Skocz do zawartości

[Bębenek]-serwis


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem ze przy pedałowaniu co jakiś czas (w miare często) przeskakuje mi łańcuch i towarzyszy temu stukot. Zorientowałem sie że najprawdopodobniej będzie to bębenek. Chciałbym sie za to zabrać sam w domu jednak nigdy tego nie robiłem, dlatego prosze o wasze instrukcje na ten temat.

Czy taka konserwacja może coś dać czy raczej nie przyniesie zamierzonych skutków??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie kaseta w porzadku. Incydent z łańcuchem wywołany był tym że w starym (o podobnym przebiegu do nowego) było źle zapięte ogniwko i to było przyczyną ciągłego przeskakiwania. Po zmianie łańcucha na ten nowy(chwilo miałem założony stary bo tamten sie odrdzewiał) nie wyśtępuje juz ten efekt. Jednak nadal co jakiś czas przy mocniejszym depnięciu czuć przepuszczenie zapadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze sie opłaca choćby po to aby sprawdzić jak ze smarem i kulkami,

a czy przypadkiem nie zużyla ci sie kaseta?

 

 

jestem przeciwnego zdania. profilaktycznie mozna sprawdzac komponenty rozbieralne, a bemben piasty do takich oficjalnie nie nalezy. druga rzecz: awaria bembna daje bardzo charakterystyczne objawy, nie da sie z niczym pomylic. jesli autortematu nie jest pewny, ze to wlasnie bemben, to prawdopodobnie przyczyna jest inna.

 

marcin1212: co z ta przerzutka? rozumiem, ze objawy, ktore opisywales w tamtym temacie i te tutaj to jedno i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem przeciwnego zdania. profilaktycznie mozna sprawdzac komponenty rozbieralne, a bemben piasty do takich oficjalnie nie nalezy.

 

a według jakich oficjalnych doniesień bęben jest nierozbieralny? ma spawy albo nity? tak samo jak każde inne łożsko w rowerze potrzebuje od czasu do czasu smarowania,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem przeciwnego zdania. profilaktycznie mozna sprawdzac komponenty rozbieralne, a bemben piasty do takich oficjalnie nie nalezy. druga rzecz: awaria bembna daje bardzo charakterystyczne objawy, nie da sie z niczym pomylic. jesli autortematu nie jest pewny, ze to wlasnie bemben, to prawdopodobnie przyczyna jest inna.

 

marcin1212: co z ta przerzutka? rozumiem, ze objawy, ktore opisywales w tamtym temacie i te tutaj to jedno i to samo.

 

było to coś innego, ale udało sie rowiązac problemy. Na chwile obecną co jakiś czas czuć trzask. Wydaje mi sie że to włąsnie bedzie przepuszczanie bębenka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a według jakich oficjalnych doniesień bęben jest nierozbieralny? ma spawy albo nity?

 

wedlug tych, ktore producent umieszcza na swojej stronie. nie ma zadnych nitow/spawow, a nawet gdyby mial to i tak dalo by sie go rozlozyc i zlozyc, kwestia uzycia odpowiednich srodkow. po prostu robienie tego na wszelki wypad jest nierozsadne i nielogioczne.

 

 

marcin1212: no to do dziela. zaopatrz sie w pensete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dzieła do dzieła, ale mógłbyś opisac w jaki sposób to rozebrać i złożyć z powrotem?

 

proste jak budowa cepa i nie ma co sie cykać

 

po zdjęciu kasety, bębenek trzymany jest na jednej śrubie, pamiętaj o lewym gwincie odkręcasz sciągasz, czyścisz zapadki sprężynki kulki( chyb a że masz maszyny), i w odwrotnej kolejnośći wszystko do kupy,

Nie wiem czy w niektórych modelach owa śruba nie jest zabezpieczona dodatkowo pierścieniem segera, ale nawet jak to też to nie komplikuje sprawy,

 

Dobrze by było też gwinty przy składaniu przesmarować pastą samokontrującą,

 

Ja ze swojej strony polecam od czasu do czasu zajrzeć do bębenka co by uniknąć sytuacji zatarcia kulek, zwłaszcza jak myjesz rower myjką ciśnieniową,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyjmiesz ośkę, to albo luzujesz bieżnię- młotek i śrubokręt, odkręca się w prawo, albo odkręcasz bębenek imbusem 10- tak odkręca się w otworze po ośce, a bieżnie luzujesz sobie później, ale bębenek musisz wkręcić w imadło. Jak już odkręcisz bieżnię, trzymaj bębenek na czymś płaskim, pod bieżnią będą cienkie podkładki, można nimi regulować luz. Teraz delikatnie zdejmujesz zewnętrzną część bębenka- uwaga na malutkie kulki, są dwa rzędy po 25! teraz pozostaje wyczyszczenie zapadek, oglądasz sobie sprężynkę- lubiły pękać, wszystko ładnie czyścisz. Ja kulki osadzałem na minimalnej ilości smaru stałego, gdy dasz go za dużo, to dostanie się na zapadki i będą przepuszczały. składanie: układasz dolne kulki-nakładasz drugą część bębenka-układasz drugi rząd kulek-podkładki pod bieżnie -nakręcasz bieżnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieznia jest pod kulkami, a one są pod tym zabezpieczeniem widocznym po zdjęciu kasety. Po odkręceniu bieżni: Kulki, a na śroku podkładki, później przerwa na zapadki i kolejne kulki-tyle. Nie ma się co dużo pytać, tylko brać się do roboty- wszystko wyjdzie w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy już wyjmiemy oś, zabezpieczenia i kulki, zabieramy się za odkręcenie bieżni-można tak

c1940dbc35dc1cc4m.jpg

zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ukazuje się nam taki widok

282c2c5a6e0700b0m.jpg

Zdejmujem zewnętrzną część- uwaga, część kulek może wypaść !!!!! 2x25 sztuk

Widok bębenka po zdjęciu zewnętrznej części

c15dde476213da52m.jpg

zdejmujemy pozostałe kulki i wszystko czyścimy

bd4c5db60ba56636m.jpg

U góry znajdują sie podkładki-wyjmując najcieńszą, można zlikwidować lekki luz

31bef80a5e82f69cm.jpg

Składamy wszysko

089d6eed2653aadfm.jpg

i skręcamy bieżnią, uwaga-trzeba dobrze złapać gwint

5dc8bf60856ee76em.jpg

Jest to wersja bez odkręcania od piasty, można to zrobić imbusem 10 mm. Może komuś jeszcze się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...