Skocz do zawartości
worms

[10138g] Specialized Epic FSR by worms

Rekomendowane odpowiedzi

worms

Bar ends (rogi ) – BOPlight - 58g

Brakes (Front&Rear)): (Hamulec przedni i tylny policzone bez tarcz) – XTR M975 - 450g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - incl.

Cables: (Pancerze i linki ) - 200g

Cassette: (Kaseta) - Shimono XT CSM760 11/32 - 264g

Chain: (Lancuch) - Shimano XT - 295g

Crankset: (Korby) - Shimano XT FCM760 22/32/44 z wkładem suportu - 860g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTFDM761 - 179g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT RD-M771 GS - 230g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Reba Race 100mm ( gwiazdka, piwoty ) - 1710g

Frame: (Rama) - Epic FSR Marathon Frameset + miski sztyca zacisk- 2923g

Grips: (Gripy) - Accent Lite 130mm - 20g

Handlebar: (Kierownica) - KCNC SC Bone Scandium - 114g

Headset: (Stery) - Tiso Euro Handy(pozostałość) – 61g

Pedals: (Pedaly) - Shimano PD M540 - 352g

Seat: (Siodlo) - Salle Italia SLR TT- 135g

Seatpost: (Sztyca) – Thomson policzona z rama

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Specialized – incl.

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT Rapid Fire Plus - 290g

Shifters: (Manetki) – Poploc Rock Shox Reba - 50

Skewers: (Zaciski kol) –DT SWISS- incl.

Spacers: (Podkladki pod mostek) – BBB Carbon – incl.

Starnut: (Gwiazdka) – waga z amortyzatorem

Stem: (Mostek) – Syntace F99 - 114g

Tire (Front): (Opona przednia) - schwalbe nobby nic - 495g

Tire (Rear): (Opona tylna) - schwalbe racing raplh - 465g

Tubes: (Detki) - Maxxis ultra light – 250g

Wheel Front: (Kolo przednie) zaciski DT Swiss + Tarcza XTR 160cl- 925g

-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240 S CL

-Rim: (Obrecz) - Mavic XC717

-Spokes: (Szprychy) - 32x DT swiss competition Black

-Nipples: (Nyple) - DT swiss aluminium

Wheel Rear: (Kolo tylne) zaciski DT Swiss + Tarcza XTR 160cl - 1050g

-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240 S CL

-Rim: (Obrecz) - Mavic XC717

-Spokes: (Szprychy) - 32x DT swiss competition Black

-Nipples: (Nyple) - DT swiss aluminium

 

total: 11492g

 

Rower gotowy do jazdy.

 

Licznik - sigma 1106 , Oswietlenie , Torba podsiodłowa, Klucze, Pompka, Nawigacja.

 

total: 13492g

 

Rower dopiero co złożony, zaliczonych kilka zjazdów. W porównaniu do Centuriona BF100- HT, nie wiadomo co powiedzieć, zatyka gębę, coś niesamowitego. Hamulce tarczowe do których mogę się przyczepić o niewłaściwe wyregulowanie i tak dają kopa(to moje pierwsze), no i ta rama mistrzostwo świata. Jeszcze nie wiem ile nadmuchać powietrza do tylnego amorka, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji, może ktoś z was się spotkał z tymi danymi?

Więcej napiszę po dłużej jeździe.

Pozdro.

Zapraszam do galerii.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzysiekmz

Ramka byla moim marzeniem...byla bo dopadlo mnie szalenstwo light-bike i od tej pory posowam na sztywniakach (zaczynalem na pelnej amortyzacji). Malo co nie kupilem takiej niedawno ale rozmier ''L'' bylby za duzy. Nie posiadam ale jezdzilem nie raz i masz racje ze rower wymiata. Tych nierownosci ktora dawaly w d*** teraz jakby nie bylo :P

 

Masz wszystko wazone?

