Skocz do zawartości

[Koła] składanie - a kupno złożonych


szymonpu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od jakiegoś już czasu chodzę z myślą o zmianie kół. Obecnie mam Mavic CrossRide ale uważam, że są za ciężkie ( do tego hample magury louise ). Oczywiście koła będą pod tarczę, innego rozwiązania nie widzę <_<

 

Czy koło złożone na:

Obręcz: Mavic XC 717

Piasta przód: DT SWISS 240S DISC IS 32H

Piasta tył: DT SWISS 240 DISC IS 32H ( True Bolt - co to za mocowanie ? bo na pewno nie standard i czy podejdzie do zwykłej ramy? )

Szprychy: ( no i tutaj nie wiem co wybrać ) ma być lekko i sztywnie.

 

Czy:

Mavic CrossMax ?

 

Składane koła będą zdecydowanie lżejsze i tańsze... ale czy warto przepłacić do markowego cuda?

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie - zalezy.

gotowce rzadko składane są z popularnych/standartowych części - zazwyczaj firmy wykorzystują do konstrukcji takich kół rózne innowacje: płaskie szprychy, szprychy proste, piasty z niestandartowymi kołnierzami, dziwne obręcze itd. w przypadku jakiegos problemu z takimi częściami jesteś skazany na ich producenta więc też na dystrybutora. niesie to ze sobą większe lub mniejsze ryzyko w kwestii dostępności części, ceny które są narzucone przez dystrybutora i producenta bo nie ma konkurencyjnych zamienników, lepszy lub gorszy serwis gwarancyjny/pogwarancyjny bo nie wiesz jacy ludzie pracują u dystrybutora a często wymagane jest oddanie koła do przedstawiciela w przypadku jakiegoś problemu/awarii, w przeciwnym razie tracisz gwarancję.

 

co do kół mavica - wykazują one właśnie takie cechy technicznie jak napisalem: płaskie szprychy, niestandartowe kołnierze piast, obręcze. do tego są osoby które ostrzegają przed wątpliwą jakością bębenków piast mavica, inne modele maja problem z rozkręcającym się łożyskowaniem i stałą koniecznościa pilnowania/dociągania tych elementów.

 

oczywiscie kupując takie kola kupujesz cos co wyroznia sie z tlumu: crossmaxy slr mają np jedną czerwoną szpryche, albo piasty z karbonowymi elementami itd. topowe modele są tez z reguly lekkie - za bardzo wysoką cenę.

 

topowe skladaki wcale nie bedą tansze: jesli wezmiesz pod uwage normalną cene piast np dt do tego jakies wypasione obrecze, wysoki model szprych, alu nyple to wcale nie wyjdzie az tak duzo taniej. para obreczy ztr to ponad 400 zl do tego piasty chyba minimum 1500 plus nyple i topowe szprychy np sapimy cx ray albo wypasy dt - cena zrobi sie fajowa.

zyskujesz to ze kola zlozysz ze standartowych czesci ktore sa prawie na 100% dostępne, kolo posklada ci i wycentruje kazdy sklep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprychy: ( no i tutaj nie wiem co wybrać ) ma być lekko i sztywnie.

No i zostają tylko Super Competition (revolutiony nie pod tarcze)

Za taki zestaw wychodzi np. 461 Euro, z czarnymi nyplami Alu i piastami zwykłymi - nie thru bolt (trzeba wybrać komponenty):

http://www.bike-x-perts.com/product_info.p...370cebe9d9fee69

Taki zestaw wyjdzie 1600 gr.

Można też na szprychach aerolite , 1516 gr. ale za cenę 585 Euro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

jestem na tym forum jakiś czas ale to mój pierwszy post a więc witam :D

A teraz do rzeczy.

potrzebuje kół tylko pod tarcze, piaste na przód mam hope pro 2. na resztę mam 260zł tzn tylnie koło całe i przód obręcz i szprychy.

mam tez inny wariant sprzedac hope pro 2 za 180zł i za 400zł kupic cały komplet kół. co doradzacie?? szukać całych kół na allegro, czy kupic samemu i dać kumplowi do zaplecenia??

jesli samemu kupić to jakie piasty obręcze i szprychy polecacie? nie muszą byc lekkie mają być wytrzymałe jeżdżę dość ostro i wazę 80kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zostają tylko Super Competition (revolutiony nie pod tarcze)

 

A czemu revo nie miałyby być pod tarcze? Bo właśnie się przymierzam do złożenia koła na przód pod tarcze i celowałem właśnie w revo. To jakie jeszcze ewentualnie lekkie szprychy pod tarcze można by wrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Ransomie koło przednie jest zbudowane na dt revolution, z tarczą 203mm :D

 

Wszystko zależy od jakości zaplecenia koła. Jeśli masz fachowca który zrobi to naprawdę porządnie, to i revo na tarczach zapewni odpowiednią trwałość. Oczywiście, koło na grubszych szprychach będzie bardziej sztywne, ale też i cięższe. Zawsze można dla pewności dać w/w super comp'y po stronie napędu - strata wagowa niewielka, a większa sztywność i takie szprychy napędowe łatwiej lepiej wycentrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Mam podobny problem. Potrzebuję koła na tył, pod tarcze, do ok. 400 zł. Przeznaczenie to XC lub lekkie DH. W każdym razie dość twarda, najchętniej 36 szprych...Co do piast to najchętniej novateck`i, ale czy 2 lożyskowe czy 4?? Ludzie mówią że to duża różnica i warto dopłacać,prawda to?? Chciałbym jeszcze pomocy na temat obręczy (coś średnio szerokiego, oczkowanego, w okolicach 100 zł) i szprych (dość mocnych). Jakieś propozycje na złożenie takiego koła??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma byc "twarda"?

nie wiem co dla ciebie oznacza połączenie między xc a dh - bo to dla mtb dwie skrajności. pomiędzy nimi są jeszcze am, enduro....

problem nie jest podobny bo proponowany przez założyciela tematu zestaw jest zestawem lekkim do xc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te koła do Krossa Lvl A2 ?

Mam Novateca 4 łożyskowego na tyle i póki co (tfu !) nic od ponad roku się nie dzieje...

Myślę jednak że Novatec i DH to nie najlepsze połączenie... . Trochę za liche są te piasty do DH.

Dwa że od lekkiego DH do trochę cięższego nie daleko... .

 

Mam nadzieje że niech chcesz downhill'ować Krossem ?! :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...