huskarl Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Witam, Po 9 latach rama w moim fullu postanowiła sobie pęknąć. Rower to: https://www.mtbiker.shop/shop/bikes/mountain/full-suspension/gt-helion-275-pro-2016-mountain-bike-p29973.html Spawać się chyba tego nie da, więc trzeba zmienić. Chciałbym zachować jak najwięcej gratów. Niestety nie mogę znaleźć ramy, która by pasowała. Rower ma koła 27,5" oraz widelec bez boosta. Już ta kombinacja sprawia, że wybór jest bliski zeru. Jeśli dorzucimy jeszcze rozmiar XL (~21") i główkę ramy 1-1/2=>1-1/8, by wrzucić amorek, to nie mogę nic znaleźć. Już porzuciłem nadzieję na możliwość zamontowania dampera, bo ten rozmiar jest mocno niepopularny, więc wyszedłby HT. Nie wiem jak szukać? Google jest mocno niepomocny, gdyż nieprzerwanie wciska mi niepasujące ramy Dartmoor. Cytuj
KSikorski Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Spytaj w rowerix w Żyrardowie lub w Świat roweru w Sochaczewie. Cytuj
wr81 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Kiedyś było trochę starszych ram Felta na oś 142 tutaj; https://www.gt2.bike/rahmen?sort=price_ascending niestety aktualnie zostały tylko 29 w tym standardzie (200-300EUR bez dampera). Jako jakieś rozwiązanie gdyby ramy f-s nie udało się znaleźć na zagospodarowanie kompentów jest tam rama hardatil 27.5 na oś 12x142 za 99EUR https://www.gt2.bike/product-page/rahmenset-storck-mtb-zero2seven-27-5 Co do Rowerixa z Żyrardowa to mają raczej aktualną ofertę na allegro lub swojej stronie. Co do Pana z Zosina k. Sochaczewa to trzeba dzwonić a najlepiej pojechać tam (po upewnienieniu ze jest na miejscu) pogrzebać znim po tych stodołach, kurnikach i garażach bo oferta na olx jest niepełna i często nieprecyzyjna.. W Żyrardowie jest jeszcze drugi mniejszy gracz: https://allegro.pl/uzytkownik/BIKER_ZYRARDOW/czesci-ramy-16447 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Na ramy z boostem z tyłu to tak do końca bym się nie zamykał... https://allegro.pl/oferta/adapter-piasty-do-ram-boost-baradine-bc-04-17589483191?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_high_asp&ev_adgr=vehicle_parts_motorcycle_accessories_high_asp&ev_campaign_id=22917762640&utm_keyword=&gad_source=1&gad_campaignid=22917762640&gbraid=0AAAAAD24kbNvGgUWMRfq0Rb--KgLunXJq&gclid=Cj0KCQjwrojHBhDdARIsAJdEJ_dMXN8vEstOXDyauxikxISH6pS7a2BvJVeT658qmWI5WTBSWjEaTYIaAopOEALw_wcB Cytuj
Dokumosa Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Pamiętać trzeba, że ten adapter nie zmienia linii łańcucha. Jeśli przód da się zamontować na linii 49mm to świetnie, jeśli nie to trzeba się przyzwyczaić do większych przekosów na większych koronkach w przypadku napędu 1x, w przypadku 2/3x może wyjść jeszcze inny problem. Cytuj
wr81 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Ramy z boostem będą raczej nowsze generacyjnie, co w połączeniu z kołem 27.5 oznacza że będą to ramy full suspension raczej trailowe, all-mountain itp itd raczej z większymi skokami niz w obecnym rowerze (który ma widelec fox 32 120mm). Przy starszych ramach z kolei warto przed zakupem (gdy nie ma w komplecie dampera) warto popatrzeć na ceny pasującego. dampery do starszych ram w rozmiarach "imperialnych" są wyraźnie droższe i trudniej dostępne niż obecne metryczne (np.210x50 czy 185x55 dostępne już w zakresie 20-50EUR na bike discount chociażby). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.