 

Waga manetak wydaje sie wysoka. Na detkach mozesz zyskac ale wtedy jezdzi sie tak jakos niepewnie :P Wymiana szprych tez sporo by dala. Pozatym na wszystkim mozna cos urwac ale to wydatki i powolne schodzenie z wagi. Jedno jest pewne ze niejeden sztywniak wazy mniej lecz wciaz Epic bije go na glowe. Gratuluje.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Ważony był cały rower, już w domu, jedynych części których sam nie ważyłem to właśnie klamki z linkami obejmami, te dane wziąłem ze stron. Możliwe że moje ważą inaczej, ale jeszcze nigdy nie bawiłem się z tarczówkami, trochę się sam boję to rozebrać po zalaniu i zważyć, nie wiem czy czegoś nie popsuję. Ogólnie to do ostatecznej wagi brakowało mi właśnie tego. Oczywiście w przyszłości jak już się nacieszę rowerkiem , to pójdą na wymianę pedały, może sztyca, nie koniecznie lżejsza, bo ta jest za krótka i wtedy zaktualizuje wagi. Do tego czasu postaram się zaopatrzyć w bardziej dokładna wagę. Jak ważyłem rower to w zależności od pomiaru waga wychodziła 11440 ~11490.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GdyniaBiker

Szczerze mówiąc, ja też szaleję za tą ramką :) Moje marzenie.

Ostatnio nasłuchałem się w mk-bike'u baaardzo dziwnych rzeczy o sposobie jej działania i damperze.. Ale to były rzeczy sprzeczne z logiką, a to mk-bike, wiadomo :P Wiem, że to nie test, ale z ogniem w oczach przeczytam wszystko, co napiszesz o działaniu zawieszenia, jeśli zechcesz coś naskrobać ;) W dodatku sporo części jest taka, jak w mojej konfiguracji marzeń..

 

Z ciekawości - ramę kupowałeś nową? Bo ja będę musial się ograniczyć do używki z ebaya :/ w dalekiej przyszłości.

 

Twoja ramka to M?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Przyznam szczerze nie byłem w 100% pewny tego zakupu, jednak rama podobała mi się strasznie, wprowadzała coś dla mnie zupełnie nowego: amortyzację tylną i jest sprzedawana jako HT, więc uległem namową sprzedawcy. Wcześniej oczywiście jeździłem na gotowcu, który troszkę różnił się od mojego, ale rozmiar ramy był taki sam i nie do końca byłem jeszcze pewny że to jest to, pewniej czułem się na HT. Po złożeniu, przekładkach ze starego BF100, wsiadłem na rower i poczułem się jakbym się z nim urodził, nie czułem żeby tylny widelec pracował, zachowywał się jak sztywny, po przejechaniu kilometra uświadomiłem sobie też że jeszcze ani razu nic nie poczułem na tyłku, żadnych wybojów, a droga była strasznie dziurawa. Oczekiwałem czegoś takiego ,ale dla mnie jest to genialne rozwiązanie, które przerosło moje oczekiwania. Dało się od razu zauważyć większą kontrolę na zjazdach, na podjazdach nie poczułem żadnej różnicy, po prostu sztywne zawieszenie.

 

Zgadza się moja rama to rozmiar M, sprzedawcy twierdzą że to jest 17,5”, chciałem sprawdzać rozmiar S, ale nie miałem możliwości, podejrzewam że mogłaby być za mała. Oczywiście nówka.

Przy moich 178cm, M sprawdza się idealnie.

Co mogę jeszcze dodać, można wszystko idealnie pod siebie ustawić, od kanapy z blokadą na płaskim , po HT z wybieraniem bardzo dużych dziur, przy pedałowaniu nie pompuje, nawet na stojąco.

Zwrotność niesamowicie się poprawiła, szok a tego się też obawiałem , bo teoretycznie kąty główki były gorsze jak BF100.

 

Czy komuś się nie rzuciły w oczy tabelki z zalecanymi ciśnieniami w amortyzatorze Specialized?

Hamulce też się zmieniły, teraz dopiero wiem co to mieć brzytew, są rewelacyjne i to już po dwóch zjazdach, około 250metrów, jeżeli się jeszcze nie do końca dotarły to może być tylko lepiej.

