z użytkowania:
- Asfalt - rakieta. Bardzo fajnie się rozpędza. W moment skończyły mi się przełożenia - blat 38T pierwszy raz okazał się za mały. Opory toczenia są niesamowicie małe. Opona jest bardzo cicha.
O dziwo bardzo dobrze amortyzuje nierówności w porównaniu z Fat Albertem. Jest to zasługa dość dużego,jak na 2,1, balona.

-Droga gruntowa(ubity piach)- bardzo dobra trakcja. Nie udało mi się wpaść w poślizg tyłem - zawsze przód prędzej mi uciekał(Maxxis Ardent 2,25")
Na luźnym piasku radzi sobie dobrze, nie nosi za bardzo na boki.

- Trawa - wyrywa darń przy hamowaniu. Na oponie zostają zerwane źdźbła, nie ślizga się smile.gif
- Błoto - dość drobny bieżnik robi swoje. Trochę błotka się czepia, ale opona momentalnie się oczyszcza.

- las, mokre korzenie - dobrze, ale z ciśnieniem 4atm na korzeniach nie było najlepiej. Po zredukowaniu do 3atm opona odzyskała przyczepność i korzenie już jej nie straszne.


Hamowanie na asfalnie nie najlepsze. Opona ma wąski pasek na środku, przez co styka się dość małą powierzchnią z podłożem.
Na drodze gruntowej - hamujac ryję całą drogę. Klocki wgryzają się w glebę. Skręcanie z zaciśniętym hamulcem przypomina mi, że nie mam już Fat Alberta - tylne koło chciało przez chwilę stać się przednim. Moment zablokowania daje się łatwo wyczuć(hampel Avid BB5 160mm), więc trzeba po prostu się przyzwyczaić.


Dotychczas używałem Schwalbe Racing Ralph(drut 2,1), Kendy Karmy(2.0) i Schwalbe Fat ALbert(2.35).
Racing ralphy mają gorsze trzymanie boczne. Gorzej toczą się też na asfalcie i są nieco głośniejsze.
Karma na asfalcie to nieporozumienie. Ale w terenie jakby trochę lepiej radzi sobie od Crossmarka.
Fat albert to wbrew pozorom bardzo uniwersalna opona. Na asfalcie średnia, w terenie bardzo dobra. Ale ta szerokość...

Ogólnie jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje crossmarki na szutrze wywalają na ramę drobniutkie ziarenka co mnie strasznie denerwuje jak obija, a i też jak żuję sobie gumę do żucia to po dłuższym czasie czuję drobinki piachu w niej bleeeeeeee ;p

no i mam takie ciche wrażenie że w piachu lepiej trzymała kenda koyot, no ale walczę z obaleniem tej tezy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przebieg przód ok 1450km, tył około 350km(tylko maratony) - ciśnienie w kołach 3,5atm.

 

Na asfalcie toczą się bardzo cicho i prawie bez oporów, super przyczepność w zakrętach

Na szutrze radzą sobie bardzo dobrze, w piasku średnio ale rower nie zapada się.

W górach na suchych szlakach bez zastrzeżeń.

W błotku, opony średnio się oczyszczają i tylne koło potrafi się poślizgnąć.

 

 

Przejechałem na tych oponach z 4-5 maratonów i zero kapci.

 

Zdjęcie opony przedniej

 

przodcrossmarkwp9.th.jpg

 

Zdjęcie opony z tyłu (za dużo razy blokowałem koło na zjazdach :))

 

tycrossmarkqe6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg prawdziwy, zawsze notuje na jakich oponach przejechałem daną trasę.

Obie kupowałem w tym samym sklepie w odstępie miesiąca. Jest duże prawdopodobieństwo, że obie są z tej samej partii.

