Skocz do zawartości

[oswietlenie] dynamo zewnetrzne vs to w piescie


tobiasz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesto wracam do domu w nocy

wczesniej uzywalem lamki 5diodowej ale niestety skradziono mi ja...

teraz zasntawaiam sie nad lampa na dynamo

i teraz pytanie

czy jest sens inwestowania w piaste z dynamem czy takie zwykle dynamo za 5 pln w zupelnosci wystarczy?

 

mozecie mi polecic jakas dobra, mocna lampe na dynamo?

Napisano

Mam (stary, ale jak grzeje) rowerek holenderski. POstanowilem pojsc ze soba na ugode i poswiecilem kilknascie zloty na lampke 5-diodowa Addera + majac juz od zawsze dynamo zewnetrzne, postanowilem zainwestowac w dobre oswietlenie na dynamo (oczywiscie na przod) :

 

http://www.bumm.de/docu/grafiken/172.jpg firmy Busch & Müller KG LUMOTEC topal i jestem ZACHWYCONY!

 

Piorunujaca moc i efekt koncowy. Moze to nie to samo co reflektor od TIRA ale swietnie oswietla droge.

 

A jesli chodzi o dynamo : Jest firma AXA-BASTA ktora robi doskonale dynama zewnetrzne. Sam mam jedno z nich!

 

Nigdy nie slyszalem zadnych opini o dynamie w piascie. Podejrzewam ze z tym jest tylko kupa roboty: specjalna piasta+szprychy odpowiedznio dopasowane itp

 

Wybor nalezy i tak do Ciebie :)

 

A jaki masz rowerek? Ja mam Trekkingowy:)

Napisano

Dynamo w piaście jest znacznie lepsze od zewnętrznego. Po pierwsze duzo mniejsze opory toczenia. Nie wydaje dziwnych dźwięków, nie przestanie działać w czasie deszczu (zewnętrzne się często ślizgają). Można je łatwiej właczyć - chociaż miałem kiedyś dynamo zewnętrzne które załączałem w czasie jazdy jednym ruchem buta;)

Jedynym z niem problemem jest właśnie to o czym napisał Ziomek. Trzeba na nowo zaplatać koło - co kosztuje. Samo dynamo też do najtańszych nie należy. Moim jednak zdaniem jeżeli możesz sobie na to pozwolić dużo lepszym rozwiązaniem będzie dynamo w piaście. Niestety nie wiem które konkretnie są warte polecenia ale słyszałem kiedyś, że wszystkie Shimanowskie dynama w piaście są bardzo dobre i trawałe.

  • 1 rok później...
Napisano

Przepraszam, za odświeżanie tematu, ale sam właśnie się zastanawiam nad zelektryzowaniem roweru. Jako, że jeżdżę w trudnym terenie lepiej sprawdzi się chyba dynamo w pieśce, ale nie mogę znaleźć żadnych opinii na temat tego rozwiązania. Znalazłem jeden sklep w Polsce który oferuje takie piasty Shimano, ale ceny niestety nie podają, pewnie żeby nie odstraszać ;) Zadzwonię do nich jutro i się dowiem. Dokładnie zastanawiam się nad modelem Shimano DH-3N71 ponieważ ma z założenia działać w rowerach górskich.

Z oferty fimy AXA-MAG rozsądnym wyborem wydaje się HR Traction, z racji ograniczenia prądowego. Ale chyba nie mam za bardzo jak tego zamontować do roweru :/

 

Prądnica ma zasilać GPS przez port USB, lampki mam na baterie. Pewnie będę musiał i tak zmontować jakiś układ z pomocniczym akumulatorem który będzie dbał o stały i ustabilizowany dopływ napięcia, ale to już jak będę miał dynamo to się będę bawił.

Napisano

Dzwoniłem do sklepu, sprowadzają tylko na zamówienie tą piastę i cena oscyluje w okolicy 200zł Tragedii nie ma ale rewelacja to też nie jest.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Mam dynamo w piaście Sturmey Archer w takim holenderskim rowerku i mam problem taki że już spaliło 2 żarówki w krótkim czasie a niby wszystko się zgadza tzn dynamo daje tylko na przednią lampę 6v 3w i taka jest żarówka ale dziwne jest to że przy wolnej jezdzie lampa błyska a jak się rozpędzi to dopiero równo świeci ,a w ogóle to się tego dynama nie włącza tylko włącza się lampę

Napisano

Przy wolnej jeździe błyska bo wytwarza się tam prąd przemienny. Podczas szybszej jazdy częstotliwość prądu jest większa i nie widać takiego zjawiska. Przy wyłączeniu lampki wyłącza się również dynamo-nie ma już oporu.