Nie jestem zadowolony z regulacji jakie oferują te hamulce, nie możliwości ustawienia, łapania zacisków tarczy za pomocą pokrętła, tylko poprzez podkładki. W tej chwili hamulce kwalifikują mi się do ponownej regulacji, klamkami praktycznie dotykam przy hamowaniu do chwytów, osobiście preferuję minimalny nacisk.

Wpadłem jeszcze raz do serwisu, gdzie się okazało że powinienem jedna stronę zacisku wyregulować przez śrubkę na torx 5, a na drugiej stronie pokombinować podkładkami, jednak oni nie mieli tych kluczy. Odwiedziłem kilka sklepów w poszukiwaniu torxa, na dobre mi to wyszło, w Giant się dowiedziałem, że to nie jest śruba od regulacji , tylko od tłoczków, a te odległości i szybkość chwytania robie się poprzez zalanie hamulca na zaciśniętej klamce, ewentualnie mogę spróbować podpompować, bo się XTR same odpowietrzają i to może coś polepszyć. Faktycznie trochę się zmieniła na plus kultura i szybkość łapania , ale za każdym razem musiałbym pompować.

Chyba jeszcze raz będę musiał zalewać hamulec tylny.

 

Jeszcze mogę się czepić ramy i prowadzenia linek, moim zdaniem kiepsko rozwiązane, bo od spodu, dodatku linka jest goła i będzie się bardzo syfiła, na szczęście tylko od przedniej przerzutki, która jest mniej wymagająca. Tylna jest na całej długości w pancerzu, też szkoda, bo większe tarcie i zestawu XTR-a już nie zastosuję, pewnie za krótkie pancerze, poprzycinane na wymiar.

Więcej jak już zrobię trochę km-ów.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kopaczus

2923g? Okrutne kowadło z tej ramy. No ale z milionami dolarów wydanych przez Spesha na kampanie promocyjne, rower musi jeździć cudownie :)

 

Hample spróbuj zalać ponownie, z Shimano tak jest że raz się trafi a raz się nie trafi z odpowietrzaniem, trzeba mieć trochę szczęścia i poświęcić chwilę czasu na dokładne ostukanie przewodów, zacisku i klamki żeby wszystkie bąbelki uciekły z układu. Powodzenia!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jaca_Sopot

3kg dla rozmiaru M ?? 0_o to rama specialized enduro, z damperem fox dhx 5 air waży coś koło 3300!!

 

straszny kloc z tego epica :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Siwyex pokaż swojego wielkiego zółtego ptaka yyy znaczy sie speca epica:D !

 

A ramka faktycznie pierwsza liga. Piękny zestawik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Sama rama w sobie, nie powiem jest ciężka, bez sztycy i misek, oraz zacisku, ważyłaby około 2650g. Masa roweru wzrosła i jest to odczuwalne przy jakimkolwiek wnoszeniu, jednak przy samej jeździe jest dużo większa satysfakcja. Warto.

 

Będę kombinował z hamulcami, zobaczymy, może mi się uda samemu to zrobić, producent zaleca odpowietrzanie od góry, podczas gdy inni producenci zalecają od dołu. W serwisie nie wychodziło to jak należy według instrukcji i serwisant zrobił to starymi sposobami od dołu, może tutaj był błąd, a że czas gonił, to pewnie nie wszystkie bąbelki uleciały. Będzie trzeba to powtórzyć.

