lukaso_g Napisano 23 Lipca Napisano 23 Lipca (edytowane) Cześć, Po długich polowaniach, udało mi się trafić fajną okazję z Włoch na Bianchi Impulso Comp. Wahałem się między rozmiarem L/M (wzrost 184 cm, noga 86 cm), no i nie będąc w stu procentach przekonany i nie mając czasu na przymiarkę w sklepach, wziąłem L. Głównie jeżdżę na czasówce, trochę mniejszej, w dość agresywnej pozycji, więc stąd moje wątpliwości. Wczoraj do mnie dotarł. Pierwsze co zrobiłem to wpiąłem go w trenażer i zacząłem szukać pozycji. Im dłużej szukam, tym coraz bardziej się w tym gubię, stąd pomyślałem że napiszę post i zapytam bardziej doświadczonych o zdanie. Jest okej/potrzebna lekka korekta/ do dupy i w ogóle to za duży. Będę wdzięczny za opinie Edytowane 23 Lipca przez lukaso_g Cytuj
SpinOff Napisano Czwartek o 17:53 Napisano Czwartek o 17:53 Wygląda ok. Coś Ci doskwiera w tej pozycji? 1 Cytuj
lukaso_g Napisano Czwartek o 19:14 Autor Napisano Czwartek o 19:14 Jeszcze nie miałem okazji wyjechać nim na drogę, póki co stoi wpięty w trenażer. Przez te marę minut nic mi nie doskwierało, ale jednocześnie od samego początku mam poczucie, że muszę daleko sięgać rękoma przez co w łokciach jest małe zgięcie i wygląda jakbym był niemal wyprostowany. Na sztycy mam niecały 1 cm zapasu przesunięcia siodełka do przodu, co też jednocześnie dało mi do myślenia, czy aby przypadkiem nie przestrzeliłem z ramą. Pewnie najlepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie mostka o 10 - 20 mm, tylko to niestety tanie nie będzie i pewnie więcej zapłacę za samą usługę dopasowania przewodów pod zintegrowany kokpit niż sam mostek. Dodatkowo zastanawiałem się też nad wymianą kierownicy na węższą - 40 cm. Cytuj
Mihau_ Napisano Czwartek o 20:14 Napisano Czwartek o 20:14 W dniu 23.07.2025 o 14:40, lukaso_g napisał: udało mi się trafić fajną okazję z Włoch na Bianchi Impulso Comp To nie bianchi, bianchi jest celeste. W dniu 23.07.2025 o 14:40, lukaso_g napisał: Wahałem się między rozmiarem L/M (wzrost 184 cm, noga 86 cm), no i nie będąc w stu procentach przekonany i nie mając czasu na przymiarkę w sklepach, wziąłem L. I dobrze bo L może być minimalnie za duży a M byłby na pewno za mały W dniu 23.07.2025 o 14:40, lukaso_g napisał: Im dłużej szukam, tym coraz bardziej się w tym gubię, stąd pomyślałem że napiszę post i zapytam bardziej doświadczonych o zdanie. Każdy jest inny i trzeba testować. Osobiście mając podobne wymiary (tzn. 186 i 86) wymieniłbym mostek na 100mm i wywalił podkładki. Na twoim miejscu zacząłbym od podkładek, skoro jeździsz tt to powinieneś być bardziej mobilny niż średnia. 1 Cytuj
lukaso_g Napisano Czwartek o 20:42 Autor Napisano Czwartek o 20:42 O widzisz, o podkładach w ogóle nie myślałem. Z drugiej strony, co by dało pozbywanie się podkładek? Na logikę myślę sobie, że obniżanie kokpitu = większy reach, więc do kierownicy musiałbym sięgać jeszcze dalej. Zastanawiałem się też nad krótszym mostkiem FSA (jeden z nielicznych, który pasuje) z kątem -10 stopni (fabryczny ma -2). Większy drop, krótszy mostek i i byłbym w domu. Cytuj
Mihau_ Napisano Czwartek o 20:51 Napisano Czwartek o 20:51 Cytat Na logikę myślę sobie, że obniżanie kokpitu = większy reach, więc do kierownicy musiałbym sięgać jeszcze dalej. Ale że jak? Pojęcie reach dotyczy ramy a nie tego co do niej dokręcasz. Cytuj
lukaso_g Napisano Czwartek o 21:04 Autor Napisano Czwartek o 21:04 Trochę to uprościłem, chodziło mi oczywiście o oddalenie kierownicy od siebie, czego chciałbym uniknąć. Cytuj
KNKS Napisano Czwartek o 21:26 Napisano Czwartek o 21:26 (edytowane) Godzinę temu, Mihau_ napisał: To nie bianchi, bianchi jest celeste. Taaaa... A Mercedes to tylko kremowy... Weź pod uwagę, że nie każdy lubi kolor mydelniczki z PRL... @lukaso_g Wygląda OK. Jeździć, obserwować. Jeśli będą Ci drętwieć dłonie, to mostek krótszy o 10mm. Edytowane Czwartek o 21:31 przez KNKS 1 Cytuj
lukaso_g Napisano Niedziela o 20:41 Autor Napisano Niedziela o 20:41 Dzisiaj pokręciłem godzinie i w zasadzie bez żadnych bólu, czy odrętwień. Jednak wolałbym mieć kierownicę nieco krócej, więc będę wymieniał na zintegrowaną z mostkiem o 1 cm krótszą, sama kierownica ma większy kąt pochylenia i jest węższa o 2 cm, więc po tych poprawkach powinno być jeszcze lepiej. Cytuj
SpinOff Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu (edytowane) @lukaso_g Nie chciałbyś zasymulować sobie tej kierownicy przed zakupem? Wystarczy usunąć trochę podkładek i przechylić klamki odrobinę do środka. Edytowane 17 godzin temu przez SpinOff Cytuj
lukaso_g Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu Jasne, byłoby lepiej, ale jestem przekonany, że kierownice muszę mieć trochę bliżej, więc te 14 mm które uzyskam łącznie na mostku i jego nachyleniu powinno być idealne. A szerokość kierownicy wydaje mi się dosyć jasna, bo 40 cm pasowałoby do szerokości w barkach i tego, że lubię się chować na kierownicy i przyjmować bardziej agresywną pozycję. W normalnych warunkach wstrzymałbym konie, ale tak się złożyło, że miałem okazję (właśnie od tego sprzedawcy z Włoch) kupić za 1/3 ceny nowy karbonowy kokpit zdemontowany najwyższego modelu Impulso RC, więc grzechem byłoby nie skorzystać. Cytuj
lukaso_g Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu (edytowane) No dobra, jednak to sprawdziłem. Klamki są okej, ten 1 cm do środka idealnie pokrywa się z szerokością ramion. Nagrałem się w każdej pozycji, żeby mieć porównanie i tak to wygląda: Idąc od lewej po kolei - 0 cm, 1.5 cm, 2.5 cm, 3.5 cm. Za mało kręciłem żeby wyrobić sobie opinię, ale sylwetka chyba najlepiej układa się na obniżeniu o 2,5 cm, choć robi się mocno agresywnie i nie wiem, czy to jest pozycja na 3 godzinny trening. Co myślicie? Edytowane 5 godzin temu przez lukaso_g Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.