  • Mod Team
Napisano

Podczas jazdy z prądnica bez odbiornika np. zarowi pradnica wytwarza samo napiecie i nie ma oporow toczenia. Podpinając odbiornik zaczyna płynąc prad co powoduje obiciązenie dla pradnicy w zaleznosci jaki jest pobor.

 

Takie pradnice sa raczej do spokojnej jazdy i nie maja regulatorow no przynajmniej w wiekszosci. Tak wiec jezeli przy wyzszych predkościach zarowki sie przelapają to albo zastosowac diody ktore sa bardzie odporna na wahania napiecia albo układ regulatora napieca zeby było ciągle takie samo jak w autach czy motorach.

 

Co do dynama zewnetrznego to nie polecam. Co prawda sa tanie ale działają topornie, slizgaja sie po mokrym, brzecza i czasto sie psuja (te tanie).

Napisano

Posiadam takie dynamo w piaście i opory toczenia pod obciążeniem nie są odczuwalne.Jeżdziłem na świetle z prędkością i 7km/h i ponad 30km/h,przy porządnej lampce światło jest non stop takie samo.Jedyny feler to lampka w przypadku uszkodzenia to cena około 100-150zł,lub kupno lampki na baterię lub pod dynamo Luceo firmy Spanninga(http://rowerywadecki.pl/?232,dioda-spanninga-luceo-xba-xs).Posiadam takowe na baterię i jestem zadowolony.

  • 1 rok później...
Napisano

Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ posiadam nietypowe dynamo zewnętrzne, które produkuje prąd o parametrach: 12V/0,5A (6W). Jestem z niego bardzo zadowolony, gdyż kierując 5W mocy na przedni reflektor - otrzymuję bardzo ładne światło i komfort jazdy.

Niestety - problemy pojawiają się podczas deszczu czy większej wilgoci. Czy zna ktoś sposób, co zrobić, by zapobiec ślizganiu się główki dynama na mokrej oponie?

 

Pzdr. :icon_mrgreen:

Napisano

Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ posiadam nietypowe dynamo zewnętrzne, które produkuje prąd o parametrach: 12V/0,5A (6W). Jestem z niego bardzo zadowolony, gdyż kierując 5W mocy na przedni reflektor - otrzymuję bardzo ładne światło i komfort jazdy.

Niestety - problemy pojawiają się podczas deszczu czy większej wilgoci. Czy zna ktoś sposób, co zrobić, by zapobiec ślizganiu się główki dynama na mokrej oponie?

 

Pzdr. :)

 

 

Możesz poszukać jakiegoś gumowego kółeczka które załozysz na metalowe kółko dynama, kiedyś ludzie zakładali gumowe kółeczka od zabawek, o ile dobrze pamiętam w sklepie rowerowym udało mi się kiedyś kupić taką gotową gumową nakładke na dynamo

Napisano

Albo produkowali kiedyś (nie wiem jak teraz) opony które miały z boku specjalne wyprofilowania i miejsce na styku z dynamem (takie ząbkowane). Przez co tarcie było większe.

Napisano

2 zł kosztuje ta nakładka na dynamo. Jak nie dostaniesz to daj info na priv - wyślę Ci pocztą.

 

 

wielkie dzięki, za chęć pomocy ;) Takowe kółeczko nabyłem już jakiś czas temu - lecz nie zmienia to postaci rzeczy, iż problem pozostaje. Naturalnie - bez rowków z boku opony nie ma mowy o dynamie.

Ciekawem pomysłem jest za to zastosowanie kółek / opon od zabawkowych samochodzików... O tym nie pomyślałem. Zwiększając promień, spadnie nieco opór toczenia i być może to - choć połowicznie - rozwiąże sprawę.

 

Z góry jednak dziękuję :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...