Sniko Napisano 5 Listopada Napisano 5 Listopada Dzień dobry, chciałbym zamontować korbę CUES FC-U4000 42T do roweru Madani Cabrero, czy technicznie uda się to zrobić? Można to jakos sprawdzić? "Na oko" wydaje mi sie że profil ramy może uniemożliwić taki montaż, ale nigdy nie miałem takiej korby, może jest ona inaczej wyprofilowana...? Będę wdzięczny za podpowiedzi. Cytuj
Sniko Napisano 5 Listopada Autor Napisano 5 Listopada Oczywiście czytałem, niestety autor nie wymieniał korby na jednorzędową Cytuj
Brukiew_Niepospolity Napisano 6 Listopada Napisano 6 Listopada (edytowane) W dniu 5.11.2025 o 14:53, Sniko napisał: Dzień dobry, chciałbym zamontować korbę CUES FC-U4000 42T do roweru Madani Cabrero, czy technicznie uda się to zrobić? Można to jakos sprawdzić? "Na oko" wydaje mi sie że profil ramy może uniemożliwić taki montaż, ale nigdy nie miałem takiej korby, może jest ona inaczej wyprofilowana...? Będę wdzięczny za podpowiedzi. W sensie chodzi o wielkość blatu? Bo wiele rowerów "górskich" nie ma miejsca na 1 blat większy niż te 38T. Sama korba po to ma Q-factor 178mm, żeby spokojnie Ci weszła. Cues do MTB są szerokie, a to nie jest żaden fatbike. Napisz zwyczajnie do dystrybutora, czasem wiedzą takie rzeczy. Edytowane 6 Listopada przez Brukiew_Niepospolity Cytuj
Sniko Napisano 6 Listopada Autor Napisano 6 Listopada Tak, chodzi o blat, pisałem do producenta, bez odezwu... Poniżej jak to wygląda w oryginale. Cytuj
chudzinki Napisano 7 Listopada Napisano 7 Listopada 11 godzin temu, Brukiew_Niepospolity napisał: Sama korba po to ma Q-factor 178mm, żeby spokojnie Ci weszła. Czy ten parametr ma tu jakieś znaczenie? A nie liczy się linia łańcucha? Znając linię łańcucha nowej korby, znając średnicę zębatki 42t (wg Banless to 177,1 mm) i mając zamontowaną starą korbę powinno się to ogarnąć. Cytuj
Brukiew_Niepospolity Napisano 7 Listopada Napisano 7 Listopada @chudzinki Jakbyś miał za wąską korbę, to teoretycznie mógłbyś piętą walić po tylnych widełkach w co szerszych zboostowanych rowerach górskich. Teoretycznie, bo praktycznie, to nie mam roweru górskiego Kolega napisał zresztą "nigdy nie miałem takiej korby, może jest ona inaczej wyprofilowana" - więc założyłem, że się martwi o coś nietypowego. Oczywiście trzeba zrobić tak jak mówisz, w razie wątpliwości autor by ściągnął obecną korbę, wziął kartonowe kółko średnicy 179,5mm (żeby mieć chociaż odrobinę zapasu) i sprawdził, jak wchodzi. 5 minut roboty. Cytuj
Brukiew_Niepospolity Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu W dniu 6.11.2025 o 23:50, Sniko napisał: Tak, chodzi o blat, pisałem do producenta, bez odezwu... Poniżej jak to wygląda w oryginale. To masz takie zadanie: 1) Zwyczajnie wyciąć kółko z kartonu, rozciąć je, by założyć na korbę między zębatkę zewnętrzną a środkową i zobaczyć, jak wejdzie. To jest 3 minuty roboty. Wariant dla masochistów: 1) sprawdzić linie łańcucha twojej obecnej korby - ta linia wyznacza ci miejsce, gdzie ląduje środkowa zębatka, zakładając oczywiście, że użyto "rekomendowanego suportu" a nie krótszego/dłuższego (bo i takie jaja się zdarzają). Sprawdzić model. Według netu w takich rowerach obecnie montują korbę z 34T środkowym blatem - Prowheel MA-AC49. Ale nie ma jej na stronie producenta i cholera wie, jaka jest linia łańcucha. Może to ta? 2) jak już wiesz, jaka jest linia łańcucha, to porównujesz z Cues, które ma 52mm. 3) Mierzysz teraz ile masz od zębatki do widełek w płaszczyźnie zębatki. Teraz sprawdzasz, o ile widełki oddalają się od osi korby gdy przesuniemy się o 3,5mm w kierunku zewnętrznym (patrząc na kąt, to może być i 7-8mm) Dodajesz to do wyniku. Potrzebujesz koło 14mm (różnica promienia zębatki 34T vs 42T) + 3-4mm na zapas. Koniec. To chyba lepiej wyciąć kółko z kartonu, co? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.