Pozdro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Riqar

Czemu w specyfikacji masz napisane, że obręcz masz Mavica a na zdjęciach wygląda na DT Swiss xr czy jakoś tak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo
2923g? Okrutne kowadło z tej ramy. No ale z milionami dolarów wydanych przez Spesha na kampanie promocyjne, rower musi jeździć cudownie ;)

 

Hample spróbuj zalać ponownie, z Shimano tak jest że raz się trafi a raz się nie trafi z odpowietrzaniem, trzeba mieć trochę szczęścia i poświęcić chwilę czasu na dokładne ostukanie przewodów, zacisku i klamki żeby wszystkie bąbelki uciekły z układu. Powodzenia!

rama jezdzi cudownie.

ostatnio w moim zapyzialym zapomnianym przez boga miescie byl w sklepie do dyspozycji spec epic 08 do testów. jezdzily na nim i osoby posiadajace sztywniaki i fulle. jednoznacznie stwierdzily: epic jezdzi lepiej niz ktorykolwiek z tych rowerow, mimo iz ciezszy od kazdego z porownywanych sztywniakow i mimo krotszego skoku niz inne posiadane przez ekipe fulle.

 

jedna z osob jezdzi na rowerze enduro ze skokiem ok 150 mm i miala mieszane uczucia jesli chodzi o przewage nad epicem. jedynie na zjazdach przy duzych nierownosciach czuc bylo niedomaganie zawieszenia w postaci krótszego skoku. ale i tak roznica nie byla na tyle duza zeby zdyskwalifikowac epica nawet do ostrzejszego bujania sie w dól.

 

ja niestety sie nie wypowiem bo mialem tylko jedną ręke sprawna i nie moglem zrobic wlasnego testu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nawrotek

Ja aktualnie śmigam na epicu we włoszech. też mam testbike. Rama jest cudowna, wagi się w ogóle nie odczuwa. To że ktoś na light bike na asfalcie nas bierze, to normalka ;) Te rowery są stworzone do katowania. Na podjeździe asfaltowym rama ni mm nie pompuje, pochłania wszyskie korzenie, a na zjazdach dopiero pokazuje na co ją stać:)

 

Prawdopodobnie we wrześniu stanę się posiadaczem epica, bo zakochałem się w tej ramie :) Na razie muszę kupić amortyzator na przód :)

 

Generalnie dzięki tylnej amortyzacji nauczyłem się pokonywać duże skałki i zjeżdżać szybko po schodach ;)

 

Poza tym Chris Sauser śmiga na epicu i łoi wszystkich na hardtailach :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Bar ends (rogi ) – BOPlight - 58g

Brakes (Front&Rear)): (Hamulec przedni i tylny policzone bez tarcz) – XTR M975 - 450g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - incl.

Cables: (Pancerze i linki ) - 200g

Cassette: (Kaseta) - Shimono XT CSM760 11/32 - 264g

Chain: (Lancuch) - Shimano XT - 295g

Crankset: (Korby) - Shimano XT FCM760 22/32/44 z wkładem suportu - 860g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTFDM761 - 179g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT RD-M771 GS - 230g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Reba Race 100mm ( gwiazdka, piwoty ) - 1710g

Frame: (Rama) - Epic FSR Marathon Frameset + miski sztyca zacisk- 2923g

Grips: (Gripy) - Accent Lite 130mm - 20g

 

Handlebar: (Kierownica) - KCNC SC Bone Scandium - 114g

Headset: (Stery) - Tiso Euro Handy(pozostałość) – 61g

 

Pedals: (Pedaly) - Shimano PD M540 - 352g

Seat: (Siodlo) - Salle Italia SLR TT- 135g

Seatpost: (Sztyca) – Thomson policzona z rama

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – Specialized – incl.

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT Rapid Fire Plus - 290g

Shifters: (Manetki) – Poploc Rock Shox Reba - 50

Skewers: (Zaciski kol) –DT SWISS- incl.

Spacers: (Podkladki pod mostek) – BBB Carbon – incl.

