PawelW84 Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Cześć Rozglądam się za jakimś narzędziem do demontażu łożysk np. z piast kół lub bębenka. Znalazłem coś takiego od goodmoodbike: https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing_puller/ https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing-press-brm-1/ Komplet dla 4 średnic wewnętrznych i 5 zewnętrznych wychodzi 450 zł Jest też rozwiązanie konkurencyjne ze wschodu: https://pl.aliexpress.com/item/1005008093463543.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000043693420115"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol Używał ktoś, macie jakieś doświadczenie ? Możecie coś polecić ? Cytuj
Dokumosa Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Jesli nie masz przestrzeni między bieżną wewnętrzną łożyska a korpusem/osią/tulejką żeby wlazły "pazurki" takiego ściągacza to tylko element popieprzysz takim wynalazkiem. Spójrz na serwisowe materiały np. DT - nigdzie nie stosuje sie ściągacza a młotek nylonowy + alu pobijaki dobrane do średnic osi/łożysk. W przypadku DT dodatkowo nie zalecają stosowania pras do łożysk ze względu na konieczność zapewnienia takiego osadzenia, żeby łożyska nie party praktycznie żadną siłą na oś lub tulejkę pomiędzy nimi - prasą ciężko zrobić z wyczuciem. Mam kilka róznych ściągacza, również bardzo drogich. Od czasu kiedy spróbowałem ogarnąć piastę z bębenkiem bez nich już do nich nie wrócę. 2 Cytuj
PawelW84 Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu Tego się obawiałem. Niestety chyba w większości kół tulejka dochodzi do wewnętrznej bieżni praktycznie na gładko. Ciężko żeby coś się tam zahaczyło. Do tej pory do wybijania łożysk używałem pobijaka warsztatowego, a do wciskania praski od Bitula, ale ostatnio naszło mnie żeby rozejrzeć się za bardziej profesjonalną metodą . Myślałem że długość tej wewnętrznej tulejki jest tak dobrana że pasuje w punkt między łożyska i nie ma co się pieścić przy używaniu praski 😕 Może dlatego tak szybko poleciały mi wymieniane łożyska w przedniej piaście. A ja to zwaliłem na marną jakość FŁT. Chociaż tam gdzie wkładałem Timken wszystko dalej pięknie chodzi. Cytuj
Eathan Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Jest jeszcze coś takiego => https://pl.aliexpress.com/item/1005006140251928.html No i jest mega fajny film na YT, który porównuje te różne prasy i ściągarki. Część 3 chyba jeszcze nie powstała. 1 Cytuj
wr81 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) delete Edytowane 3 godziny temu przez wr81 Cytuj
Dokumosa Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @PawelW84 jedno łożysko ma siąść w gnieździe do końca a po drugiej stronie tylko ma się oprzeć na tulejce w taki sposób aby w obydwóch łożyskach skasował się luz roboczy - to z reguły nie jest max ile to łożysko można jeszcze wcisnąć. Praską łatwo przedobrzyć. Przy młotku po prostu się to slyszy. Tu jest to wyjaśnione szczegółowo https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology/bearing-technology Cytuj
Eathan Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @Dokumosa rozumiem, że mówisz o tym co widać na rysunku. Jedna strona ma mikro luz a druga raczej go nie ma. Luz w sensie, że nie oparła się na gnieździe. Cytuj
Dokumosa Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Tak właśnie. Do tego dobrze ilustrują o co chodzi z tym luzem roboczym rysunki przekrojowe orzez kulki łożysk. Po instalacji łożysk luz ma się zniwelować, żeby powrócić do właściwego po montażu piasty w hakach widelca. Dlatego też tak istotny jest moment dokręcania kół. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.