 

Raczej to wina blokowania tylnego koła na zjazdach :P niż wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pytanie:

mam komplet Crossmarków i z oznaczeń na oponie wynika, że mają jeden kierunek rotacji. Trochę mnie to dziwi, ponieważ opona ma ścięte klocki w kierunku jazdy, co na pewno polepsza trakcję i zmniejsza opór na asfalcie, ale czy w terenie nie powoduje uślizgów tylnego koła?. Ja założyłem tylną odwrotnie niż przednią. Źle, dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

mam komplet Crossmarków i z oznaczeń na oponie wynika, że mają jeden kierunek rotacji. Trochę mnie to dziwi, ponieważ opona ma ścięte klocki w kierunku jazdy, co na pewno polepsza trakcję i zmniejsza opór na asfalcie, ale czy w terenie nie powoduje uślizgów tylnego koła?. Ja założyłem tylną odwrotnie niż przednią. Źle, dobrze?

Crossmarki mają 2 kierunki rotacji. Ten oznaczony strzałeczką jest prawidłowy dla przedniego koła. Tylna opona może być założona tak samo, albo być odwrócona.

 

I przypadek : doskonałe hamowanie, mniejsze opory toczenia, nieco gorszy ciąg

II przypadek : sporo słabsze hamowanie, większe opory toczenia, ciąg jak jumbojet'cie.

 

Ja wybrałem pierwszą opcję, ale przetestowałem obydwie. Gorsze hamowanie skłoniło mnie do ustawienia opcji I. Podjeżdżam pod każdą górkę, więc jak dla mnie drugi wariant nie ma racji bytu.

 

Pytanie:

mam komplet Crossmarków i z oznaczeń na oponie wynika, że mają jeden kierunek rotacji. Trochę mnie to dziwi, ponieważ opona ma ścięte klocki w kierunku jazdy, co na pewno polepsza trakcję i zmniejsza opór na asfalcie, ale czy w terenie nie powoduje uślizgów tylnego koła?. Ja założyłem tylną odwrotnie niż przednią. Źle, dobrze?

Crossmarki mają 2 kierunki rotacji. Ten oznaczony strzałeczką jest prawidłowy dla przedniego koła. Tylna opona może być założona tak samo, albo być odwrócona.

 

I przypadek : doskonałe hamowanie, mniejsze opory toczenia, nieco gorszy ciąg

II przypadek : sporo słabsze hamowanie, większe opory toczenia, ciąg jak jumbojet'cie.

 

Ja wybrałem pierwszą opcję, ale przetestowałem obydwie. Gorsze hamowanie skłoniło mnie do ustawienia opcji I. Podjeżdżam pod każdą górkę, więc jak dla mnie drugi wariant nie ma racji bytu.

 

Gromosmok - dzięki za linka. Opony faktycznie mogą być nie najlepsze w grząskim błotku. U mnie w lubuskiem nie ma takich bagien, więc nie potwierdzam/nie zaprzeczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś założyłem na przednie koło Crossmarka eXCeption series, czyli wydanie nieco wylightowane - waga pokazała 510g.

 

Nabiłem oba koła ciśnieniem 4 BAR i ruszyłem na asfalty - i tu zachwyt - jadę w takiej ciszy jak na trekkingu. Opory toczenia znikome.

 

Trochę pośmigałem po leśnych duktach i piaskowych drogach. Na piastu przednia opona zdecydowanie gorzej sprawuje się od Maxxisa Ardenta 2,25". Myszkuje, nieoczekiwanie ucieka. Ogólnie lipa.

 

 

Trochę się zawiodłem, ale może to wynikać z przyzwyczajenia do Endurowej opony Ardent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE

 

Zredukowałem ciśnienie do 3,5bar z tyłu i 3 bar z przodu.

 

W sobotę poszło ponad 40km po asfalcie(na więcej nie starczyło czasu).

