Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo elo 320,

Szukam crossa, którym nie będę bał się wjechać w trochę bardziej terenowe ścieżki - w okolicy mało górek, więc odrzuciłem mtb.

Ma ktoś jakieś ciekawe propozycje? 

Napisano

Mtb to nie tylko górki ale też teren z wąskimi, wyboistymi ścieżkami z dużą ilością korzeni czy inne "piaskownice", po prostu tradycyjne polskie lasy więc nie odrzucałbym mtb. No chyba że ten wjazd w teren jest bardzo okazjonalny a na codzień będziesz jeździł w mieście, po ścieżkach rowerowych, parkach i innych bardziej przyjaznych nawierzchniach.

Jeśli jednak mimo wszystko upierasz się przy crossie do jazdy w terenie to myślę, że ten może być niezłą opcją:

https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7

Inne crossy mają przeważnie węższe opony, co nie za bardzo współgra z terenem oraz napędy 3xx, które są bardzo uniwersalne i nadają się na dojazdy do pracy, wyprawy z sakwami w nieznane itp. ale w terenie 3 tarcze z przodu będą upierdliwe

Napisano

Jeden rabin powie…

Rozumiem :D zostawiam decyzję sobie.

Macie coś innego godnego polecenia, czy w tych pieniądzach to nie ma większej różnicy? I kwestia wymiany opony na coś szerszego powoduje bardziej terenowego crossa? 

Napisano

Heist X7 - sztywne osie na plus + korba 36t, czyli miększe biegi

Roam 1 (chyba powyżej 4500 zł) - korba 42t, czyli twardsze biegi i z tego co pamiętam wchodzi spokojnie opona 53 mm (do potwierdzenia).

Ewentualnie Merida 300 Lite + wymiana opon pod Twoje jazdy.

 

Napisano

Mam mtb z napędem Deore 2x10 z korbą 36/26T (czyli taki jak w proponowanej powyżej Meridzie) i na blacie 36T wcale wolno nie jest, Gear Calculator pokazuje prędkość 41,4 km/h przy kadencji 90 rpm. Wydaje mi się, że taka Merida Big.Nine 300 Lite z szybkimi oponami w stylu Conti Race King 29x2,2"/2,0" albo nawet jakieś grawelowe 2,0" mogłaby być najlepszą propozycją do takiego zastosowania. Jak nie, to bym rozważał tego Heista

Napisano (edytowane)

Mam Meridę BN 500 i jeśli miałbym brać z polskiego rynku na chwilę obecną to zdecydowanie brałbym Heista X7. Obecnie w sprincie za 4 tyś zł. i dostępny S, M, L to moim zdaniem nie ma co się zastanawiać. Lepszej opcji dla siebie nie znajdziesz, chyba, że zaczniesz inaczej kombinować z planowanym stylem/terenem jazdy ;)

Edytowane przez WojtasTaba
Napisano

Na chwilę obecną biorę pod uwagę i planuję w weekend się przymierzyć: 

Heist x7 (chociaż ten brązowy - kto co lubi)

Merida big.nine 300/500 lite

trek marlin

cube aim / reaction - macie jakieś doświadczenie? 

Napisano (edytowane)

Można wiedzieć dlaczego "wjeżdża wymaganie 2x"?

Cube podobno mają wygodną, rekreacyjną pozycję, swego czasu były nazywane crossami na oponach mtb, jednak ich minusem jest brak sztywnych osi i sprężynowy widelec w modelach z serii Aim

Edytowane przez Greg1
Napisano (edytowane)

Tak naprawdę wszystkie przez Ciebie wymienione są mniej lub bardziej spoko. Cube Aim też mam.Geometria ramy jest w zaokrągleniu identyko jak Meridy Big.Nine. W ogóle tutaj mam wrażenie, że jeden od drugiego podpatrywał bo jeden próbuje zrobić identyczną ofertę jak drugi. Marlin również bardzo spoko, odrobinę już inna geometria. Heist zdecydowanie najlepszy, obecnie dostępny za dobrą kasę, ale ma blat 1x, więc odpada.
Marlin i ma trochę bardziej sportową pozycję niż merida i cube, więc możesz tutaj już coś wykluczyć. Jak terenowy cross to poszedłbym w meridę/cube. 
To co bardzo fajne w Cube (na pewno w Aim, ale czy w Reaction też to musisz sprawdzić), że są do nich mocno dedykowane elementy Acid/Cube (to jest to samo tylko inne logo). Ramy mają specjalne mocowanie pod strikte ich bagażniki (dużo fajniej niż montowanie uniwersalnych), dodatkowe systemy mocowań tych błotników, chyba nóżkę itp. W Meridzie takich systemów nie uświadczysz. Jak coś chcesz zamontować to trzeba szukać uniwerslanych rozwiązań. A dalej to musisz sam zdecydować, albo podesłać jakieś dwa konkretne modele. Wszystko rozbije się o kasę, różnice w osprzęcie przy konkretnych modelach i kolorach. Reaction to droższe sprzęty niż Aim, ale na najtańsze Reaction też się pewnie łapiesz. Przejrzyj coś bardziej konkretnie i podeślij.
I napisz ile ważysz królu złoty.

