Skocz do zawartości

[kaseta] Nowa po 1.3k km?


szkapa666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam. aktualnie posiadam kasete hg-50 (deore)11-32

Chciałbym zmienić na Xt bądź podobnej klasy, może jakis sram? zmieniam wyłącznie dlatego ze zyskam ~100gram. I pytanie do was mili forumowicze... : Czy jest sens zmieniać? zaraz wszystko wyjaśnię.

Aktualnie mam założony 3 łańcuch, czyli ogólnie mam zrobione 1300km

na pierwszym (deore) zrobiłem 500km sama szosa.

następnie kupiłem xtr, z którego praktycznie 80% to szosa, może nawet 90.

teraz tez mam xtr, z którego 200 to szosa, a 100km las itp.

Napęd byl regularnie czyszczony, smarowany itp.

 

I czy wszystko sie przyjmie?

Moge również zmienić sztyce, z której tez zaoszczędzę 100gram, ale wiadomo... sztyce mogę wymienić kiedy chce, a kasete nie ;)

 

Pomocy!

Napisano

tak, wiem ze to troche bez sensu ..;/ ale stara kasete zawsze moge sprzedac, badz zamontowac do innego rowerku.

tylko teraz chodzi o to czy wszytsko bedzie smigac O-o ?

Napisano

Ja co prawda nie wymieniałem kasety, tylko korbę po ok 2k km. Jeździłem na 2 łańcuchach Deore i wszystko ładnie się przyjęło. W twoim wypadku nie powinno być problemów. 1,3k km to nie tak dużo.

Napisano

skoro powinno smigac, to nic innego mi nie zostaje tylko zamawiac :)

 

Co kupic?;> XT za 120zl?;> czy moze cos lepszego polecicie w cenie do 150zl?;> ?

Napisano

kaseta xt ma moim zdaniem najlepszy stosunek cena/jakosc. lekka, wg mnie niezawodna, super sprzet za niewielkie pieniadze (pare lat temu za ciut mniej kupowalem kasete alivio :D ).

nad sensem/bezsensem wymiany trudno dyskutowac, kwestia potrzeb uzytkownika. ja zdemontowalem naped xt po 500kmowym przebiegu bo chcialem odciazyc rower - a zysk zaledwie 50 gram.

jesli chcesz i mozesz sobie pozwolic - zrob to.

Napisano

Jak spojrzałem na fotkę Twojego roweru to bym zostawił napęd i sztycę w spokoju, a rozpatrzył koła. Jak chcesz odchudzać, to sobie podziel cenę przez zysk wagowy i policz, co się najbardziej opłaca.

Napisano

Jeżeli obecnie założony łańcuch xtr ma 300 km z czego 200 na szosie i dbałeś o niego ,to nie wyciągnął się na tyle aby zniszczyć nową kasetę xt ,która jest twardsza i na pewno będzie lepiej współpracować ze wspomnianym łańcuchem niż bardziej miękka deore. Przy cyklicznej zmianie trzech łańcuchów lepiej łączyć twardszą kasetę z bardziej miękkim łańcuchem niż odwrotnie.

Napisano

Taniej wychodzi, jak często zmieniasz łańcuchy. Gdzieś ostatnio czytałem takie zestawienie cenowe, BB albo MR i pisali, że najlepiej się opłacają 3xXTR albo 6xDEORE. I wymieniać ten zestaw co (chyba, nie pamiętam na 100%) 6 albo 9 kkm. Niemniej przy tak małym przebiegu nie powinno być najmniejszych problemów z czymkolwiek.

Napisano

Z tego co pamiętam, to taka częsta wymiana ma na celu minimalne zużycie korby i kasety, które mogą kosztować w sumie np 1500zł, a taki zestaw łańcuchów 150. Nie pisałem o częstotliwości rotacji, tylko wymiany (stary do koszta, nowy ze sklepu).

Napisano
Z tego co pamiętam, to taka częsta wymiana ma na celu minimalne zużycie korby i kasety, które mogą kosztować w sumie np 1500zł, a taki zestaw łańcuchów 150.

 

Korba się nie zużywa pod wpływem łańcucha - najwyżej się porysuje ;)

 

A poza tym moim zdaniem jest odwrotnie - wielość łańcuchów pozwala zmaksymalizować zużycie koronek kasety i koronek korby (a nie zminimalizować).

 

Przy jednym łańcuchu zęby koronek zużywają się niewiele, ale za to w sposób który szybko uniemożliwia ich działanie. Przy wielu łańcuchach zęby można zużyć maksymalnie, a choć zużywają się w podobnym tempie to jednak dzieje się to w sposób, ktory zapewnia długie działanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...