 

BEZ ŻADNEGO problemu utrzymywałem 30km/h na płaskich odcinkach przy delikatnym wietrze, a miejscami jak się "zagapiłem" prędkość dochodziła do 37km/h :) Dodam jeszcze, że jestem słabowity i jeżdżę co 2 tygodnie czyli zero kondychy :thumbsup:

 

Te opony są po prostu niesamowite...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się nieco rozczarowałem Crossmarkami. Sądziłem, że nie stracę aż tyle na asfalcie porównując je z Conti Leader Pro, a jednak się pomyliłem. Andrew, co do piachu, to zakładając tył odwrotnie, rower idzie przez piach jak burza, przód faktycznie trochę rzuca, ale tył pcha tak, jak trzeba i jedzie się bez problemu. Przejechałem na nich w długi weekend 350km i mam uczucie niedosytu. Mogłem dołożyć do wersji eXCeption, ale komplet wtedy by wyszedł za 200zł. Trochę drogo, bo w tej kwocie można już wybierać. Albo wybrać wariant budżetowy i założyć Kenda Karma. I tak chyba zrobię next time :)

 

EDIT

 

Faktycznie są cichutkie na asfalcie i gładko się toczą, ale ciężko przyspieszają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie to co piszesz, premier2, bo te Conti LEADER PRO mają bieżnik sugerujący dość duże opory.

 

Leader PRO jest na pewno węższy od Crossmarka. Na pewno jest też lżejszy od CM i tu leży przyczyna gorszego rozpędzania.

 

Ja w każdym razie skończyłem z szukaniem idealnej opony. Na wiosne i lato będą Crossmarki, a na jesień na przód zakładam Ardenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
moje crossmarki na szutrze wywalają na ramę drobniutkie ziarenka co mnie strasznie denerwuje jak obija, a i też jak żuję sobie gumę do żucia to po dłuższym czasie czuję drobinki piachu w niej bleeeeeeee ;p

no i mam takie ciche wrażenie że w piachu lepiej trzymała kenda koyot, no ale walczę z obaleniem tej tezy ;)

 

Ja mam tak samo z Panarecerem Cinder..podczas jazdy po szutrze lub kamieniach slysze jak z pod opony leca kamyczki drobne i obijaja o rame i amorek

 

Co do Crossmarkow wlasnie mysle kupic sobie i cchialbym zapytac Was czy wersja kevlarowa jest tylko zwijana czy normalna tez??

Zgory Dziekuje za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damarcus77, jest wersja z drutem, czyli nie zwijana, wersja kevlar(zwijana), eXCeption(odchudzona, gęściejszy oplot i bardziej miękka mieszanka), wersja bezdętkowa, czyli UST.

Co do zachowania tych opon, to ostatnio sporo je testowałem w terenie. Naprawdę dają pewność prowadzenia, nawet na mokrej trawie, czy piaszczystych koleinach. Powoli zaczynają mnie urzekać swoim zachowaniem w terenie.

Andrew, co do Leader Pro, to Conti projektuje te opony w technologii GravityArc, czyli kreśląc łuki na oponie i wycinając bieżnik. Opona ma właściwie cały czas kontakt klockami z nawierzchnią, co naprawdę daje wrażenie lekkości podczas jazdy. Byłem zdumiony jej prowadzeniem na asfalcie i szutrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj dostałem crossmarki. Założyłem i dzisiaj wykonałem jazdę testową do sklepu napompować je aby się ładnie ułożyły. Ich waga wynosi 570g (26x2,1, kewlarowa). Rower prowadzi się jak po torach :P Wydaje mi się, że są warte swojej ceny. Bardzo fajne jest to, że w ogóle nie słychać ich podczas jazdy. Po przesiadce z bluegroove zaskoczyła mnie charakterystyka jazdy w zakrętach. Łatwiej skręcają.

 

W czwartek jadę do Zakopanego, więc tam je potestuję. Mam nadzieję, że nie będą się szybak zużywać

 

Jakie zalecacie ciśnienie w tych oponach do jazdy mieszanej (głównie asfalt, ale również trochę lekkiego terenu)?? Waże ok 95 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważyłem obydwie jeszcze raz(tym razem nie miały błota/piasku) i wyszło 544/543g, więc zostaje bieżnik czy rzeczywista szerokość opony do porównania z CM.

 

Jakie zalecacie ciśnienie w tych oponach do jazdy mieszanej (głównie asfalt, ale również trochę lekkiego terenu)?? Waże ok 95 kg.

Ja zawszę jeżdżę takim jakie mi pasuję, więc próbuj różnych konfiguracji! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...