lukaso_g Napisano 23 Lipca Napisano 23 Lipca (edytowane) Cześć, Po długich polowaniach, udało mi się trafić fajną okazję z Włoch na Bianchi Impulso Comp. Wahałem się między rozmiarem L/M (wzrost 184 cm, noga 86 cm), no i nie będąc w stu procentach przekonany i nie mając czasu na przymiarkę w sklepach, wziąłem L. Głównie jeżdżę na czasówce, trochę mniejszej, w dość agresywnej pozycji, więc stąd moje wątpliwości. Wczoraj do mnie dotarł. Pierwsze co zrobiłem to wpiąłem go w trenażer i zacząłem szukać pozycji. Im dłużej szukam, tym coraz bardziej się w tym gubię, stąd pomyślałem że napiszę post i zapytam bardziej doświadczonych o zdanie. Jest okej/potrzebna lekka korekta/ do dupy i w ogóle to za duży. Będę wdzięczny za opinie Edytowane 23 Lipca przez lukaso_g Cytuj
SpinOff Napisano Czwartek o 17:53 Napisano Czwartek o 17:53 Wygląda ok. Coś Ci doskwiera w tej pozycji? 1 Cytuj
lukaso_g Napisano Czwartek o 19:14 Autor Napisano Czwartek o 19:14 Jeszcze nie miałem okazji wyjechać nim na drogę, póki co stoi wpięty w trenażer. Przez te marę minut nic mi nie doskwierało, ale jednocześnie od samego początku mam poczucie, że muszę daleko sięgać rękoma przez co w łokciach jest małe zgięcie i wygląda jakbym był niemal wyprostowany. Na sztycy mam niecały 1 cm zapasu przesunięcia siodełka do przodu, co też jednocześnie dało mi do myślenia, czy aby przypadkiem nie przestrzeliłem z ramą. Pewnie najlepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie mostka o 10 - 20 mm, tylko to niestety tanie nie będzie i pewnie więcej zapłacę za samą usługę dopasowania przewodów pod zintegrowany kokpit niż sam mostek. Dodatkowo zastanawiałem się też nad wymianą kierownicy na węższą - 40 cm. Cytuj
Mihau_ Napisano Czwartek o 20:14 Napisano Czwartek o 20:14 W dniu 23.07.2025 o 14:40, lukaso_g napisał: udało mi się trafić fajną okazję z Włoch na Bianchi Impulso Comp To nie bianchi, bianchi jest celeste. W dniu 23.07.2025 o 14:40, lukaso_g napisał: Wahałem się między rozmiarem L/M (wzrost 184 cm, noga 86 cm), no i nie będąc w stu procentach przekonany i nie mając czasu na przymiarkę w sklepach, wziąłem L. I dobrze bo L może być minimalnie za duży a M byłby na pewno za mały W dniu 23.07.2025 o 14:40, lukaso_g napisał: Im dłużej szukam, tym coraz bardziej się w tym gubię, stąd pomyślałem że napiszę post i zapytam bardziej doświadczonych o zdanie. Każdy jest inny i trzeba testować. Osobiście mając podobne wymiary (tzn. 186 i 86) wymieniłbym mostek na 100mm i wywalił podkładki. Na twoim miejscu zacząłbym od podkładek, skoro jeździsz tt to powinieneś być bardziej mobilny niż średnia. 1 Cytuj
lukaso_g Napisano Czwartek o 20:42 Autor Napisano Czwartek o 20:42 O widzisz, o podkładach w ogóle nie myślałem. Z drugiej strony, co by dało pozbywanie się podkładek? Na logikę myślę sobie, że obniżanie kokpitu = większy reach, więc do kierownicy musiałbym sięgać jeszcze dalej. Zastanawiałem się też nad krótszym mostkiem FSA (jeden z nielicznych, który pasuje) z kątem -10 stopni (fabryczny ma -2). Większy drop, krótszy mostek i i byłbym w domu. Cytuj
Mihau_ Napisano Czwartek o 20:51 Napisano Czwartek o 20:51 Cytat Na logikę myślę sobie, że obniżanie kokpitu = większy reach, więc do kierownicy musiałbym sięgać jeszcze dalej. Ale że jak? Pojęcie reach dotyczy ramy a nie tego co do niej dokręcasz. Cytuj
lukaso_g Napisano Czwartek o 21:04 Autor Napisano Czwartek o 21:04 Trochę to uprościłem, chodziło mi oczywiście o oddalenie kierownicy od siebie, czego chciałbym uniknąć. Cytuj
KNKS Napisano Czwartek o 21:26 Napisano Czwartek o 21:26 (edytowane) Godzinę temu, Mihau_ napisał: To nie bianchi, bianchi jest celeste. Taaaa... A Mercedes to tylko kremowy... Weź pod uwagę, że nie każdy lubi kolor mydelniczki z PRL... @lukaso_g Wygląda OK. Jeździć, obserwować. Jeśli będą Ci drętwieć dłonie, to mostek krótszy o 10mm. Edytowane Czwartek o 21:31 przez KNKS 1 Cytuj
lukaso_g Napisano Niedziela o 20:41 Autor Napisano Niedziela o 20:41 Dzisiaj pokręciłem godzinie i w zasadzie bez żadnych bólu, czy odrętwień. Jednak wolałbym mieć kierownicę nieco krócej, więc będę wymieniał na zintegrowaną z mostkiem o 1 cm krótszą, sama kierownica ma większy kąt pochylenia i jest węższa o 2 cm, więc po tych poprawkach powinno być jeszcze lepiej. Cytuj
SpinOff Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu (edytowane) @lukaso_g Nie chciałbyś zasymulować sobie tej kierownicy przed zakupem? Wystarczy usunąć trochę podkładek i przechylić klamki odrobinę do środka. Edytowane 22 godziny temu przez SpinOff Cytuj
lukaso_g Napisano 13 godzin temu Autor Napisano 13 godzin temu Jasne, byłoby lepiej, ale jestem przekonany, że kierownice muszę mieć trochę bliżej, więc te 14 mm które uzyskam łącznie na mostku i jego nachyleniu powinno być idealne. A szerokość kierownicy wydaje mi się dosyć jasna, bo 40 cm pasowałoby do szerokości w barkach i tego, że lubię się chować na kierownicy i przyjmować bardziej agresywną pozycję. W normalnych warunkach wstrzymałbym konie, ale tak się złożyło, że miałem okazję (właśnie od tego sprzedawcy z Włoch) kupić za 1/3 ceny nowy karbonowy kokpit zdemontowany najwyższego modelu Impulso RC, więc grzechem byłoby nie skorzystać. Cytuj
lukaso_g Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu (edytowane) No dobra, jednak to sprawdziłem. Klamki są okej, ten 1 cm do środka idealnie pokrywa się z szerokością ramion. Nagrałem się w każdej pozycji, żeby mieć porównanie i tak to wygląda: Idąc od lewej po kolei - 0 cm, 1.5 cm, 2.5 cm, 3.5 cm. Za mało kręciłem żeby wyrobić sobie opinię, ale sylwetka chyba najlepiej układa się na obniżeniu o 2,5 cm, choć robi się mocno agresywnie i nie wiem, czy to jest pozycja na 3 godzinny trening. Co myślicie? Edytowane 10 godzin temu przez lukaso_g Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.