b1ogusz Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 Witam Jaka jest roznica miedzy korbami LX m582, a Hone m600? Z tego co wyczytalem na necie to poza kolorem roznia sie oska - w Honie jest mocniejsza - od Sainta. Prawda to? Sa moze jeszcze inne roznice? Dodam ze Hone jest tanszy ok 30 zl od Lx'a
Mod Team bogus Napisano 10 Lutego 2008 Mod Team Napisano 10 Lutego 2008 Tak jak napisałeś różnicy nie ma poza kolorem. O osi nic nie słyszałem.
bodziekk Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 A właśnie, że jest różnica. Różnią się pająkiem.
nabial Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 hone ma mocniejszy pajak tak btw to korzystaj z wyszukiwarki, bo zaraz cie admini pogonia
b1ogusz Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Wychodzi na to ze Hone jest tanszy i lepszy?!? Wlasnie go zakupilem - mam nadzieje ze sie sprawdzi... Jak znacie jeszcze jakeis roznice, to piszcie - dobrze wiedziec co sie ma:)
Gromosmok Napisano 10 Lutego 2008 Napisano 10 Lutego 2008 HONE FC-M600-3 • Mechanizm korbowy HOLLOWTECH II Zapewnia optymalną równowagę między niską wagą a sztywnością • FC-M600-3 : 44-32-22T • Trzyrzędowe tarcze Hyperdrive SG-X • Współdziałanie z DUAL SIS • Stalowa ośka osi suportu i stalowe tuleje gwintu do pedałów zapewniają trwałość DEORE LX FC-M582/M583-K Mechanizm korbowy HOLLOWTECH II • Lżejszy i sztywniejszy • Trzyrzędowe tarcze Hyperdrive SG-X • Długości ramion korby: 170 mm, 175 mm • FC-M582 : 44-32-22T FC-M583-K : współpraca z pełną osłoną łańcucha 44-32-22T, 48-36-26T • Linia łańcucha 50 mm • Masa: FC-M582 907 g
b1ogusz Napisano 10 Lutego 2008 Autor Napisano 10 Lutego 2008 Dzieki za rozpisanie:) Na czym polega dual sis? To jakis system zmieny przelozen? Czy jesli mam cala reszte napedu srama to zrobi mi to jakas roznice?
MrJ Napisano 14 Lutego 2008 Napisano 14 Lutego 2008 Czy jesli mam cala reszte napedu srama to zrobi mi to jakas roznice? Nie. Ja mam tak samo. Korba Shimano (Deore na kwadrat, Deore na Octalink, teraz LX na zintegrowaną się szykuje) a calą resztę SRAMa. I hula bo musi PS. Hone z osią alu (są takie!) ma ją wyraźnie grubszą niż LX - ostatnio miałem obie w rękach i naprawdę to widać. PS2. Dual SIS znaczy tyle, że przednia przerzutka ma tylko trzy położenia - dzięki zastosowaniu triggerów lub gripów bez mikroindeksacji, a Shimano stosuje tylko takie. Mikro jest w gripach SRAMa (choć tu można spobie wybrać. Triggery SRAM też mają 3 przełożenia, bo trudno aby było inaczej ).
calvis Napisano 21 Lutego 2008 Napisano 21 Lutego 2008 W nowym LXie jest oś stalowa, jak jest z hone? Mam tu na myśli konkretnie aukcje: http://www.allegro.pl/item311940278_mechan...f_cm_600_3.html http://www.allegro.pl/item313141797_korba_...owa_289pln.html Nie kryję, że wolałbym hone, głównie z uwagi na kolor, srebrny lx będzie wyglądał średnio...
kello Napisano 22 Lutego 2008 Napisano 22 Lutego 2008 do 2007 w lx byla oska alu, teraz na 2008 jest stalowa jak w xt o mniejszej srednicy, przez co lozyska maja wieksza srednice. w hone jest alu jak w lx do 2007... tak sadze ze dobrze mowie
PsychoticArchitect Napisano 22 Lutego 2008 Napisano 22 Lutego 2008 też kiedys chciałem Hone, bo czarna ale srebrny LX też wyglada kozacko Korby różnia się pająkiem, w hone jest jak by odwrócony w stosunku to tego z LXa
Baukan Napisano 22 Lutego 2008 Napisano 22 Lutego 2008 ...DEORE LX ... Lżejszy i sztywniejszy ... Przykro mi ale wg testów (jak zwykle niemieckich) Hone jest o jakieś 1%-2% sztywniejszy od LX'a. Chyba przez inny pająk.
nabial Napisano 22 Lutego 2008 Napisano 22 Lutego 2008 oczywiscie jest to odczuwalne w trakcie jazdy hyh
MrJ Napisano 22 Lutego 2008 Napisano 22 Lutego 2008 do 2007 w lx byla oska alu, teraz na 2008 jest stalowa jak w xt o mniejszej srednicy, przez co lozyska maja wieksza srednice A czasem ośka stalowa i alu nie mają IDENTYCZNEj średnicy zewnętrznej? Bo stalowa owszem, jest cieńsza a alu grubsza, ale to się tyczy wewnętrznych średnic. Zewnętrzne wyglądają identycznie, choć suwmiarką nie mierzyłem... calvis - obie wyglądają na alu. W stalowych widać tylko taki cieniutki paseczek, jakby rysowany srebrnym cienkopisem, a oś alu to dobry pierścionek
MrJ Napisano 23 Lutego 2008 Napisano 23 Lutego 2008 Moim zdaniem jedyną różnicą jest chyba waga - aluminiowa musiała być odpowiednio gruba przy tej średnicy i stąd była cięższa od obecnej stalowej (bodajże 20g). Co do wytrzymałości - nie mam pojęcia, ale jakoś nieczęsto słyszało się o polamanych Hone czy LX z poprzednich lat. Z kolei przy stalowej osi XT słyszałem kilka razy opinię, że jak się mokry syf dostanie na nią (konkretnie w wolną przestrzeń między osią a suportem), to korozja murowana
ulvgar Napisano 23 Lutego 2008 Napisano 23 Lutego 2008 Zewnętrzne wyglądają identycznie, choć suwmiarką nie mierzyłem I pewnie są bo inaczej musiałyby być inne wkłady suportowe. A co do tego syfu to wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzie i regularnie korbę serwisować. Oczywiście można do serwisu zajechać ale z brudnym rowerem i późną porą to raczej nie wypada Niedawno kolega wyciągał wkład suportowy z ramy i mimo, że za wiele przebiegu nie miała to jednak nieco piasku w mufie suportowej się zebrało...
kminek18 Napisano 23 Marca 2008 Napisano 23 Marca 2008 Wie ktoś jaką oś posiada Hone ? Taka jak LX m582 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.