Starnut: (Gwiazdka) – waga z amortyzatorem

Stem: (Mostek) – Syntace F139 - 134g

Tire (Front): (Opona przednia) - schwalbe nobby nic - 495g

Tire (Rear): (Opona tylna) - schwalbe racing raplh - 465g

 

Tubes: (Detki) - Maxxis ultra light – 250g

Wheel Front: (Kolo przednie) zaciski DT Swiss + Tarcza XTR 160cl- 925g

-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240 S CL

-Rim: (Obrecz) - DT SWISS XR 4.2 32otwory

-Spokes: (Szprychy) - 32x DT swiss competition Black

-Nipples: (Nyple) - DT swiss aluminium

Wheel Rear: (Kolo tylne) zaciski DT Swiss + Tarcza XTR 160cl - 1050g

-Hub: (Piasta) - DT SWISS 240 S CL

-Rim: (Obrecz) - DT SWISS XR 4.2 32otwory

-Spokes: (Szprychy) - 32x DT swiss competition Black

-Nipples: (Nyple) - DT swiss aluminium

 

total: 11512g

 

Rower gotowy do jazdy.

 

Licznik - sigma 1106 , Oswietlenie , Torba podsiodłowa, Klucze, Pompka, Nawigacja.

 

total: 13512g

 

600x400bc2.jpg

 

 

Przepraszam, za ten błąd który mi się wdarł w rozpiskę co do obręczy, nie wiem jak nie mogłem tego zauważyć.

Teraz powinno być już ok.

 

Panowie doradźcie, co można by jeszcze zmienić w rowerku, by zjechać z wagi, chciałbym zejść poniżej 11kg, ale tanim kosztem, szukam gdzieś tych ponad 500gram, jednak nic nie mogę już wskórać. Tak jak już to pisałem wcześniej wymianie na tą chwilę nie podlegają koła, amor.

Oczywiście nie chcę stracić na funkcjonalności roweru.

W najbliższym czasie chciałbym może wrzucić kiere Syntace, tutaj znowu waga wzrośnie.

Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CR7 Prezes

Koszyka na bidon nie ma :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GdyniaBiker

Śliczny..:)

No wiadomo, bez drastycznych zmian dużych elementów (jeszcze rama nie do zmiany :D) można tylko "cyzelować detale", zwłaszcza, że masz dużo lekkich części :) Druga metoda, to części niebezpiecznie lekkie i nieprzyzwoicie drogie... Tutaj kontrowersyjna kwestia, czy warto tyle płacić, czy wystarczy im wytrzymałości, o ile szybciej się zużyją, i czy to jednak nie obniża funkcjonalności, jak będziemy się np. bali skoczyć z krawężnika, a śruby dokręcać kluczem dynamometrycznym :)

 

- pedały - to wiesz, jakieś ubijaki ~70g zysku, look quartz chyba 100g, albo na 2 sposób - tytanowe cranki - 170g (ale cena... rozwala)

- tarcze - wymieniając obie na jakieś lekkie np. accent/dartmoor ~80g

- zaciski piast - nie wiem, ile ważą Twoje, ale jeśli standardowo i są z dźwignią, to parędziesiąt gamów do urwania na wsadzeniu takich na imbus np. Dartmoob, BBB, Boplight ważą 60-70g albo Tune/podróbki, koło 40g - ile zyskasz?

- sztyca - można walnąć jakąś piórkową z carbonu - może 70g na jakiejś fsa

- albo skrócić sztycę, żeby była w sam raz na Ciebie (+ ew rezerwa)

- wywalić podkładki, skrócić sterówkę, dać mostek na + (nie zrobiłbym tego :)) - może 40g?

- mostek w stylu KCNC - 20-30g?

- ciężar łańcucha podałeś realny po skróceniu? Jak nie, to odlicz sobie troszkę g :D

- pancerze i linki - realna waga? j.w.

- przerzutka tył - zmiana na xtr - w zależności od wersji koło 60-120g zysku chyba?

- kaseta - klasy UL, czyli jakiś Token, KCNC, ze 100g

- możesz uszczelnić obręcze (nie są ust?) i zastosować płyn uszczelniający zamiast dętki, w zależności od uszczelnienia obręczy zysk pewnie z 0-80g, gdyby była ust, to i 120, ale uszczelniacz pozwala też bezpieczniej zaryzykować ultralekkie opony, powiedzmy 440g - zysk 80g, maxxisów typu FlyWeight nawet nie proponuję, bo ani to bierznika nie ma, ani w terenie nie pojedzie, ani bezpieczne, trwałe i funkcjonalne nie jest, chociaż zysk wagowy "olbrzymi".

