Skocz do zawartości

[przerzutka tyl] Rodzaj pancerza , dlugosc odcinka itp


wookie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zestaw : XT dlugi wozek zwykla sprezyna , 03-04 jakos rocznik , deorka manetka , kaseat 11-26.

 

Calosc sprawna , przerzutka luzu nie ma ale mam ciagle problem calosc wyregulowac.Generalnie sytuacja jest taka ze w srodkowej czesci przelozen zmiana o 1 powoduje jedynie naprezenie pancerza , zero ruchu przerzutki , 2 przeskoki powoduja zmiane przelozenia , wiadomo jak to wplywa na dzialanie calosci. Generalnie sprawdzalem rozne dlugosci ostatniego odcinka pancerza i brak zmian , za krotki wiadomo do kitu za dlugi tez nie dobrze , pancerz jest hamulcowy , zawsze na takim jechalem , ale , moze jest akurat ten zbyt gietki/miekki ? Sam juz nie wiem czy zmieniac na inny , ewentualnie odpowiedni czyli do przerzutek , w sumie to chyba w nim lezy problem , ale jak ktos mial takie problemy z dobra regulacja przerzutki to pisac , ewentualnie jakie odczucia przy zastosowaniu roznego rodzaju pancerzy itd.

  • Mod Team
Napisano

Zobacz jak to będzie chodziło z pancerzem przerzutkowym.

Jeśli poskutkuje to wiesz w czym tkwi problem,

jeszcze możesz zobaczyć z twardym pancerzem hamulcowym.

 

Może to coś z manetką,

zapadki do końca nie wskakują. B)

Napisano

Pancerz hamulcowy ma średnicę wewnętrzną większą niż pancerz przerzutkowy. Pancerz przerzutkowy jest bardzo dobrze dopasowany do linki przerzutkowej. Poza tym dobrze jest wszystko nasmarować. Ja dla przykładu używam brunoxa raz na jakiś czas i nie narzekam.

Napisano

srednica jest malo istotna. linka przerzutkowa ma 1,8mm a hamulcowa 2mm. marne 0,2mm nie ma tu wiekszego znaczenia. wazne jest to, ze pancerz hamulcowy zbudowany jest ze spirali metalowej, przez co zachowuje sie troche jak sprezyna i ulega sciskaniu. pancerz przerzutkowy zbudowany jest za to z rownoleglych metalowych "pretow" dzieki czemu nie jest scisliwy. zmarowanie nieuszczelnionych pancerzy to nie najlepszy pomysl.

Napisano

Nie raz mialem pancerz hamulcowy i bylo ok , dobra kupie odpowiedni , zobacze , manetka raczej sprawna hmm ale rozbiore przy okazji moze jakims cudem cos przepuszcza nieco , ale ewidentnie pancerz sie zagina , pierwszy raz cos takiego mam w sumie i zaczalem sie zastanawiac wlasnie co na co i jak moze wplywac.

Napisano
Nie raz mialem pancerz hamulcowy i bylo ok , dobra kupie odpowiedni

 

 

dziekuje bardzo, ze to dla mnie robisz. jestem naprawde wdzieczny. ostatni slyszalem o ciekawej metodzie antykoncepcji: facet wsadzal jadra do wrzatku na kilka sekund. podobno dzialalo i bylo ok.

Napisano

u mnie to samo, na środkowych przełożeniach trzeba przerzucić o 2, czasem o 3 żeby wskoczyło, zeskoczyło. ale to prawdopodobnie wina braku końcówek i pancerza od hamulca, ale... w sumie to jakoś mi nie przeszkadza

Napisano

tak to jest czasem, że niewłaściwe użytkowanie powoduje niewłaściwe działanie :P

swoją drogą sam kiedyś miałem nieświadom tego linkę od przerzutki zamiast hamulcowej i działało, o dziwo nawet nie pękła :P

Napisano

Miałem to samo pomogło po wymianie na nowy pancerz i złożenie zamkniętego systemu mowa o v-kach, od tej pory zero problemów. Jesli ktoś zainteresowany to po dokladniejsze info zapraszam na priv. Pozdrawiam :].

Napisano
Miałem to samo pomogło po wymianie na nowy pancerz i złożenie zamkniętego systemu mowa o v-kach, od tej pory zero problemów. Jesli ktoś zainteresowany to po dokladniejsze info zapraszam na priv. Pozdrawiam :].

 

jak mogles miec to samo skoro mowa o przerzutce chyba ze ja czegos nie wiem o v-kach...

Napisano

Źle się wyraziłem miałem pancerz od hamulców v-łek założony na tylnej przerzutce, plus uszczelnienia z końcówek z dziubkiem i koszulek termokurczliwych. Całość wygląda tak że linka jest osłonięta na całej swojej długości plus smar wewnątrz pancerzy i jest miodzio :]

Napisano

powiem tak - koncowki mam mosiezne wzmacniane uszczelniane, chyba az za dobre, pancerze przed wkladaniem linek psikalem smarowidelkiem i nic - xt dziala gorzej niz wyregulowany sis

 

takie pytanko jeszcze - czy na tak kiepska jakosc przerzucania moze miec wplyw zajechany lancuch i kaseta?

 

dzisiaj wstawie zwykla linke o troche wiekszej srednicy + dluzszy odcinek pancerza przy przerzutce, jak to nie pomoze to chyba oddam rower do regulacji przerzutek :)

Napisano
powiem tak - koncowki mam mosiezne wzmacniane uszczelniane, chyba az za dobre, pancerze przed wkladaniem linek psikalem smarowidelkiem i nic

 

zrobiłeś wszystko by zepsuć współpracę manetki z przerzutką.

 

zrób eksperyment: załóż pastikowe końcówki bez żadnych uszczelnień, nierdzewne linki (np. accenta, ale bez żadnego teflonu), wymień pancerze na nowe z wkładem, linki przed założeniem odtłuść benzyną ekstrakcyjną.

 

potem sprawdź jak to działa - jak Ci się nie spodoba, to wróć do poprzedniego zestawu.

Napisano

są dwa problemy z metalowymi:

1. niektóre trzeba wręcz siłą nabiajać na pancerze

2. mają za małą średnicę zewnętrzną i luźno "latają" w otworach przelotek ramy

 

oczywiście obydwa problemy można obejść, a nr 2 odpowiednio wykorzystany jest wielką zaletą - tak wiec zgadzam się, że metalowe są najlepsze.

Napisano

a ja uważam, że obojętnie jakie końcówki się ma byle ich średnica/wielkość pasowały do pancerza wg. w przelotkach mogą sobie lekko latać

Napisano

nie moga. tak pancerz jak i koncowka musza byc dopasowane do przelotki. jesli pancerz w przelotce bedzie mial luz, to ustawi sie pod katem, a wtedy linka bedzie ocierac o koncowke/pancerz co uposledzi prace napedu. kiedys o uszy obila mi sie historia, w ktorej luzny pancerz wyszlifowal przelotke prawie do zera (rama author).

Napisano

Moim zdaniem dlugość pancerza ma duze znaczenie, ostatnio jestem zachwycony dzianiem x9 z tigerami przy zastosowaniu najtanszych pancerzy ale bardzo krotkich z zastosowaniem melatowych koncowek. Wspolpraca manetki z tylna przerzutka była idealna, po skroceniu pancerza o okolo 25% predkość zmiany jest wiecej niz zadowalajaca.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...