Michal88ddz Napisano wczoraj o 06:38 Napisano wczoraj o 06:38 Cześć, mam piastę DT-Swiss 370, założyłem pierścienie 54t, po skręceniu wszystkiego i założeniu koła przy pedałowaniu łańcuch sam kręci pedałami, przy próbie kręcenia do tyłu łańcuch się podwija, koło stawia duży opór. Po zluzowaniu śruby, która dokręcam koło wszystko kręci się luźniej, bębenek terkocze. Ale po dokręceniu koła na maxa stawia ono duży opór. W linku załączam krótki filmik. Proszę o poradę Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 07:18 Napisano wczoraj o 07:18 Zbyt mocno dokręciłeś koło w hakach ramy. Wspomniana w podlinkowanym wątku tulejka uległa delikatnemu sprasowaniu co powoduje zwiększone tarcie na połączeniu korpus piasty vs korpus bębenka (uszczelka za mocno jest ściskana). Jeśli dokręcasz koło momentem 12Nm i jest kicha to tulejka do wymiany. Cytuj
Michal88ddz Napisano wczoraj o 07:52 Autor Napisano wczoraj o 07:52 Czy wystarczy włożyć tam cienką podkladkę, czy tulejka do wymiany? Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 10:48 Napisano wczoraj o 10:48 Dorażnie moźessz podłożyć ale na dłuższą metę zmień tulejkę. Cytuj
Michal88ddz Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu @ Dokumosa zamowiłem tulejkę, ale jednak to nie to - nowa i stara mają ok 15,2 mm. Przyczyną chyba jest opór, który stawia end cap. Jak zakręcę kasetą z bebenkiem i docisnę end cap to kaseta się zatrzymuje. Czy end cap powinien mieć taki luz? Rozumiem, że po dokręceniu koła end cap stanowi taki jakby dystans, ale kaseta mimo docisku powinna się swobodnie kręcić? załączam filmik Cytuj
marcin_ostrów Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Na pewno masz dobry end cap ? Bo w DT pod każdy typ bębenka ( HG, MS , XD) jest inny end cap. Cytuj
Dokumosa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Do środka endcapa wchodzi koniec osi, w endcapie jest oring więc siedzi ciasno. Płaszczyzna endcapa opiera się na bieżni wewnętrznej łożyska bębenka. Czyli endcap ma kontakt wyłącznie z osią i bieżnią wewnętrzną łożyska. Rzecz jasna rozumiem, że na oryginalnych pierścieniach 18T i sprężynach jest analogicznie. Cytuj
Michal88ddz Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu Tak, dzieje sie tak i na oryginalnych pierscieniach i sprezynach, jak i na zamiennikach. Wychodzi na to,ze chyba oring w end capie jednak nie jest w stanie wytrzymać naporu osi i przez to "wpada" głębiej w stronę bębenka, bo uszkodziłem nim uszczelkę łożyska. Niestety chyba musze zamówić nowy bębenek z end capem bo już nie mam siły z tym walczyć. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.