- demontaż rogów i manetki do Reby - ale nie chcielibyśmy rezygnować z tego komfortu na rzecz 110g, no nie?

- tytanowe śrubki (wersja dla samobójców - alu) do mostka, tarcz hamulcowych, korby, top capa, sztycy?, koszyka bidonu itd. daje dobre parędziesiąt gramów za całokształt

- Ti/Al zębatki do korby - też ładne parędziesiąt.

- korba z suportem - możesz za baaardzo nierozsądną cenę kupić jakiś bardzo markowy komplet typu FSA, czy coś ultralajt... I zrzucić 100-200g, ale będzie ciężko :)

- ryzykując, dętki koło 90-100g, zysk 50g

 

A przepraszam :) , bo tarcze masz Cl.. Więc z ultralekkich to nie te co podałem, bo są na IS, nie wiem czy istnieją podobnie lekkie CL i nie możesz wsadzić Ti śrubek do nich.. Sorki.

Acha, tanim kosztem.. Również sorry, że trochę nie uwzględniłem.. To dobrze, bo nie wsadzisz jakiejś drogiej wydmuszki, która pęknie po tygodniu :D Nie wiem, czy do 11kg, ale myślę coś można wybrać i trochę zejść :)

 

PS: Popraw swój opis - sprzęt, bo masz nadal centuriona :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Udzieliłeś mi bardzo wyczerpujących informacji, z których jestem bardzo zadowolony. Na pewno z tych opcji skorzystam, może trafi się coś na allegro.

Nad mostkiem się zastanawiałem od KCNC, ale nie znalazłem w Polsce pod 25.4, ostatnio wymieniłem 120mm F99, na 90mm F139, uznałem że nie zapłacę dodatkowych 150zł za 30gram, pewnie tutaj też duży wpływ na moja decyzję miał sprzedawca, który mimo dziesięcioletniej gwarancji od Syntace odradzał mi F99, twierdząc że przy masie roweru jaką posiada, nie warto tego robić.

Teraz troszkę żałuje.

 

No nic poszukam okazji i na początek poleca SPD, wymienię je na EXUSTAR E-PM25(może nawet TI), Egg Beater MXR(278gram-139zł), LOOK 4 x 4(147g.-255zł), Ritchey MICRO Pro Road(208g.-210zł)

Tak sobie myślę że może do 400zł bym wydał na SPD, pod warunkiem że nie kupię butów SIDI, a bardzo chciałbym Dominatory, lub coś innego do 550zł na klamrę.

 

Napęd też się zapowiada i tutaj będę chyba wybierał czegoś z XTR-a, przerzutka tył i kaseta, oraz blaty.

Jeszcze dętki i może opony, jednak nie kosztem kapci i przyczepności w terenie.

Pozdrawiam i jeszcze raz bardzo dziękuję za tak szczegółową rozpiskę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

ehh widzie ze dzieciak zaszalał.

miało być TANIM kosztem. takie propozycje to kazdy moze wpierdzielic - nie potrzeba mądrego. korby fsa na karbonie, cranki itd itp. bardzo bardzo budzetowe... sklada ci propozycje dla samobójcow - na tym ma polegac doradztwo?

 

z tanich a lekkich tarcz mialem accenty blade - sporo lzejsze od standartowych a cena nie zabija.

 

masz dobrą sztycę - stać cie na kolejny zakup?

 

mxr'y odradzam - lozyskowanie jest fatalne, zle na tym wyjdziesz. inne modele crank - tak

 

zamiana szprych nie jest zabojcza dla kieszeni comp na revo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kubus18

Ja mam pytanie z troszkę innej beczki. Mówisz że jest różnica na podjazdach, po przesiadce z centuriona, która wynikała z jego mniejszej wagi. Mimo tego wozisz na rowerku kilowy "niezbędnik" w postaci lampek, torebki itp. Chcesz jak rozumiem zrzucić trochę wagi, co by to zminimalizować tą "różnicę" pod górkę tak?

