Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Rozglądam się za jakimś narzędziem do demontażu łożysk np. z piast kół lub bębenka.

Znalazłem coś takiego od goodmoodbike:

https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing_puller/

https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing-press-brm-1/

Komplet dla 4 średnic wewnętrznych i 5 zewnętrznych wychodzi 450 zł

Jest też rozwiązanie konkurencyjne ze wschodu:

https://pl.aliexpress.com/item/1005008093463543.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000043693420115"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol

 

Używał ktoś, macie jakieś doświadczenie ? Możecie coś polecić ? 

Napisano

Jesli nie masz przestrzeni między bieżną wewnętrzną łożyska a korpusem/osią/tulejką żeby wlazły "pazurki" takiego ściągacza to tylko element popieprzysz takim wynalazkiem. Spójrz na serwisowe materiały np. DT - nigdzie nie stosuje sie ściągacza a młotek nylonowy + alu pobijaki dobrane do średnic osi/łożysk. W przypadku DT dodatkowo nie zalecają stosowania pras do łożysk ze względu na konieczność zapewnienia takiego osadzenia, żeby łożyska nie party praktycznie żadną siłą na oś lub tulejkę pomiędzy nimi - prasą ciężko zrobić z wyczuciem. Mam kilka róznych ściągacza, również bardzo drogich. Od czasu kiedy spróbowałem ogarnąć piastę z bębenkiem bez nich już do nich nie wrócę.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Tego się obawiałem.

Niestety chyba w większości kół tulejka dochodzi do wewnętrznej bieżni praktycznie na gładko. Ciężko żeby coś się tam zahaczyło.

Do tej pory do wybijania łożysk używałem pobijaka warsztatowego, a do wciskania praski od Bitula, ale ostatnio naszło mnie żeby rozejrzeć się za bardziej profesjonalną metodą :) 

Myślałem że długość tej wewnętrznej tulejki jest tak dobrana że pasuje w punkt między łożyska i nie ma co się pieścić przy używaniu praski 😕 

Może dlatego tak szybko poleciały mi wymieniane łożyska w przedniej piaście. A ja to zwaliłem na marną jakość FŁT.

Chociaż tam gdzie wkładałem Timken wszystko dalej pięknie chodzi. 

Napisano

@PawelW84 jedno łożysko ma siąść w gnieździe do końca a po drugiej stronie tylko ma się oprzeć na tulejce w taki sposób aby w obydwóch łożyskach skasował się luz roboczy - to z reguły nie jest max ile to łożysko można jeszcze wcisnąć. Praską łatwo przedobrzyć. Przy młotku po prostu się to slyszy.

Tu jest to wyjaśnione szczegółowo https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology/bearing-technology

Napisano

Tak właśnie. Do tego dobrze ilustrują o co chodzi z tym luzem roboczym rysunki przekrojowe orzez kulki łożysk. Po instalacji łożysk luz ma się zniwelować, żeby powrócić do właściwego po montażu piasty w hakach widelca. Dlatego też tak istotny jest moment dokręcania kół.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...