PiotrWie Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Zastanawiam się czy jeżdżąc 70% po asfalcie ( czasem mocno dziurawym) i 30 % po drogach polnych e-trekkingiem bym odczuł różnicę pomiędzy hardtailem z amortyzowaną sztycą i typowym trekkingowych widelcem o skoku 63 mm a trekkingowym fullem typu np. Haibike z serii Adventr lub innych podobnych - o skoku nawet 140 mm i czy zwiększenie komfortu jazdy było by na tyle wyraźnie by zrównoważyć wzrost wagi roweru i koszt serwisu zawieszenia. Nie zamierzam zacząć jeździć po kamieniach czy dużych korzeniach, kilkutygodniowe wyprawy z sakwami też już raczej przeszły do historii. Cytuj
kipcior Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Na analogu to byłoby bez sensu. Jasne, że na dziurach różnicę byś odczuł, jest wyraźnie wygodniej choć taki NCX na pojedynczych dziurach radzi sobie niewiele gorzej. Ale taki rower ogólnie jest nieco bardziej mułowaty na asfalcie. Trochę się tej energii traci na zawieszeniu. O ile jeszcze robiąc tak ze 30-40km to powiedzmy wszystko jedno, to jadąc koło setki jest to już wyraźnie bardziej męczące. Ale na elektryku właściwie czemu nie? O ile Cię koszty serwisu fulla nie przerażają, bo potrafią być większe niż samochodu. Choć znowu asfalt tego tak szybko nie zabije. Nie musisz jeździć po kamieniach ale zawsze możesz. Za to jeśli na pewno nie wpakujesz się w cięższy teren to możesz też powalczyć ze zmniejszeniem ciśnienia w amorach. Przy nieco zbyt niskim to po dziurach płynie i komfort jest fantastyczny, Tylko można go dobić więc trzeba to wycyrklować. Kiedyś załadowałem 20kg bagażu na fulla bez regulacji zawieszenia i to było najprzyjemniejsze 2x70km jazdy jakie zrobiłem A najlepiej po prostu wypożycz fulla, choćby i analoga i się przejedź. Tylko weź ze sobą pompkę do amorów. Cytuj
Mandoleran Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Faktycznie najlepiej wypożyczyć. No ale przy takiej jeździe za bardzo nie widzę sensu, amortyzowany zic i wideł nawet o takim małym skoku zapewne wystarcza. Mniej sam rower ma też do tachania, wiec dalej zajedziemy, no i pewno serwis bardziej problematyczny i kosztowniejszy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.