 

Teraz pytanie do was. Gdyby tak te wszystkie ustrojstwa typu oświetlenie(w dzień niepotrzebne), pompka, klucze wrzucić do plecaka? Sam rower by schudł, jeździec by przytył. Poprawiłoby to ogólne wyniki pod górkę?

 

No bo założmy, zsiadam z roweru co ma 12 kg na trzy tygodnie, przez ten czas odchudzam się ze zbędnego ciałka o 3 kg i wsiadam na rower, który ma 9 kg :) ? No nie, bo jakby ktoś miał 120 kg i wsiadł po 3 tyg. na swojego 13 kg bajka po diecie 20 kg..., ale czy ta różnica we wzroście wagi nie jest mniej odczuwalna niż wzrost masy roweru? Chyba mniej odczuwalna? Tym tokiem myślenia to najprościej zrzucić z roweru zbędne pół kilo, wyrzucając te "gadżety: do plecaka.

 

Taki mój mały, głupi traktat filozoficzny :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Tobo, dlatego chcę wszystko tutaj dogadać, bo później mogę czegoś żałować.

Wszystko utrudnia praca zmianowa i nie mam kiedy wyskoczyć po wagę, by poważyć dokładniej większość części, wtedy będę wiedział lepiej ile mogę z czego zejść.

Moja waga z plecakiem nie przekracza w szczytowym obciążeniu 78kg, więc można by trochę zeskoczyć z wagi roweru, bo znowu nie jestem niewiadomo jak ciężki.

A każdy gram naprawdę mocno odczuwam, oczywiście nie w każdej sytuacji, głownie podjazdy, wnoszenie roweru, w ogóle im lżejszy rower to ma wrażenie że się lżej jedzie.

 

Te 11kg, w sumie powinno być do osiągnięcia, ale nie wiem ile to wszystko by kosztowało, chciałbym jak najtańszym kosztem, ale nie chcę też narażać życia, tym bardziej że moje zapędy na rowerze się zmieniły i lubię wyzwania, a każdą górkę dołek, szlak traktuję jak wyzwanie w doskonaleniu umiejętności. Raczej tysiąc złotych na to nie wystarczy i tutaj zaczyna się ból, a nawet pojawia się on dużo wcześniej, bo 400zł wywalić na pedały po dłuższym zastanowieniu jest kosztem mocno przesadzonym, biorąc pod uwagę fakt że nie wiadomo jak się będą sprawować i to początek z części które należy wymienić by osiągnąć cel jedenastki, może mniej.

Jednak wyznaję zasadę jak już coś robić to nie oszczędzać by nie żałować, tylko ostatnio krucho z kasą.

Na tą chwilę mam 500zł do wydania i muszę dobrze wybrać w co to włożyć. Kusi mnie tak jak pisałem wcześniej jeszcze kiera Syntace , nie jest lekka, ale ładnie wygląda, dobrze by pasowała do mojego mostka i ma 10lat gwarancji. Mam też podejrzenia że będzie bardziej wytrzymała od mojej KCNC.

 

Jaki koszt wymiany sztycy na lżejszą, ale tak samo wytrzymałą zaznaczam dziwna średnica 30,9. W tej chwili mam 410 i do miejsca max wysunięcia zostało 4,5cm, poprzedni model 367mm był za krótki.

Te sztyce to raczej do tanich nie należą, a zysk marny tak mi się wydaję moja waży jakieś 268gram.

Ile na szprychach można zyskać jakim kosztem?