29 minut temu, Greg1 napisał:

i sprężynowy widelec w modelach z serii Aim

Podsunąłeś mi myśl, bo tutaj chciałem bardziej proponować najtańsze Reaction, ale w nich jest blat 1x, więc w sumie temat można spuentować - Merida Big.Nine 500 (nie wiem, czy Lite są jeszcze dostępne).

Edytowane przez WojtasTaba
Napisano

Królu srebrny waga ok. 85, ale ostatnio poszła do góry, więc mam nadzieję, że się trochę zatrzyma

1x odrzuciłem bo jak już na początku rozmawialiśmy każdy ma swoją opinię na ten temat i wyrobiłem sobie taką, że 2x będzie:

-bardziej uniwersalna

-ładniej będzie wyglądała bo nie będę miał na tylnym kole masy zębatek w rozmiarach koła

-wagi jakoś bardzo dużo nie przybędzie

-z technicznego punktu widzenia łańcuch będzie w mniejszej rozpiętości pracował (może głupoty gadam, ale przynajmniej będę mógł mieć swoją opinię bo jakby sprawdzić w laboratorium to pewnie mam rację)

A tak serio skoro jest moda na 1x to trzeba sobie życie utrudniać, 2x jest ciężej znaleźć będę miał na co narzekać

Napisano

Tak się składa, że jestem zwolennikiem napędów 2xx i mam 2x10 Deore w mtb, 2x10 GRX w grawelu i oczywiście w szosie też: w jednej 2x10 Tiagra a w drugiej 2x9 Sora, więc Cię rozumiem. Jednak współcześnie ciężko znaleźć fajne mtb z napędem 2xx - fajne czyli ze współczesnymi standardami jak sztywne osie i powietrzny amor. Można jeszcze gdzieniegdzie znaleźć Meridę Big.Nine 300/500 Lite, czy coś jeszcze? Chyba nie...

Crossy znowu w większości są na napędach 3xx, chociaż teraz to się zmienia bo wstawiane są tam Cuesy 2xx

Napisano (edytowane)

Ja akurat jestem Team 1x, ale nie widzę powodu, żeby przekonywać innych do swojej racji. Chce 2x więc niech ma. Poza tym to też ma jakieś swoje plusy.

Cytat

Można jeszcze gdzieniegdzie znaleźć Meridę Big.Nine 300/500 Lite

Ale Big.Nine 500 bez dopisku (czyli nowsza generacja) też ma 2 rzęty - https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4085/bignine-500

Ba, te starsze - 500 Lite, który jest na ramie TFS III ma mniej komfotową geometrię niż nowsze poprostu 500 na ramie TFS IV.

1 godzinę temu, Kalafiorowa napisał:

Królu srebrny waga ok. 85, ale ostatnio poszła do góry, więc mam nadzieję, że się trochę zatrzyma

To trzymam kciuki za zrzucanie. Też prowadzę tą nierówną walkę ;)

Więc powinienem dodać, że amortyzator w Big.Nine 500 to Manitou Markhor. Najlepszy amor DO półki cenowej, w której on się znajduje, ale w przypadku lżejszych osób. Jak ktoś nie jest lekki to ten amor nie jest już tak wybitny jak na swoją cenę. Choć może wciąż ciężko o lepszy w tej półce. Na to już nie umiem odpowiedzieć.

Edytowane przez WojtasTaba
Napisano

Dobra, nie będę odrzucał 1x… trzeba mieć otwartą głowę.

Sprawdzę sobie Reactiony bo w sumie mi się podobają, obejrzę Marliny, żeby porównać geometrię.

więc na chwilę obecną: 

Cube/ Merida/ Trek

jest jeszcze coś do czego nie mogę się przymierzyć, czyli grand canyon - jakieś opinie? Jeździł ktoś na tym? 

Napisano (edytowane)

Pytałem, bo ostatnio elokwentny gość koło 50-tki założył temat na forum i okazało się, że jeździ z kadencją 50 obr./min.

Jeżeli by się okazało, że Ty też jesteś "superniskokadencyjna" to może się okazać, że 1xx nie jest dla Ciebie, ale po Twojej odpowiedzi to wróżenie z fusów 😀.

Edytowane przez chudzinki

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...