 

Najgorzej jak człowiekowi rodzą się różne chore jazdy w głowie i nie potrafi sobie niczego odmówić, chyba na leczenie pójdę tylko może być już za późno. HEHE

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

potrzebujesz sztyce 400 mm. tu na thomsonie mozesz sporo urwac. wierząc producentowi kcnc to roznica miedzy twoja a kcnc wynosi 100 gram. trwalosc oczywiscie wątpliwa a thomson swoją klase ma. oczywiscie pokusic sie mozna tym bardziej ze to kcnc kosztuje cos kolo 300 zl a poza polską mozna ją wyrwac taniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

Mam sztyce, jeszcze, KCNC i do wagi podawanej przez producenta nie można się czepić, tego samego nie można powiedziec o Syntace, bardzo różnie im to wychodzi.

 

Strasznie szybko umyka możliwość edycji, szkoda, cały czas nie daje mi spokoju mostek i chciałbym byście mi doradzili.

Jeżeli będę miał możliwość wymiany F139 na F99 i dopłaty 150zł dla zysku 30g. byście to zrobili, czy te 150zł lepiej w coś innego zainwestować?

Chyba wstanę wcześniej i pojadę się zorientować w sytuacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość R3surrection

zależy czy chcesz inwestować w wygląd czy nie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

a jaką masz kierownicę jesli chodzi o szerokosć? do f99 zalecana jest maksymalnie 610 mm wg producenta. jesli masz szersza to nie ryzykuj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GdyniaBiker
ehh widzie ze dzieciak zaszalał. miało być TANIM kosztem.
A Ty to staruszek? No sorry, ale bez przytyków proszę. Co Ty w ogóle do mnie masz, chyba Ci się nie naraziłem :)?

Jakbyś przeczytał CAŁEGO posta, to byś zauważył, że na końcu zrobiłem "sorry" za te drożyzny, pozatym wszystko można kupić super lekkie za okropną cenę, to wiadomo. Sam zaznaczyłem, że te super drogie mają wątpliwy sens. Czasami można kupić używane np. Cranki Ti. Wtedy robi się ciekawie.

Uważasz, że zmiana dętek, zębatki, zacisków za 30zł, skrócenie ew. nadmiaru sztycy, wlanie uszczelniacza itp. to są szalone ceny :P? Proszę, zastanów się..:/

sklada ci propozycje dla samobójcow - na tym ma polegac doradztwo?
O samobójcach napisałem właśnie ironicznie sugerując, żeby alu śrubek nie używać :P
z tanich a lekkich tarcz mialem accenty blade - sporo lzejsze od standartowych a cena nie zabija.
Skoro Ty jesteś taki doświadczony i krytykujesz mojego posta, to dlaczego proponujesz lekkie tarcze accenta, które ja już zaproponowałem i które jednak nie przydadzą się, bo nie są na CL..:)?

 

Bardzo się cieszę się, jeśli coś się przydało :D Zrobiłem taką sporą rozpiskę, bo chcę w przyszłości złożyć też epica w podobnej konfiguracji i - na razie teoretycznie - w rozpisce -staram się zejść też do okolic 11 przy zachowaniu terenowego potencjału. Więc przerabiam ten sam temat na niby :P Trzeba mieć marzenia^^

Szprychy Revo to pewnie ze 100g za jakieś 200zł... Zależy jeszcze od wersji i koloru..

 

Jednak ruszasz koła? Bo jest jeszcze 1 drastyczna metoda - widziałem np. za 8 stów trchę używane koła 1400g.. I jesteśmy poniżej 11kg.. Tylko ja bym tego nie kupił. Masz fajne, mocne koła i bym przy tym został..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
worms

GdyniaBiker, Tobo, R3surrection, bardzo mi pomagacie, każda propozycja jest na wagę złota.

Wygląd też jest bardzo ważny, myślałem nad pancerzami które by leciały w kolorek który by się ładnie komponował z całością, czerwony, niebieski, do tego śrubki Ti. Muszę sprawdzić jak z dostępnością tych części i ceną.

Teraz wybieram się wymienić mostek, mam nadzieję że się uda bo długość kiery to 580mm, czyli F99 nie będzie przegięciem.

 

GdyniaBiker, cieszę się że składasz przy okazji też rower dla siebie, zawsze to jakieś przyszłe kompendium hehe, ile ważysz chłopie?

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×